-Matthijs- Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Ik zit al een tijdje met een zeer irritant probleem. Wij hebben thuis 2 computers, alleen één computer doet de laatste tijd echt heel gek. Als ik de pc opstart en hij komt op het bureaublad, blijf hij (helemaal) vast staan. Je kan dus niks aanklikken, en als je naar de balk van Start gaat, zie je een zandlopertje. Na een uur of 2 kan ik opeens alles weer doen, en kan ik weer verder. Overigens laad hij al deze pictogrammen ook niet, (niet specefiek die 3, maar alle pictogrammen die daar horen) Dit probleem kwam ineens opduiken, ik heb er nu ongeveer 2 maand last van, daarvoor nog niet. Het is meer een kwestie van geluk, of je direct achter de pc kan of niet. Weet iemand wat er aan de hand is, ik heb geen zin om steeds 2 uur te wachten voordat ik verder kan. Alvast heel erg bedankt! Reageren
Gunslinger Geplaatst: 26 maart 2006 Rapport Geplaatst: 26 maart 2006 Misschien heb je last van spyware, adware of een virus. Scan je computer eens grondig met een virus scanner en een spywarescanner, zoals Ad-Aware. Als dat niet werkt, is het denk ik het beste om Windows opnieuw te installeren, maar daar zou ik mee wachten totdat blijkt dat het echt nodig is. (Verplaatst naar Software) Reageren
Arjen Geplaatst: 27 maart 2006 Rapport Geplaatst: 27 maart 2006 Heb ik soms last van gehad. Dat kwam met name door programma's zoals XFire en GoogleWebAccelerator. In ieder geval, door klein programma'tjes die er nog al lang over deden om op te starten. Wat ik toen heb ik gedaan is naar Start -> Uitvoeren -> Typ in: msconfig. Ga dan naar het laatste tabblad Opstarten en zet alle onnodige dingen uit. Reageren
Nickonly Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 (bewerkt) Hallo Mathijs! ik heb dat probleem ook (helaas) op m'n computer boven, maar ik heb er wel een tijdelijke oplossing voor: Druk op [ctr] [alt] [del] en ga naar processen. Druk dan op explorer.exe en klik op taak beëindigen. Nu kan je progamma's opstarten via toepassingen en nieuwe taak. Maar je kan geen progamma's opstarten die met explorer.exe werken (zoals configuratie scerm, internet en windows verkenner). Nu kan je ook doen wat Arjen zei, via nieuwe taak. Maar ik wil ook een goede oplossing hiervoor, want ik heb hier ook al zo ongeveer 3 maanden last van. Ik heb ook opgemerkt dat ik sommige windows progamma's verloren ben zoals paint en patiance en al die andere spelletjes. Heb jij dat ook Mathijs? Bewerkt: 29 maart 2006 door Nickonly Reageren
ikt Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Als je PC het wel doet moet je Hitmanpro ff downloaden. Dan kan je je pc scannen op spyware e.d. Als de pc helemaal naar de ***** is dan kan je in de veilige modus opstarten (F8 bij het aanzetten) daar systeemherstel doen. Maar in de veilige modus kan je het beste nog een keer je PC scannen voor je hem terugzet. Veel geluk nog Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Oke, hartstikke bedankt voor jullie hulp. dat stel ik zeer op prijs! Ik zal zo nog een keer alles rustig doorlezen en toepassen, ik zal het melden als het probleem opgelost is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.