Jump to content

McAfee Virusscan 6.0 probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een ernstig probleem. We hebben thuis 2 computers (Win 98/XP) en ik heb net McAfee Virusscan 6.0 op beide gezet, op de Windows 98 start hij niet meer normaal op en op de XP start hij (nog) wel goed op. En alle mailtjes in Outlook Express zijn ook verdwenen. Ik kan niks meer ontvangen en niks meer mailen.

En als ik bij de XP de VirusScanManager wil opstarten, krijg ik deze fout melding:

Failed to register scheduler DLL in AvSynchMgr

Virussen hebben we niet.

Nu wil ik hem dus van de XP afgooien, maar ik ben bang dat hij dan ook niet normaal meer opstart net zoals de 98.

Kan iemand mij alsjeblieft met dit probleem helpen?

Alvast heel hartelijk bedankt,

Flitskikker

Geplaatst: (bewerkt)

Heb je misschien dat oude antivirusprogramma nog draaien? Dat geeft weleens problemen namelijk. Vooral als je bijvoorbeeld twee firewalls aan hebt staan...

Dat probleem hadden mijn ouders ook na het installeren van een nieuw antivirusprogramma, en toen ze dat oude antivirusprogramma hadden verwijderd was het probleem opgelost..

Trouwens, als je het programma bij die XP computer wil verwijderen en dat loopt mis, kan je daarna altijd even een systeemherstel doen van voor dat je het geinstalleerd hebt. Dan is het programma ook weg namelijk....

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst: (bewerkt)

Maar systeemherstel is bij mij niet ingeschakeld. Nu gedaan.

Maarre, komen die mailtjes dan ook echt terug of moet ik daar wat anders voor doen.

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

Tja, als je net systeemherstel hebt ingeschakeld zal hij vanaf dat moment ook herstelpunten gaan aanmaken, dus systeemherstel is geen oplossing voor jou.

Normaal gesproken moet je een programma kunnen verwijderen met de uninstallshield.

Ga naar start -> programma's -> MCaffee (naam van de virusscanner) -> en daar moet een optie staan om het programma te verwijderen.

Je kan ook naar het configuratiescherm gaan -> Software, en dan staat daar een lijst van de laatst geïnstalleerde programma's. Kies MCaffee, en kies voor verwijderen.

Dan moet je het programma kunnen verwijderen.

Ik denk niet dat je je emails nog terugkrijgt, dat heeft namelijk niets te maken met het verwijderen van een programma.. Dus ik ben bang dat je die voorgoed kwijt bent.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...