Jump to content

Fysieke Geheugendump

Recommended Posts

Geplaatst:

Eeey,

Ik krijg sinds een week weer als ik een spel speel een fysieke geheugendump(ik krijg dan een blauwscherm en ik kan niks anders doen dan de pc uit te zetten). Ik had het een tijdje geleden ook al maar toen is het vanzelf minder geworden. (ik heb het al een tijd:( ) Maar moet ik nu een nieuw geheugen kopen of is er iets mis met de drivers ofzo? Ik heb:

Windows Xp Home

Pentium 4 3.0 ghz

Nvidia GeForce Fx 5200

70 gig aan vrije ruimte op m'n harde schijf

512 mb ram

Vid. kaart drivers heb ik al geupdate dus daar kan het niet aan liggen. Weet iemand misschien hier een oplossing voor het probleem? (want dan kan ik namelijk weer uren lang San Andreas spelen :puh: )

BvD

Geplaatst:

Niet dat ik uitermate gegronde adviezen heb ofzo, maar een nieuwe verse installatie van XP doet bij mij altijd wonderen.

Maar moet ik nu een nieuw geheugen kopen of is er iets mis met de drivers ofzo?

Ik weet niet of ik je nu verkeerd begrijp, maar een geheugendump zegt niets over de kwaliteit van je geheugen. Het kan software of willekeurige hardware zijn. Dus het kan windows, maar ook je voeding!

Geplaatst:

Een goede dag Cradle-Of-Filth.

Goudvis had je al een deel uitgelegd ik ga daar nog iets aan toevoegen.

Sommige factoren die Goudvis aangaf zijn niet helemaal waar; de kwaliteit van de hardware heeft wel degelijk invloed op problemen in dit voorbeeld een fysieke geheugendump. Kijk nou zelf als je een geheugen strook van 50euro koopt of van 100euro met hetzelfde aantal mb's. Dan kan ik iemand van 7 vragen welke beter is; en dan zal hij zonder twijfel antwoorden; de strook van 100euro. Er zijn veel meer factoren in een geheugen strook die van belang zijn dus het argument wat jij stelde klopt deels niet. Het maakt niet uit gaat er bij mij niet in. ;)

Nu zal ik je op één bewering gelijk moeten geven Goudvis: Niet alleen het geheugen eheft te maken met een fysieke geheugendump. Veel meer factoren kunnen de oorzaak zijn van joun probleem. Als je hebt zitten klooien/tweaken of verboden dingen hebt gedaan kun je fouten verwachten. Er zijn virusen die onderdelen van de computer op een bepaalde tijd uitzetten. Deze werken niet meer waarop het bios (windows) besluit de computer veilig af te laten vallen. Om gevaar in de computer te voorkomen.

Dit zijn dus één van de dingen die dus wel eens vaker gebeuren, maar zoals ik kan lezen aan je bericht Cradle-Of-Filth speel je games met je computer. Tijdens het gamen verbruikt je computer meer stroomdan normaal. Pentium staan er best werl om bekent dat ze veel stroom gebruiken dus dat zit je weer in hetnadeel. Nu heb ik het over een paar watt's.

Wat je waarschijnlijk wel weet heb je een voeding in je computer en staat daar op de zijkant een tabel met de wattáges. Het aantal watt's dat een voeding levert aan de computer is één van de belangerijkste dingen die je moet weten als je gaat gamen, en je krijgt problemen. Je computer heeft immers stroom nodig.

De meeste weten niet eens hoeveel watt ze hebben maar dat even terzij, de gemiddelde wattáge voor een mid-range computer is 400watt daar kan je met een gewone computer wel een end mee vooruit. Het server circuit heeft meestal vele hogere voltage's.

Maar nu heb ik wel genoeg vertelt over mogelijke oplossingen,

By the way: Een nieuw geheugen strookje is een optie je wordt er immers niet minder van meer geheugen van dezelfde aantal mhz's is altijd beter. Koop geen strook met mindern mhz dan klokt je huidige strook ook op de laagste mhz. Wat me een beter idee lijkt: ga eens kijken of je wat meer overbodige programma's uit kan zetten dmv. ctrl + alt + del. Een andere optie is een nieuwe voeding kopen met een hoger aantal watt's.

Ik hoop dat ik je hier wat mee geholpen heb. Veel succes met je speurtocht naar het probleem.

Als je nog vragen hebtstel ze gerust, vragen zijn vrij zeg ik altijd maar.

Vriendelijk groeten Summerbase, a proud member of Gtaforum.nl :D

Geplaatst:

Ik moet toch goudvis hier een beetje ondersteunen.

Bij de foutmelding is wel sprake van een "physieke geheugendump", maar dat zegt echt helemaal niets over de oorzaak. Ik zeg niet dat het niet aan het geheugen kan liggen, maar de kans dat het daaraan ligt is niet zo heel erg groot.

Als het zoals je zegt telkens gebeurt tijdens het gamen, dan is summerbase's idee dat de voeding de schuldige is nog helemaal niet zo heel gek. Gaming vraagt namelijk behoorlijk wat power voor zowel de processor, de grafische kaart als diverse andere onderdelen.

En een te krap bemeten voeding ( b.v. doordat je later een zwaardere grafische kaart hebt toegevoegd, of extra hardeschijven) kan dan heel gemakkelijk dit soort problemen veroorzaken.

Daarentegen is het ook heel goed mogelijk dat een van de drivers van je systeem corrupt is en dat die het veroorzaakt, en dat zou je met een frisse XP installatie kunnen verhelpen..

Succes met je speurtocht..

Geplaatst:

Ah, dank voor de ondersteuning PatrickW :D

Wat ik probeerde te zeggen is: Laat je niet misleiden door het feit dat er "geheugen" in de foutmelding staat.

-=-

Het lijkt me logisch om eens te beginnen met een frisse installatie van windows. (Eventueel zelfs een format van je harde schijf, dan weet je zeker dat je een schone installatie hebt).

Simpele reden,

* zoek je het eerst in software, en blijkt het hardware te zijn, dan heb je niets verloren.

* zoek je het eerst in hardware, en blijkt het software te zijn, dan heb je voor niets geld uitgegeven.

-=-

En om zo snel al de conclusie te trekken dat het aan de voeding ligt vindt ik voorbarig.

succes ermee.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...