Jump to content

traag beeld met schokkerig geluid

Recommended Posts

Geplaatst:

processor: AMD Sempron 3000+, ~2.0GHz

Memory: 1024MB RAM

Card name: RADEON 9550

c schijf 2,8 gig vrij

e schijf 16 gig vrij

he goeiendag,

ik wil jullie ff mijn probleem voorleggen. ik heb al het nodige gesnuffled maar ik kom er niet aan uit.

mijn prob is dus dat tijdens het starten van het spel het geluid al met een vertraging gaat. vervolgens gaat dit in het spel weer verder. het rare is dat het spel voorheen altijd goed verliep maar nu dus met een schokkerig beeld en geluid.

comp. helemaal gecleand, gedefragmenteerd schijfopruiming resoluties lager gezet maar hij blijft stotteren.

wie heeft er wat advies voor mij, ik heb namelijk egt weer zin om het spel weer op te nemen en te spelen.

iig alvast bedankt voor de moeite

ouwdoe he

Geplaatst:

Verwijder gta_set eens en probeer dan alles opnieuw nog eens helemaal omlaag te zetten, geef s.v.p. ook ff de specs van je videokaart. Dan help ik je graag verder :)

Geplaatst:

alvast bedankt voor je tijd, wordt sterk gewaardeerd!!!

hier via dxdiag een beschrijving van mijn videokaart

is een 256mb kaart

Manufacturer: ATI Technologies Inc.

Chip type: ATI RADEON 9550 AGP (0x4153)

DAC type: Internal DAC(400MHz)

Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_4153&SUBSYS_00021002&REV_00

Display Memory: 256.0 MB

Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)

Monitor: Plug en Play-monitor

Monitor Max Res: 1600,1200

Driver Name: ati2dvag.dll

Driver Version: 6.14.0010.6542 (English)

DDI Version: 9 (or higher)

Driver Attributes: Final Retail

het rare vind ik dat hij voorheen altijd soepel heeft gelopen, oneveer 6 maanden terug dat wel maar toch.

nogmaals bedankt en tot ziens

Geplaatst:

sluit onnodige programma's af.

Trek zonodig de internet-stekker uiruit en schakel de virusscanner tijdelijk uit. Deze neemt veel zooi in beslag.

Na het spelen doe je de internet stekker er weer in en klaar ben je!

(wel de virusscaner verderdraaien)

Geplaatst: (bewerkt)

@ ikt

geprobeerd maar hij blijft raar doen met het opstarten echt zoon stotterend muziekkie

niet te doen

gta_set ??? ff niet kunnen vinden, in welke map staat dit?

thanks anyway

Bewerkt: door jahflower
Geplaatst:
@ ikt

geprobeerd maar hij blijft raar doen met het opstarten echt zoon stotterend muziekkie

niet te doen

gta_set ??? ff niet kunnen vinden, in welke map staat dit?

thanks anyway

Gta_set staat in je GTA San Andreas User Files, die kan je vinden in de map: 'Mijn Documenten.'

In deze GTA San Andreas User Files moet je ook je savegames plaatsen.

Heb even snel een plaatje gemaakt, mocht je het niet vinden. >Plaatje<.

Succes, en hopen dat het snel beter gaat! ;)

he goeiendag,

nou ik heb geprobeerd wat je vertelde maar dat hielp niet echt.

volgens mij heb ik een redelijk goede comp. die het zou moeten kunnen trekken, zeker gezien dat hij het een 5 maanden geleden wel goed deed.

nog andere adviezen wellicht?

alweer bdankt he

kzal eens proberen opnieuw te installen, kijken of dat lukt

edit: nog steeds K**

Bewerkt: door jahflower
Geplaatst:

@ ikt

gedaan wat je adviseerde, hitmanpro erover, vervoelgens allesnog eens apart, hijack loggie geplaatst ergens en deze was clean. een hoop spellen eraf gegooid.

c schijf 4,11 gig vrij

e schijf 16 gig vrij

processor: AMD Sempron™ 3000+, ~2.0GHz

Memory: 1024MB RAM

en hij loopt godverrijk me nog nie soepel en dat deed hij wel.

geheugen kapot??? en zo ja hoe check je dat

iig bedankt voor je tijd en een goei weekend

• 2 weken later...
Geplaatst:

He, hier nog een tip, kijk is in de instellingen van:

-- Het spel SA (resolutie, kwaliteit)

-- je videokaart (juiste instellingen, juiste aantal videogeheugen), zo niet kijk of je die instellingen in je videokaart kan veranderen en anders doe je dat in de bios (opnieuw opstarten en meteen een paar keers op óf F1, óf F2, óf DEL (meestal del) drukken). Verander daar de instellingen LET OP WAT JE DOET! dan kan je hem later weer terug zetten als hij het nog rotter doet!

Want je videokaart zou hem toch aan moeten kunnen hè...

veel suc6.

Geplaatst:

@ PINO,

wat zou ik dan an moeten passen in bios?

ik kan je niet zo goed volgen

iig bedankt voor je tijd :)

Update je drivers, deze kan je Hier vinden, klik op Catalyst 6.4 Windows XP ( Deze driver dient voor elke ATI Radeon kaart)

Normaal gezien moet het hiermee opgelost zijn :)

@ Pino1990: Dat zou ik hem ten strengste niet aanraden, zeker als het de eerste keer is als je in Bios werkt

Ik hoop dat het werkt :)

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

Hoe hoog heb je de resolutie staan in het spel? Want als je die op 1600 x 1200 hebt staan, vergt dat nogal heel veel van je pc.

Probeer gewoon meerdere resoluties, gebruikelijk is 1024 x 768, en zet de Draw Distance in het spel wat lager. de draw distance geeft aan hoe ver je kan zien in het spel, hoe hoger die staat hoe langzamer de pc wordt in principe..

EDIT: Wacht even, ik lees net van je dat het voorheen wel gewoon goed was.. Scan je pc op spyware en laat je virusscanner een keer draaien.. Als een pc traag wordt duidt dat meestal op aanwezige spyware... Probeer dat ook eens..

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

ga gewoon in je menu, naar opties, en dan naar die plek waar draw distence ook staan.

klik dan op advanced en zet alles op low. (moet werken)

Geplaatst:

Hij heeft het over het geluid, dus de standaard GTA SA sound bug. Dit houdt in dat door je Windows instellingen het geluid bij GTA SA door de bug wordt versneld, of vertraagd. Helaas weet ik niet meer waar je de settings hiervan kan veranderen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...