TommieguN Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Omdat ik voor school een website moet ontwikkelen van mn oude basisschool, en daar nog mee bezig ben (moet vrijdag af ), heb ik maar voor elke pagina een "Top" link gemaakt. Misschien heb je het wel eens gezien, zoniet, dan kan zie je het nu. Genoeg gekwaakt, de code: <a href="website.html" #top>Naar de top (of wat je er ook wilt neerzetten)</a> Hoop dat het handig was, en zoals je ziet, het kost weinig inspanning, en je geeft gebruikers toch een stuk gemak. Sorry als het al een keer genoemd was. Ik gebruik trouwens TopStyle Pro, voor diegene die het willen weten . Het is een handig programma dat vooral sterk is in CSS, wat ik nu aan het leren ben (CSS staat trouwens voor Cascading Style Sheet, letterlijk: Waterval Stijl blad, maar naar de computerwereld vertaald betekend het gewoon een trapsgewijze gevormde stijlblad). Commentaar en resultaat (ik verwacht weinig problemen), hier Reageren
Le MrG Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Heel leuk maar je hebt het niet helemaal goed <a href="website.html" target="#top">Naar de top (of wat je er ook wilt neerzetten)</a> Ten tweede moet je bovenaan je website zetten <A NAME="top">hier een woord</a> Reageren
Samurai Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Euh, dit is wel een heel eenvoudig script. Ik vind dit persoonlijk niet een toevoeging aan de tutorial list waard... Reageren
TommieguN Geplaatst: 29 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 (bewerkt) Heel leuk maar je hebt het niet helemaal goed <a href="website.html" target="#top">Naar de top (of wat je er ook wilt neerzetten)</a> Ten tweede moet je bovenaan je website zetten <A NAME="top">hier een woord</a> Het werkt gewoon bij mij hoor, dus je hoeft echt niet per sé jou code te gebruiken. (EDIT: huh, hoe komt target erbij????) Euh, dit is wel een heel eenvoudig script.Ik vind dit persoonlijk niet een toevoeging aan de tutorial list waard... Wie zei dat het een toevoeging moest worden? . Ik wou alleen maar een kleine uitleg geven over hoe je site (vooral als je een lange en grote hebt) iets gebruiksvriendelijker kan maken. Het is aan Janus of hoe die ook mag heten om te beslissen of het bij de Lijst komt Bewerkt: 29 maart 2006 door TommieguN Reageren
ViceAgent Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Offtopic: Samurai ik vind dat je zo nooit over andermans werk moet praten. Ontopic: Het werkt wel, maar er is een handigere manier (Vind ik): <a onclick='scroll(0,0);'> Top </a> Deze code zorgt er door middel van javascript voor dat je naar de top van de pagina gestuurd wordt. Dit zal niet werken in UBB tags omdat daarin geen javascript gebruikt mag worden wat heel logisch is omdat daarmee hacks uitgevoerd kunnen worden. (Vrij simpel). Reageren
Argon Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Euh, dit is wel een heel eenvoudig script.Ik vind dit persoonlijk niet een toevoeging aan de tutorial list waard... Dit is helemaal geen script hoor Samurai. Reageren
Samurai Geplaatst: 29 maart 2006 Rapport Geplaatst: 29 maart 2006 Euh, dit is wel een heel eenvoudig script. Ik vind dit persoonlijk niet een toevoeging aan de tutorial list waard... Dit is helemaal geen script hoor Samurai. Ik bedoel natuurlijk een code... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.