Lantyz Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Naar aanleiding van een aantal topics over warez zijn de forumregels hierover iets aangepast, omdat ze op dit punt niet altijd even duidelijk waren. De regel luidt nu als volgt: Geen warez (dus geen verzoeken om, bespreken van of links naar warez en/of tools hiervoor) We weten dat het downloaden van muziek niet verboden is in Nederland, en we weten dat er veel downloadprogramma's, cracks, etc. zijn die ook voor niet-illegale praktijken gebruikt kunnen worden, maar de grens tussen wat wel en niet illegaal is is maar vaag en in de praktijk gaat het toch meestal om de *minder legale* toepassingen. Vandaar dat er op dit forum geen plek is voor topics die op wat voor manier dan ook te maken hebben met warez. Voor diegenen die niet bekend zijn met de term: Warez omvat alle software die niet op een legale manier verkregen is. Dit reikt van een muzieknummer via Kazaa tot een no-CD crack om een gedownloade GTA San Andreas te kunnen spelen. Aangezien iedereen op dit forum akkoord gaat met de regels, en een opfriscursus zo nu en dan nooit verkeerd is, hier nog even een link naar de magische 2309. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Als ik hier even kort op mag reageren, onlangs had ik een post geplaatst in een topic waar gevraagd werd waar Office te downloaden is. Hier de betreffende post: http://www.gtaforum.nl/index.php?s=&showto...ndpost&p=369503 Toen Joriz het topic op slot gooide en erbij zei; "jullie kennen de regels", voelde ik me eigenlijk ook aangesproken en begon ik bij mezelf te twijfelen of ik het wel goed had gedaan. Ik heb die jongen namelijk een link gegeven naar Open Office, en dat is naar mijn weten een gratis en legaal programma.. Nouja, waarschijnlijk wel anders was de link wel verwijderd geweest. Maar toch, moeten zulke aanvragen in het vervolg maar gewoon genegeerd worden, of is zo'n antwoord die ik daar plaatste wel ok. Gewoon even voor alle duidelijkheid... Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Ik denk dat je de regels als volgt moet uitleggen: Op Kazaa kun je de nieuwste hit van Rafaella downloaden, maar ook In the Mood van Glen Miller. Optie nummer is min of meer illegaal, want iemand heeft dat nummer geupload (en uploaden is verboden). Optie 2 mag, want de nummers van Glen Miller zijn zó oud dat het ateursrecht is verjaard. Met een No-CD crack voor iemand die het originele spel heeft gekocht maar die helaas is gesneuveld is niets mis, maar een No-CD crack wordt helaas in 99% van de gevallen gebruikt om een illegaal gedownload / gekopieerd spel werkend te krijgen. Kortom: we hebben gemeend dat we alle programma's die zowel illegale als legale toepassing kunnen hebben moeten uitsluiten van de besprekingen. Dan is de discussie hieromtrent direct voorbij tenminste. Als ergens een compleet legale en gratis shareware van te verkrijgen is (zoals in dit geval Word) moet dat natuurlijk kunnen. Zolang het programma uiteindelijk maar geen illegaal doel dient of kan dienen. Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Dus als ik het goed begrijp mogen we ook niet in het 'gezellige topic' in het sl+ forum over warez iets zeggen. Dus je mag niet zeggen 'ik heb een gedownloade gta SA ofzo'? Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Dus als ik het goed begrijp mogen we ook niet in het 'gezellige topic' in het sl+ forum over warez iets zeggen. Dus je mag niet zeggen 'ik heb een gedownloade gta SA ofzo'? Nee . PatrickW heeft er heel vaak er wat van gezegd, toen leden over warez praaten in het 'Gezellige topic'. En als je zegt: " Ik heb SA gedownload maar hij doet het niet". Dan mogen we je ook niet helpen. Stomme regeltjes hé . Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Dat laatste snap ik Ruurd, maar ik vroeg me af of je ook niet mocht zeggen: 'he, ik heb lekker muziek gedownload'. Dit is maar een flauw voorbeeld, maar zoiets bedoelde ik. Reageren
Lantyz Geplaatst: 30 maart 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Zo'n opmerking nodigt uit tot verdere bespreking van warez. Voorkomen is beter dan genezen. Daarbij, waarom zou je melden dat je zojuist het halve internet hebt binnengezogen, als je verder toch niet mag vertellen hoe en wat? Reageren
Goliat Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Wat vrij grappig is, is dat het niet tegen de wet is om uit te leggen om dingen te downloaden of ze nu legaal zijn of illigaal maakt niet uit. Alleen het ook daadwerkelijk illigaal downloaden is wel tegen de wet. Dat je het dus volgens de wet mag uitleggen betekent natuurlijk niet dat het gewenst is op dit forum, en dat wordt nog weleens vergeten. En lantyz, ik ben blij met deze nieuwe regel, de grens is inderdaad erg vaag en daarnaast is dit een GTA forum en niet een forum om illigale of dingen waarvan niet echt duidelijk van is of het illigaal of legaal is te bespreken. Reageren
AmsterdamBoy Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Maar NO-CD kan je toch ook gebruiken voor als je weer je cd moet instoppen? Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 30 maart 2006 Rapport Geplaatst: 30 maart 2006 Maar NO-CD kan je toch ook gebruiken voor als je weer je cd moet instoppen? Nou, dat was ook de reden van mijn uitleg in de 3e post. Ik heb persoonlijk thuis 2 origineel aangeschafte GTA SA liggen. De eerste is helaas gescheurd, garantie over, helaas. Toen heb ik een nieuwe gekocht. Maar omdat ik natuurlijk wel een schaap ben maar geen ezel heb ik die 2e originele gebrand en daarna veilig opgeborgen. Helaas werkt de kopie alleen met een (illegaal) gedownloade patch die de .exe overschrijft. Ben ik illegaal bezig? Zeker niet. Ik heb zelfs 2 keer het spel gekocht. Maar de patch wordt normaal gesproken gebruikt door mensen die het spel gedownload hebben. Vandaar dat alles wat vanaf nu ruikt naar illegaal (zelfs als de aanvrager het legitiem bedoeld) onbespreekbaar is gemaakt. Dan hebben we in ieder geval duidelijke richtlijnen. Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 ik had het laatst een filmpje gemaakt en gepost, maar dat is toch geen warez? Reageren
ikt Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Er staat géén copyright op. Dat is dan toch goed? Reageren
-Niels- Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Maar het rare is: Je kunt makkelijk cracks downloaden, ik ken een goede site. Die kent iedereen wel denk ik. Maar ze verwijderen de site niet ofzo? Dan kan je toch opgepakt worden, als je de starter v/d site bent? Reageren
Johan O. Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Maar het rare is: Je kunt makkelijk cracks downloaden, ik ken een goede site. Die kent iedereen wel denk ik. Maar ze verwijderen de site niet ofzo? Dan kan je toch opgepakt worden, als je de starter v/d site bent? hoe weet de starter nou dat de mensen het voor illegale doeleisen gaan gebruiken ? Johan O. (K*t, komt net een hoofdpijnvlaag , tog maar van de PC ) Reageren
Jorge_F Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Maar het rare is: Je kunt makkelijk cracks downloaden, ik ken een goede site. Die kent iedereen wel denk ik. Maar ze verwijderen de site niet ofzo? Dan kan je toch opgepakt worden, als je de starter v/d site bent? Het punt is dat cracks ook no-cd patch zijn en die zijn niet illegaal. Dus als je een no-cd crack op je site zet dan ben je niet illegaal bezig . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.