-Niels- Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Maar het rare is: Je kunt makkelijk cracks downloaden, ik ken een goede site. Die kent iedereen wel denk ik. Maar ze verwijderen de site niet ofzo? Dan kan je toch opgepakt worden, als je de starter v/d site bent? Het punt is dat cracks ook no-cd patch zijn en die zijn niet illegaal. Dus als je een no-cd crack op je site zet dan ben je niet illegaal bezig . Dat is zeer jammer voor de makers van het desbetreffende spel. Niet jammer voor ons! Reageren
EXIT Geplaatst: 27 april 2006 Rapport Geplaatst: 27 april 2006 het copieren van games,muziek,films is niet verboden maar het verkopen wel dus als je een spel hebt gekopieert van een vriend zonderd dat hij daar geld voor gekregen heeft is het niet strafbaar. maar als je er geld voor krijgt is het verboden Reageren
RonaldVC Geplaatst: 27 april 2006 Rapport Geplaatst: 27 april 2006 (bewerkt) het copieren van games,muziek,films is niet verboden maar het verkopen wel dus als je een spel hebt gekopieert van een vriend zonderd dat hij daar geld voor gekregen heeft is het niet strafbaar. maar als je er geld voor krijgt is het verboden Fout.Het verspreiden van gekopieerde software/muziek/enz. is strafbaar. Dus een kopie maken voor eigen gebruik mag en is niet strafbaar. Maar een kopie maken voor je vriend (en dus verspreiden) is weldegelijk strafbaar, ook al vraag je er geen geld voor... Bewerkt: 27 april 2006 door RonaldVC Reageren
Dynamic Geplaatst: 28 april 2006 Rapport Geplaatst: 28 april 2006 Ik ben het helemaal Meeens met Ronald Want als je zeg maar een kopie voor jezelf maakt I.V.B met Scheuring zoals Gta-sheep al zij Mag natuurlijk.. maar als je er geen geld voor vraagt en je geeft het voor nix weg! dan betaalt de ander nix.. Maar eigelijk heb ik zelf een heleboel Iligaal[/font] Meer zeg ik nie anders krijg ik een warn aangesmeerd Reageren
SummerBase Geplaatst: 28 april 2006 Rapport Geplaatst: 28 april 2006 Even een extra update: Het kopieren van : Cd / dvd mag gekopierd worden voor eigen gebruik omdat je het ook gewoon via de tv/radio kan opnemen. Daarintegen mag je games/software en andere zaken nooit kopieren. Ook niet voor eigen gebruik. Ik hoop dat het wat duidelijker is; meer informatie op BigWeb. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 28 april 2006 Rapport Geplaatst: 28 april 2006 Even een extra update:Het kopieren van : Cd / dvd mag gekopierd worden voor eigen gebruik omdat je het ook gewoon via de tv/radio kan opnemen. Daarintegen mag je games/software en andere zaken nooit kopieren. Ook niet voor eigen gebruik. Ik hoop dat het wat duidelijker is; meer informatie op BigWeb. Dit is ook fout. Branden is illegaal zodra op de content een copyright zit. Is dit niet het geval mag je je gang gaan. Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 28 april 2006 Rapport Geplaatst: 28 april 2006 Jongens, ik wil niet de beterweter zijn. Maar gister heb ik een boekje gelezen wat er allemaal precies instaat is: Wat mag wel: - U mag een kopie maken voor eigen studie of gebruik. De wet zegt dat, dat je neit de baas hoeft te zijn van het origineel. - Je mag wel een film/dvd lenen/huren om daar een legale kopie van te maken. - Je mag ook je eigen cd/dvd kopieren. Wat mag niet: - Je mag geen kopie maken voor iemand anders. Maar je mag het wel uitlenen om het persoon er zelf een kopie van te laten maken. Dit geld overigens alleen voor film en muziek. Software mag niet. -- Btw, beetje nuttelose discussie. Het gaat toch niet meer over de regels... Reageren
Mania-92 Geplaatst: 28 april 2006 Rapport Geplaatst: 28 april 2006 Jongens, ik wil niet de beterweter zijn. Maar gister heb ik een boekje gelezen wat er allemaal precies instaat is:Wat mag wel: - U mag een kopie maken voor eigen studie of gebruik. De wet zegt dat, dat je neit de baas hoeft te zijn van het origineel. - Je mag wel een film/dvd lenen/huren om daar een legale kopie van te maken. - Je mag ook je eigen cd/dvd kopieren. Wat mag niet: - Je mag geen kopie maken voor iemand anders. Maar je mag het wel uitlenen om het persoon er zelf een kopie van te laten maken. Dit geld overigens alleen voor film en muziek. Software mag niet. -- Btw, beetje nuttelose discussie. Het gaat toch niet meer over de regels... Als er geen copyright op zit mag jij copietjes maken voor iedereen. Reageren
Goliat Geplaatst: 29 april 2006 Rapport Geplaatst: 29 april 2006 Het downloaden of gebruiken van cracks of images in combinatie met deamon tools of alcohole 120% is in Nederland niet tegen de wet, zelfs het uitleggen hoe je moet downloaden of het gebruiken van cracks is in Nederland niet verboden, dit betekend natuurlijk niet dat het op dit forum gewenst is. Het uploaden of het aan andere verstrekken van games waar copyright op zit is wel tegen de Nederlandse wet. Reageren
Ferre Geplaatst: 29 april 2006 Rapport Geplaatst: 29 april 2006 Misschien is een overzicht van wat wel en niet mag veel beter. Van al deze losse stukjes wordt ik ook niet echt wijzer. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 29 april 2006 Rapport Geplaatst: 29 april 2006 Het downloaden of gebruiken van cracks of images in combinatie met deamon tools of alcohole 120% is in Nederland niet tegen de wet, zelfs het uitleggen hoe je moet downloaden of het gebruiken van cracks is in Nederland niet verboden, dit betekend natuurlijk niet dat het op dit forum gewenst is. Het uploaden of het aan andere verstrekken van games waar copyright op zit is wel tegen de Nederlandse wet. Cracks zijn niet toegestaan. En als op de inhoud van een image een copyright staat is het ook niet toegestaan. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.