Jump to content

pc formatteren

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi iedereen

Ik zou graag mijn pc eens formatteren maar ik weet

niet of ik bestanden kan kwijt geraken of als alles blijft staan

en hoe ik eraan begin

kan iemand mij dat uitleggen :?

Geplaatst: (bewerkt)

Als je je PC formatteerd dan raak je alles kwijt. Formatteren houd in: Alles van je hardeschijf afhalen wat erop staat. Als je je PC wil formatteren zoek je een harde schijf uit, dan formatteer je die hardeschijf en dan is die helemaal leeg. Alle (belangrijke) bestanden, spellen, documenten gaan van die hardeschijf af. Het enige wat je kunt doen is, alles op een DVDtje/CDtje branden.

Als je alle sop een DVDtje/CDtje hebt gebrand, dan kun je je PC formatteren. Zelf doe ik het zo:

Uitvoeren > cmd > format <je harde schijf>:

Als je dat allemaal weer gedaan hebt moet je Windows weer installeeren, als je dat gedaan hebt moet je je videokaart installeren en dan je geluidskaart. En verder installeer je de rest van je programmas die je op je PC nodig hebt, of er graag op wilt hebben.

Bewerkt: door Ruurd31
Geplaatst:

bedankt

maar is dit dan met al die blokjes in kleuren die erbij komen enzo of is dit nog iets anders

Geplaatst:

Die blokjes heb je toch niet met Windows Xp? Of word ik nou gek? Die heb je alleen bij Windows 98 of lager. En cmd werkt ook niet bij windows 98, dan moet je command in typen.

Geplaatst: (bewerkt)

zegt hij dan dat hij windows xp heeft???

en iets anders met blokjes en kleuren weet ik niet

en zoals hij in dat bericht zegt, heeft hij het niet uitgeprobeert

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:

Hier leg ik alles stap per stap uit.

ik hoop dat het jou lukt.

Gebruik in vervolg ook even de zoekfunctie, daar mee had je het ook kunnen vinden. ;)

En als je formateert zijn alle bestanden af je pc.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...