TommieguN Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Sinds vandaag ben ik geïntresseerd geraakt in RSS. Wat is RSS? RSS is een (ja een, omdat er ook andere namen voor zijn) afkorting voor Realy Simple Syndicate, en het leest nieuws voor je in. Dit is een grote lijnen wat het doet. Is het handig voor mij? RSS is handig als; Je op de hoogte wilt zijn van het laatste nieuws zonder veel muisklikken. Ehhh.... Tja wat nog meer . Installatie en gebruik Installatie: 1. Download FeedReader van: FeedReader (2.9.0). 2. Het hoofdvenster:[urlhttp://img51.imageshack.us/my.php?image=rss15sp.png[/url] 3. Ga naar Google en typ: RSS en de desgewenste site waarvan je de info wilt. LET OP NIET ALLE SITE ONDERSTEUNEN RSS!!!!!!!! Voor dit voorbeeld ga ik de RSS feed van Hardware.info gebruiken 4. Ga naar Hardware.info RSS Artikel feed. 5. Kopieër deze URL en ga naar het programma en druk op F2. 6. Plaats het in de desgewenste map, en klaar! Als je nog geen map heb aan gemaakt doe je dit door in File-> Add Folder dit te doen. Ik hoop dat nu een beetje duidelijk is wat RSS doet en duidelijk is hoe je het moet gebruiken. C&C welkom. Reageren
ViceAgent Geplaatst: 1 april 2006 Rapport Geplaatst: 1 april 2006 Hey Tommiegun, RSS is nog voor veel meer dingen handig, het is niet alleen voor het laatste nieuws maar wordt door veel mensen ook gebruikt om te kijken of er reacties op hun topics zijn, of of er nieuwe topics zijn om maar een voorbeeld te noemen, het kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om te kijken of er nieuwe blogs zijn (Om maar enkele voorbeelden te noemen). Gezien het forum waar jij dit in post had ik een ander soort tutorial verwacht, namelijk, hoe creëer ik RSS Feeds en niet hoe je ze in kan lezen, dat kan namelijk iedereen. Dat neemt niet weg dat het handig is natuurlijk, maar het is wel in het verkeerde subforum geplaatst. Reageren
TommieguN Geplaatst: 1 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2006 1. Ja je hebt gelijk, RSS is inderdaad meer goed dan alleen nieuws, ik had geen zin om een hele lijst te typen. 2. Over de plaats: Er is wel een Tutorial gedeelte, maar dat is van Graphics, en daar hoort dit niet bij. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.