Jump to content

Leren Vliegen..

Recommended Posts

Geplaatst:

In deze tutorial wil ik uitleggen hoe je zo'n beetje met alle vliegtuigen moet vliegen, deze tutorial maak ik omdat sommige andere tutorials misschien niet duidelijk zijn voor andere mensen, en ook omdat ik nog steeds zoveel hoor op MTA:SA Race mod: "Hoe moet ik vliegen?".

Alle beschrijvingen zijn geschreven met de standaart controls

Hierbij leg ik uit hoe je moet vliegen bij het (denk ik) wel het meest gebruikte vliegtuig: de Hydra.

-Bij de hydra maakt het niet zoveel uit waar je opstijgt, alleen als je maar ruimte hebt om verticaal op te stijgen.

-Ten eerste als je op een goede plek staat: Druk gewoon op "W" om op te stijgen. (W is eigenlijk gewoon gas geven)

-Als je op een redelijke hoogte bent gekomen druk je op: 2, (niet op numpad) om het landingsgestel in te klappen, doe je dit niet, zal je vliegtuig erg onstabiel worden, en kun je niet hard gaan.

-Nu nadat je je landingsgestel goed hebt uitgeklapt, kun je de zogenaamde "blasters" (Dit zijn die gevallen aan de zijkant van de hydra waar blauwe rook uitkomt) gaan verstellen.

De blasters zijn nu nog naar beneden gericht, zodat je afgezet word tegen de grond, en nu moeten ze afzetten tegen de lucht, en dan doe je door: "Numpad 8" eventjes ingedrukt houden, nu zul je ze zien bewegen en ga je door met 8 indrukken totdat ze horizontaal staan.

-Nu zul je merken als je "W" weer indrukt, dat je een flinke snelheid gaat maken. nu kun je al vliegen dus.

-Ik zal nu een beetje uitleggen hoe je goed kunt vliegen met de hydra (Ik heb het mezelf zo aangeleerd, en het gaat goed zo bij mij)

Als je een beetje snelheid hebt gemaakt, kun je sturen met "Q" en "E", alleen dit stuurt niet echt scherp. (ik gebruik het eigenlijk bijna nooit)

Ik vind dat het het beste stuurt als je met "A" of "D" een beetje je vliegtuig kanteld totdat hij vertikaal staat en dan het pijltje naar onder in te drukken (dit staat voor optrekken), alleen trekt je vliegtuig nu op naar de zijkant, zodat je een scherpe bocht krijgt.

Alle controls van de hydra zijn:

w = gas geven

s = gas terug nemen

a = schuin hangen naar links

d = schuin hangen naar rechts

q = naar links sturen (flauwe bocht)

e = naar rechts sturen (flauwe bocht)

pijltjestoetsen:

links = schuin hangen naar links

rechts = schuin hangen naar rechts

onder = optrekken

boven = dalen

linker ctrl = raketten afschieten

rechter ctrl = fosfor bom laten vallen ... en indrukken = en doelwit in vizier houden

Zo werkt het ongeveer ook bij alle andere vliegtuigen, als je een beetje expirimenteerd met de controls.

Snap je het nog niet helemaal of heb je toch een request voor een uitleg voor een ander vliegtuig(mag ook ander voertuig zijn). dan zet je dit maar in dit tophic.

Geplaatst:

Dat met die blasters weet idd niet iedereen, op MTA zie ik vaak mensen die met de Hydra vliegen met de blasters naar beneden.

Handige tutorial, de controls zijn bij mij iets anders, vind k makkelijker, maar voor de rest wel handig voor de nieuwelingen.

Geplaatst: (bewerkt)

De Hydra is wel handig.Het is jammer dat hij niet op elk

vliegveld spwant.Maar ik vindt dat deze informatie zeer handig

is voor die gene die het nog niet wisten hoe ze het moesten

doen.Maar ik denk dat dit topic niet echt nodig was.

De besturing kan je ook gewoon op wikigta vinden. :slotje:

Bewerkt: door mario
Geplaatst:

Ik wist niet dat je op mta een fosfor bom kon droppen. Is mij namelijk niet gelukt. thx voor de tip ga het meteen proberen.

Geplaatst:

Leuke tutorial, ik wist het eerst ook niet van die blasters.. maar als je voor het eerst met een hydra met de blasters naar beneden vliegt. Denk je ook wel van "Jezus, wat gaat dit ding sloom!". Maar voor de gene die dit nog niet wisten, is het een leuke tut! ;)

Twan

Geplaatst:
De Hydra is wel handig.Het is jammer dat hij niet op elk

vliegveld spwant.Maar ik vindt dat deze informatie zeer handig

is voor die gene die het nog niet wisten hoe ze het moesten

doen.Maar ik denk dat dit topic niet echt nodig was.

De besturing kan je ook gewoon op wikigta vinden. :slotje:

Sommige mensen weten niet wat wikigta is, of hebben daar geen zin in om te zoeken, en je ziet hoeveel mensen er hier wat aan hebben. :Y

Geplaatst:
Cool, ik wist niet dat je die "Blasters" kon verstellen! Ik ga het meteen uitproberen :bier::eten:

LoL idd!

Ik d8 altijd van wat gaat dit langzaam! :schater:

Goeie tutorial! _O_:klap:

Geplaatst:

Die uitleg over de Hydra (met Blasters enzo) krijg je gewoon in de missie Vertical Bird, waarom moet daar dan een aparte tutorial voor zijn? :duh:

Geplaatst:
Die uitleg over de Hydra (met Blasters enzo) krijg je gewoon in de missie Vertical Bird, waarom moet daar dan een aparte tutorial voor zijn? :duh:

Kijk, je ziet hoeveel mensen het nog niet weten, dit vind ik al genoeg om een tut te maken, en ook doen heel veel mensen niet eens deze missie, ikzelf heb hem ook nog nooit gedaan! :puh:

Geplaatst:

Hoe kun je überhaupt aan een Hydra komen als je die missie nooit hebt gedaan?

Of zijn jullie allemaal cheaters?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...