Jump to content

GTA 3 betrokken bij politiemoord ?!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Game-ontwikkelaar voor de rechter

Game-ontwikkelaar Rockstar Games moet binnenkort in Amerika voor de rechter verschijnen wegens mogelijke betrokkenheid bij een moord op drie politieagenten. De dader, Devin Moore, gaf toe Grand Theft Auto:3, een spel van de ontwikkelaar, gespeeld te hebben vlak voor het plegen van de moord. Toen Moore opgepakt werd, maakte hij de opmerking "Het leven is als een game. Iedereen gaat een keer dood."

Ook elektronicagigant Sony, uitgever Take-Two Interactive en de winkels Wal-Mart en GameStop worden aangeklaagd. De families van twee van de omgekomen agenten eisen in totaal 600 miljoen dollar schadevergoeding. Eerder probeerden de aangeklaagde partijen de rechter ervan te overtuigen de zaak te seponeren, maar daar werd niet op in gegaan.

De aanklacht werd ingediend door de beruchte advocaat Jack Thompson, die al enige tijd bezig is met het aanklagen van game-ontwikkelaars en -uitgevers. Hij hoopt dat "Rockstar [aan de zaak] kapot gaat." Thompson zelf werd vorig jaar van de zaak gehaald door een rechter omdat hij zich misdragen zou hebben in de rechtszaal.

bron:gametoday

ik hoop dat Jack Thompson Crepeerd .

Fijn de schuld geven aan een game en dan nog eens 600 milj $ eisen.

Dan mag je ziek zijn of niet je weet wat echt is en niet dit is zever !!!!

Bewerkt: door Ice Cube
Geplaatst:

Wat streng is America toch.

Een software gigant beschuldigen tot aanleiding van moord :bonk: .

Ze moeten het altijd op iemand kunnen steken :) .

Ik vind dit dus ook dikke zever...

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Die man kan de realiteit niet scheiden van wat er in een spel gebeurt en dan doet ie zoiets.

Dit is erg laag van die man.

Geplaatst:

Omg ! Weeral die zever.Alleen een man die niet goed bij zijn hoofd is pleegt een moord na een gewelddadig spel gespeeld te hebben.En die Jack Thompson is niet goed bij zijn hoofd,hij staat er niet bij stil dat 9/10 van alle jongeren het niet met hem eens is.De dader is in de fout.Niet Rockstar Games,Take2 of de winkels die het aan hem hebben verkocht.En dan nog eens 600M gaan eisen ! Als Rockstar Games failliet is he,dan is dat de fout van die Anti-Gamer.Als er geen GTA meer wordt gemaakt zal Jack Thompson snel van gedacht veranderen als hij de meningen van de GTA-Spelers hoort.Nouja,als we een beetje geluk hebben speelt de rechter graag GTA :puh:

Geplaatst:

Huh!? Volgens mij zag ik dit artikel een jaar geleden ofzo, ik weet zeker dat ik dit eerder heb gelezen.

Geplaatst:

Game-ontwikkelaar Rockstar Games moet binnenkort in Amerika voor de rechter verschijnen wegens mogelijke betrokkenheid bij een moord op drie politieagenten. De dader, Devin Moore, gaf toe Grand Theft Auto:3, een spel van de ontwikkelaar, gespeeld te hebben vlak voor het plegen van de moord. Toen Moore opgepakt werd, maakte hij de opmerking "Het leven is als een game. Iedereen gaat een keer dood."

Ook elektronicagigant Sony, uitgever Take-Two Interactive en de winkels Wal-Mart en GameStop worden aangeklaagd. De families van twee van de omgekomen agenten eisen in totaal 600 miljoen dollar schadevergoeding. Eerder probeerden de aangeklaagde partijen de rechter ervan te overtuigen de zaak te seponeren, maar daar werd niet op in gegaan.

De aanklacht werd ingediend door de beruchte advocaat Jack Thompson, die al enige tijd bezig is met het aanklagen van game-ontwikkelaars en -uitgevers. Hij hoopt dat "Rockstar [aan de zaak] kapot gaat." Thompson zelf werd vorig jaar van de zaak gehaald door een rechter omdat hij zich misdragen zou hebben in de rechtszaal.

Ik geef je volkomen gelijk gewoon weg onzin, het is wel jammer voor die vent :@

Geplaatst:

das toch die knakker die zo fel tegen die hot coffee mod was ?

nouja .. laat ik me maar inhouden en de rest van mijn commentaar weglaten anders had ik zo 80% te pakken ;)

Geplaatst:

Klinkt weer heel logisch allemaal...

Niet!

Zijn we nou een keertje klaar met alle schuld op Games af te schuiven? :t

Geplaatst:

:ch: Eigenlijk moet Amerika gewoon afgeschaft worden. Een inbreker kan daar een rechtzaak winnen omdat hij in een huis van de trap af dondert. In Amerika kun je overal een rechtzaak voor aanspannen.

Maar kijk maar uit, ik speel gta dus ik ben een gevaarlijke psychopaat. Ze moeten maar allemaal de bek houden. Gta is gewoon welleens een leuke uitlaatklep. Je wordt er juist niet gewelddadig van.

Geplaatst:
Huh!? Volgens mij zag ik dit artikel een jaar geleden ofzo, ik weet zeker dat ik dit eerder heb gelezen.

Idd ik meen ook al een keer zo iets gelezen te hebben.

Maarja die mensen horen hier niet in onze maatschappij thuis.

Geplaatst:
:ch: Eigenlijk moet Amerika gewoon afgeschaft worden. Een inbreker kan daar een rechtzaak winnen omdat hij in een huis van de trap af dondert. In Amerika kun je overal een rechtzaak voor aanspannen.

Maar kijk maar uit, ik speel gta dus ik ben een gevaarlijke psychopaat. Ze moeten maar allemaal de bek houden. Gta is gewoon welleens een leuke uitlaatklep. Je wordt er juist niet gewelddadig van.

Grand Theft Auto heeft wel degelijk invloed op je, hoe die invloed zich uitbetaalt ligt voledig aan jezelf.

Ben je van nature een geweldadig type dan zal GTA ook een grote invloed op je kunnen hebbben.

GTA zou je eigenlijk kunnen zien als een hele erge soft drugs, je raakt er verslaafd aan en als je erg zwak begaafd bent dan kan het invloed op je hebben. Dus GTA is een drug die je op eigen risico kan gebruiken.

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat GTA per definitie een negatieve invloed op je heeft maar het kan wel degelijk dat het je beïnvloed in de dingen die je doet, bij mij is dat b.v. dat ik boos wordt als een missie niet lukt, bij andere types kan dat dus in dit geval lijden tot de moord op die politie agenten.

Dat GTA invloed op je kan hebben betekend niet dat GTA ook de schuld moet krijgen, volgens mij is heineken ook nog nooit aangeklaagt voor iemand die iemand dood reed omdat iemand teveel gedronken had. ;)

Dus het lijkt me duidelijk dat de hele comotie over dit gebeuren belachelijk is.

@Flying Dutchman: In Nederland kan je ook gewoon voor alles een rechtzaak aanspannen. ;)

Geplaatst:

Dit is al een heel tijdje geleden gebeurt (voordat san andreas uit was, misschien ook wel voordat vice city uit was)

Ontoppic: Ik vind het echt stom. Je moet wel een heel erg typisch en raar figuur zijn als je drie agenten neer gaan schieten, en vervolgens een simpele game de schuld geven. Echt, ik vind dat Rockstar die schadevergoeding niet hoeft te betalen! Ik speel GTA al sinds m'n 8e en ik ben nu bijna 16, dus dat is dan ongeveer de helft van mijn leven. En ik heb nog nooit maar dan ook echt nooit zin gehad om mensen in het echte leven ook dood te schieten ofzo, dus als hij echt door GTA III die agenten dood heeft geschoten, dan zit er bij hem ook een steekje los..

Geplaatst:

voor de duidelijkheid dit is een nieuw bericht

een week geleden gebeurd

de verhalen lijken allemaal opelkaar

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...