Jump to content

Overclocking


Blu3ice

Overclocking?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou jij aan overclocking doen?

    • Jaaaaaaaaaa
      6
    • Veel te gevaarlijk...
      11
    • Nee man, het kost teveel
      5
    • Ik heb het al gedaan
      8
    • Overwat?
      11
    • - ANDERS - (post hieronder)
      2


Recommended Posts

ik heb het wel gedaan maar ietjes en als je dan iets teveel doet dan start die bij opnieuw op.

En dat is beters want bij sommige andere pc's gaan ze kapot en heb je er iks meer an.

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik heb het in ieder geval niet zo veel gedaan.

En als ik jullie was zou ik maar uitkijken met overclocken!! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de vraag blijft voor mij,wat is Overclocking ?

Dat is proberen het maxium uit je PC te halen. Je kunt dan proberen, je computer sneller te laten functioneren. Er zitten wel risico's aan, je PC gaat sneller of hij gaat kapot.

Verder heb ik niet gestemd. Ik ga het zeker niet doen. Ik heb nu een goedde PC waar ik trots op ben. Voor mij is die veelste snel.

Link to comment
Delen op andere websites

Overclocken is het sneller laten rekenen van je processor door middel van een paar aanpassingen in je BIOS. Je kan volgens mij de CPU maximaal 10% sneller laten werken door overclocken.

Voordeel is dus dat je een iets snellere processor hebt, maar bij de pc's van tegenwoordig is het verschil niet echt noemenswaardig. Daarbij komt ook nog dat er nogal wat risico's aan verbonden zijn, want in het ergste geval zie je je processor wegsmelten.

Hetzelfde verhaal geldt voor je grafische kaart, die is ook soms te overclocken. Echter wel met dezelfde risico's.

Dus daarom zal ik niet gaan ouwehoeren daarmee, de voordelen wegen voor mij absoluut niet op tegen de nadelen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het al gedaan bij mijn videokaart en processor. Bij mijn videokaart had ik alleen kwaliteitsverlies, alleen bij mijn processor snelheidswinst, hij is daarom ook definitief overgeclocked bij mij hier ;) hele stabiele overclock.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn CPU en GPU overgeclockt, het is nu wel een stuk sneller maar heb er wel eerst een leuk groot coolblok voor moeten kopen om er op te zetten.

Verder zou ik overclocken niet aanraden asl je er geen verstand van hebt, want ik heb een vriend en die begon ermee te klooien en nu is z'n videokaart clock speed van ~400MHZ naar ~70MHZ gegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een waarschuwing voor iedereen die wilt gaan overklokken:

Begin er niet aan als je CPU over de 40 graden is. Dan zal hij na de overclock waarschijnlijk een stuk heter worden. Verder moet je ook in je achterhoofd houden dat de garantie op je CPU/videokaart meteen vervalt als je ook maar 1 MHz overklokt. Het is maar dat je het weet... ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...