Jump to content

[Tut]Hoe maak ik een forum/site groot?


Wesley

Recommended Posts

Hey ,

Vaak hoor je : '' Hoe maak ik mijn forum/site groot? ''

Dat kan op een aantal manieren.

Dat zal ik jullie eens gaan vertellen.

Eigenlijk is alles wel héél simpel !

Wat mag jou site vooral niet bevatten :-

Te véél spel fouten.

- Fouten met HTML code's ( of andere code's ).

- Jou users moeten vooral geen grof taal gebruik gebruiken.

- Niet te véél tekst , misschien verstandig om ook wat plaatjes erbij te doen.

Zo zijn er nog véél en véél meer dingen wat jou site/forum niet mag bevatten.

Kort om , alle fouten moeten er gewoon uit.

Hoe krijg ik meer members/gasten ?

Ga samenwerken met andere site's/forums .

Niet op je luie gat zitten , want die gasten komen echt niet vanzelf hoor.

Vraag bijv. aan een andere webmaster van die site/forum ofals je een afflitate banner mag plaatsen.

Of vraag of jou site URL op zijn pagina mag komen.

Voeg ook bijv. jou website toe aan Google.nl / MSN.nl / Yahoo.nl .

Ook is het verstandig om een domein aan te schaffen.

Dat hoeft niet altijd , maar het ene forum heeft meer geluk dan de ander forum.

Ik heb mijn afflitate banners wel op andere site's , maar er komen nooit gasten.

Het is natuurlijk ook slim om je banner aantrekkelijk te maken.

Neem een voorbeeld als er een mooie meisje/jongen op het strand loopt.

Dat vindt je meestal ook wel aantrekkelijk.

Als je een mooie banner maakt , heb je véél meer kans op gasten/members.

Hoe maak ik een aantrekkelijke banner?

Als beste kun je er véél leuke animatie's in jou banner zetten , dan kijken de mensen er meestal al naar.

Het hoeft ook niet te overdreven , niet te véél animatie's dus.

Misschien kun je ook denken aan de achter grond .

Ik weet ook niet véél van banners maken , maar dan hoor je ook bij de echte expers te zijn ( bijv. .Levi. - Slimm etc. )

Tips van de members van GTAForum! :

Tip from Pietje// :

Als je op een forum komt, staat het beter als alle cato's vol staan, al is het maar één topic per cato. Het staat al beter en wat proffesioneler uit wanneer een forum wat voller staat, al zeg ik het zelf. Ook een logo bij het forum vind ik zelf wat proffesioneler staan, en zeker goede indeling van teksten, (geen spelfouten, (en dan met name dan ook dat de crew van het forum goede teksten maakt zónder spelfouten, het staat al een stuk proffesioneler als de crew goed geregeld is) goeie alinea's, ik heb gemerkt dat een tekst fijner leest wanneer het goed ingedeeld is met alinea's e.d., dan één groot brok tekst) .

Tip(s) van Grove st. :

Meestal is een voller forum veel prof. Ook een goede crew die vaak erop komt is een goede start. Natuurlijk is een mooie header bovenaan het forum aantrekkelijk en speciale acties. Zorg ook dat alles netjes is ingedeeld, zorg ook voor een F.A.Q en een Helpdesk, voor de nodige vragen. Goede regels niet van paar dingen onder elkaar.

Tip van Arjen :

Ik zou niet direct een forum maken. Het gevolg daarvan is dat een paar leden zich registreren, wat gaan posten en verder niets. Als je site goed bezocht word en je maakt dan een forum, heb je kans dat ze massaal gaan registreren en dat je je forum sneller kunt uitbreiden. (etc. etc)

Ik heb dit expres effies gemaakt.

Zodat er een goede tut uit kan komen!

Dank jullie wel voor jullie tips!

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn tut , ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

En anders mag je het natuurlijk wel vragen!

Zo super goed in tuts maken ben ik nog niet.

Maar deze moet beter zijn dan mijn andere tut!

Groeten,

Wesley_GTA

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Jep, goeie tips. Ook zal ik als tip meegeven, dat als je op een forum komt, staat het beter als alle cato's vol staan, al is het maar één topic per cato. Het staat al beter en wat proffesioneler uit wanneer een forum wat voller staat, al zeg ik het zelf. Ook een logo bij het forum vind ik zelf wat proffesioneler staan, en zeker goede indeling van teksten, (geen spelfouten, (en dan met name dan ook dat de crew van het forum goede teksten maakt zónder spelfouten, het staat al een stuk proffesioneler als de crew goed geregeld is) goeie alinea's, ik heb gemerkt dat een tekst fijner leest wanneer het goed ingedeeld is met alinea's e.d., dan één groot brok tekst)

Ook kun je misschien voor het forum als je leden nodig hebt, openingacties ofzo houden, bijv. dat elke 10e nieuwe lid dat zich registreerd zijn Membertitle ofzo kan veranderen. ;)

Bewerkt: door Pietje //
Link to comment
Delen op andere websites

Ook kun je misschien voor het forum als je leden nodig hebt, openingacties ofzo houden, bijv. dat elke 10e nieuwe lid dat zich registreerd zijn Membertitle ofzo kan veranderen. ;)

Zit je al onze geheimpjes lekker op te zeggen :puh:

Meestal is een voller forum veel prof. Ook een goede crew die vaak erop komt is een goede start. Natuurlijk is een mooie header bovenaan het forum aantrekkelijk en speciale acties. Zorg ook dat alles netjes is ingedeeld, zorg ook voor een F.A.Q en een Helpdesk, voor de nodige vragen. Goede regels niet van paar dingen onder elkaar bijv.:

- porsno

- warrzzzzzzzz

- shelden

- rglame

Maar echte mooie koppen maken, en zelf verzekerd over komen. Dát is nou de kracht van Goldenspy Grrrrr :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker een goeie tut.

Goede tips en ook netjes gemaakt.

Ik zal de tips zeker opvolgen voor mijn forum, maar ik heb toch alleen maar goede complimenten gekregen :D

Is niet op te scheppen, maar gewoon omdat ik er erg veel tijd in steek om het overzichtelijk te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja.

Normaal hou ik ook niet van véél typen :puh: .

Anders had ik een véél betere tut gemaakt.

Maar goed , de resultaten zijn in deze topic vrijwel positief!

En daar ben ik nog altijd best blij om!

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou niet direct een forum maken. Het gevolg daarvan is dat een paar leden zich registreren, wat gaan posten en verder niets. Als je site goed bezocht word en je maakt dan een forum, heb je kans dat ze massaal gaan registreren en dat je je forum sneller kunt uitbreiden. (etc. etc)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hoeft niet altijd , maar de ene forum heeft meer geluk dan de ander forum.

Ik heb mijn afflitate banners wel op andere site's , maar er komen nooit gasten.

En dat typ je altijd fout, ik zie in jou berichten altijd de forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook zal ik nog als tip meegeven:

Eerder is al vermeld dat een goede crew het halve werk is. Maar weet ook wanneer je een forum begint, dat je een crew aanstelt dat volledig actief zal zijn voor het forum, zodat je forum groot kan worden. Want de crew moet in pricipe het goede voorbeeld geven! Als de crew er echt moeite voor doet, valt al meer in de smaak.

Een forum waar maar wat neergeflanst wordt zal niet erg in de smaak vallen, in mijn opinie.

Ook vind ik een forum met veel variatie een goed forum. Maar niet al te veel variatie in het begin, anders loopt het weer een beetje uit de hand. Maar zorg er ook voor dat in jouw forum waar variatie in zit dat de hoofdgedachte nog altijd te zien blijft: Dit vind ik sterk te zien in het GTAForum, overal waar je ook zit, ookal zit je hier in de Computer Talk Fora, de hoofdgedachte vind ik altijd GTA blijven. ;) (Dat is dan de kracht van het GTAForum Grrrr :puh:) Kies ook een goede en aantrekkelijke benaming voor het forum, zodat je al in het begin wanneer je de naam voor het eerst ziet al zoiets hebt van: "Kijk, dit forum gaat dus nou over James Bond :puh: "

Zorg ook wanneer je een gast bent op het forum voor een aantrekkelijke Skin. Een Skin die dus duidelijk is, overzichtelijk, wanneer je zo'n onoverzichtelijke Skin hebt en hij zit vol met spelfouten e.d., heb ik zoiets van: "Ja, bekijk het maar, ik heb geen zin om dit forum door te gaan spitten, bij forums moet je ervoor zorgen dat je heel makkelijk en snel er door heen kunt kijken, vooral een heldere lichte skin werkt daarbij goed, vind ik.

Gasten die voor het eerst op zo'n forum gaan zitten kijken, moeten gelijk zien hoe en wat. Althans, dat vind ik zo, miss. zijn er wel mensen die bij elk forum het helemaal gaan zitten uitpluizen wat er nou precies geschreven is. :puh:

Ook wanneer de crew een belangrijk bericht plaatst, vind ik dat deze berichten goed gespeld e.d. moeten zijn én ook dat het bericht er goed geordend uit ziet. Bijv. als je een F.A.Q. maakt, dat die titel daarvan in het midden staat ofzo, en met een mooie lettertype, dat het goed opvalt, niet zoiets als:

faq over t forun

posts plats j dor op ad replei te drukke

(Sjee, ik vind het zelfs voor dit voorbeeld al moeilijker om niet-ABN te typen, dan gewoon wél ABN te typen! :puh:)

Echt, een goed opgeruimd, geordend, duidelijk en overzichtelijk forum is al het halve werk!

En de leden ook, wanneer ik zie staan dat dit forum 100 leden heeft ofzo, dan heb ik al meer de neiging om me aan te melden dan wanneer je maar ziet staan dat dit forum 6 leden heeft ofzo. Dan ben je natuurlijk al een paar stappen verder qua het verwerven van leden, maar goed, het is óók een tip. ;)

Kies óók een goede Hostingsite voor je forum, daar bedoel ik dan mee wanneer je een beginner bent met forums en je kiest een Hostingsite ervoor, zorg er dan voor dat die Hostingsite niet onderhand jouw forum overneemt d.m.v. alle reclame die zo'n Hostingsite kan maken! Als je jouw URL hebt voor een forum, heb je soms reclamemakende Hostingsites die al in jouw URL hun eigen naam hebt staan!

Bijv. www.mijnfantastischeforum.geweldigehostingsite.nl ofzo :bonk:

Je ziet dat zo'n Hostingsite al enorm veel reclame probeert te maken door alleen maar al in jouw URL al hun naam te plaatsen. Dit oogt ook wat onproffesioneler, vind ik. Om dan nog maar niet over het forum zélf te spreken, wat ze daar dan al niet aan reclame over hen zullen neerzetten. ;)

Maar wat dus ook één van de allerbelangrijkste dingen is voor een forum, samen dat het forum goed in elkaar steekt is ook: De bekendheid! Promoten doet dus ook een hoop goed voor zo'n forum, al zet je maar een linkje in je sig op dit forum! (Net zoals ik heb gedaan ;)) Veel reclame, dat doet het ook zeker goed! ;)

En dus ook veel leuke acties voeren om leden te trekken, je kan misschien ook op je forum downloads geven, zoals muziek ofzo dat je kan downloaden over het des betreffende onderwerp van je forum. ;)

Bewerkt: door Pietje //
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...