Jump to content

[Tut]Hoe maak ik een forum/site groot?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Ook zal ik nog als tip meegeven:

Eerder is al vermeld dat een goede crew het halve werk is. Maar weet ook wanneer je een forum begint, dat je een crew aanstelt dat volledig actief zal zijn voor het forum, zodat je forum groot kan worden. Want de crew moet in pricipe het goede voorbeeld geven! Als de crew er echt moeite voor doet, valt al meer in de smaak.

Een forum waar maar wat neergeflanst wordt zal niet erg in de smaak vallen, in mijn opinie.

Ook vind ik een forum met veel variatie een goed forum. Maar niet al te veel variatie in het begin, anders loopt het weer een beetje uit de hand. Maar zorg er ook voor dat in jouw forum waar variatie in zit dat de hoofdgedachte nog altijd te zien blijft: Dit vind ik sterk te zien in het GTAForum, overal waar je ook zit, ookal zit je hier in de Computer Talk Fora, de hoofdgedachte vind ik altijd GTA blijven. ;) (Dat is dan de kracht van het GTAForum Grrrr :puh:) Kies ook een goede en aantrekkelijke benaming voor het forum, zodat je al in het begin wanneer je de naam voor het eerst ziet al zoiets hebt van: "Kijk, dit forum gaat dus nou over James Bond :puh: "

Zorg ook wanneer je een gast bent op het forum voor een aantrekkelijke Skin. Een Skin die dus duidelijk is, overzichtelijk, wanneer je zo'n onoverzichtelijke Skin hebt en hij zit vol met spelfouten e.d., heb ik zoiets van: "Ja, bekijk het maar, ik heb geen zin om dit forum door te gaan spitten, bij forums moet je ervoor zorgen dat je heel makkelijk en snel er door heen kunt kijken, vooral een heldere lichte skin werkt daarbij goed, vind ik. Gasten die voor het eerst op zo'n forum gaan zitten kijken, moeten gelijk zien hoe en wat. Althans, dat vind ik zo, miss. zijn er wel mensen die bij elk forum het helemaal gaan zitten uitpluizen wat er nou precies geschreven is. :puh:

Ook wanneer de crew een belangrijk bericht plaatst, vind ik dat deze berichten goed gespeld e.d. moeten zijn én ook dat het bericht er goed geordend uit ziet. Bijv. als je een F.A.Q. maakt, dat die titel daarvan in het midden staat ofzo, en met een mooie lettertype, dat het goed opvalt, niet zoiets als:

faq over t forun

posts plats j dor op ad replei te drukke

(Sjee, ik vind het zelfs voor dit voorbeeld al moeilijker om niet-ABN te typen, dan gewoon wél ABN te typen! :puh:)

Echt, een goed opgeruimd, geordend, duidelijk en overzichtelijk forum is al het halve werk!

En de leden ook, wanneer ik zie staan dat dit forum 100 leden heeft ofzo, dan heb ik al meer de neiging om me aan te melden dan wanneer je maar ziet staan dat dit forum 6 leden heeft ofzo. Dan ben je natuurlijk al een paar stappen verder qua het verwerven van leden, maar goed, het is óók een tip. ;)

Kies óók een goede Hostingsite voor je forum, daar bedoel ik dan mee wanneer je een beginner bent met forums en je kiest een Hostingsite ervoor, zorg er dan voor dat die Hostingsite niet onderhand jouw forum overneemt d.m.v. alle reclame die zo'n Hostingsite kan maken! Als je jouw URL hebt voor een forum, heb je soms reclamemakende Hostingsites die al in jouw URL hun eigen naam hebt staan!

Bijv. www.mijnfantastischeforum.geweldigehostingsite.nl ofzo :bonk:

Je ziet dat zo'n Hostingsite al enorm veel reclame probeert te maken door alleen maar al in jouw URL al hun naam te plaatsen. Dit oogt ook wat onproffesioneler, vind ik. Om dan nog maar niet over het forum zélf te spreken, wat ze daar dan al niet aan reclame over hen zullen neerzetten. ;)

Maar wat dus ook één van de allerbelangrijkste dingen is voor een forum, samen dat het forum goed in elkaar steekt is ook: De bekendheid! Promoten doet dus ook een hoop goed voor zo'n forum, al zet je maar een linkje in je sig op dit forum! (Net zoals ik heb gedaan ;)) Veel reclame, dat doet het ook zeker goed! ;)

En dus ook veel leuke acties voeren om leden te trekken, je kan misschien ook op je forum downloads geven, zoals muziek ofzo dat je kan downloaden over het des betreffende onderwerp van je forum. ;)

Idd, de cre is al het halve werk van alles wat je moet doen. Je moet een admin zorgvuldig kiezen en niet zomaar vrienden nemen. Dat zie ik vaak, een forum met 5 admins een 7 g-mods, meer crew dan members dus. De url is ook een punt waar je op moet letten. Bijv.:

http://www.geocities.com/goldenspy.ctfhosts.snellie is een fout url, dit is veel te lang om te typen, laat staan onthouden.

http://www.goldenspy.be is al een veel vertrouwende url, mensen vinden het prof. en denken, góh, hier meld ik mee aan! Ookal is het van bijv. een actie http://gratis.besite.be/ dat maakt niet uit. Zorg voor een korte en makkelijk te onthouden url. http://www.goldenspy.nl is natuurlijk helemaal perfect ;)

Vaak hebben url reclame door de url beheerder bijvoorbeeld .tk Dit is heel iri, en jaagt mensen weg, je moet voordurend die reclame pop-ups e.d. weg klikken. Daarnaast zijn spelfouten door de crew moordend.

Daarnaast, moet je goede posters hebben en acties voren, reclame maken e.d.

Ook kan je miss. is voor tips op Mijnhomepage Kijken ;)

Bewerkt: door Grove St.
Geplaatst: (bewerkt)
Zal ik dat hele stuk wel toevoegen?

Het is véél tekst..

Oh, dat moet je zelf weten, veel info die ik erin heb staan heb ik al verteld, is dus al herhaling, maar miss. is het handiger áls je het in de hoofdpost plaatst, dat het wat beter ingedeeld is. Ik zal dat meteen even doen. ;)

EDIT: Done ;)

Bewerkt: door Pietje //
Geplaatst:

Ik zal morgen die hele grote stuk tekst wel laten samenvatten.

Dan moet het een stukje korter worden.

Maar natuurlijk bedankt voor je info.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...