Mike.h Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 hallo, mijn sa is heel traag, wat kan ik doen? dit zijn mijn videokaart gegeven van: DXDIAG: naam: MEDION RADION 9800 XXL chiptype: RADION 9800 XT AGP (0x4E4A) DAC-type: Internal DAC (400MHz) totaal geheugen: 128 MB, huidige 1152 x 864 (32 bit) (60Hz) beeldscherm: plug en play moniter. ruimte dat ik over heb: c schijf: 48,6 GB d schijf: 54,1 GB ik heb de resolutie al lager gezet, de draw distance staat op het laagst. andere programma's staan uit wat moet ik nog verder doen? groetjes Mike alvast bedankt Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 Hey Mike H. Je vertelt heel leuk je specs van je videokaart, maar wil je misschien ook de specs de rest van je computer vertellen. Zoals hoe snel is jou PC (aantal werkgeheugen, hoeveel GHZ?). Je kunt deze informatie ook vinden door DXDIAG in te voeren, bij Uitvoeren. Het is het eerste tabblad dat je in beeld krijgt, daar zal alle informatie over de PC staan (exlusief je videokaart ect). Naja, dit hoef je ons eigenlijk ook niet te vertellen. Is jou PC sneller dan de minium specs (zie hiervoor, hieronder) die SA nodig heeft? Is jou computer veel en veel sneller? Dan zou ik het probleem niet weten. Dan zal ik hier wel een computer-kenner hierop af sturen. Maar alvast veel succes!! Minimale systeemeisenProcessor: 1 GHz Intel Pentium 3 of een AMD Athlon Processor Geheugen: 256MB RAM DVD-Speler: 8x DVD-ROM Harddisk: 3.6 GB aan vrije ruimte Videokaart: 64MB Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce3" of beter) Geluidskaart: DirectX 9 compatible Stereo Sound Card Toetsenboord & muis Windows 2000 of nieuwer Reageren
Mike.h Geplaatst: 4 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2006 hier de gegevens over mijn PC van DXDIAG: besturingssysteem: Microsoft Windows XP home edition BIOS: Phoenix - awardBIOS v6.00pg processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2CPUs) geheugen: 512 MB ram wisselbestand: 335 Mb gebruikt, 912 MB beschikbaar DirectX versie: 9.oc (4.09.0000.0904) Gr Mike bedankt Reageren
Goliat Geplaatst: 4 april 2006 Rapport Geplaatst: 4 april 2006 (bewerkt) Je hebt zo ongeveer het zelfde systeem als ik en ik heb het probleem ook gehad Als het goed is vertraagt je PC vooral op de drukke stukken. Wat bij mij het probleem heeft opgelost is de resolutie inplaats van lager, hoger te zetten en de viual quality op high te zetten. Zet de resolutie niet op zijn hoogst maar één stand daarvoor, zo zou het wel moeten lukken. Ik hoop dat dit alles lukt. Succes. Bewerkt: 4 april 2006 door Goliat Reageren
RonaldVC Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Je kan ook de drawdistance wat lager zetten in het spel, dat betekend dat je iets minder ver kan kijken tijdens het spelen, maar dan loopt het spel wel een stuk soepeler. Omdat jouw grafische kaart welliswaar voldoet aan de eisen van het spel met 128mb, is de bitsnelheid van jouw grafische kaart maar 60MHz. Dat is niet echt bijzonder hoog. Bijvoorbeeld een grafische kaart met 128mb en een bitsnelheid van 1120MHz is aanzienlijk sneller dan een grafische kaart met 256mb en een bitsnelheid van 350MHz. Sluit daarom ook alle andere programma's als je SA gaat spelen, zet ook je firewall uit, zodat de computer zoveel mogelijk geheugen naar het spel kan toewijzen.. Al deze kleine dingetjes moeten leiden tot een soepeler draaiend SA. Reageren
Mike.h Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2006 hoi goliat ja dat klopt dat hij vooral traag is bij drukke stukken ik zal doen wat je zegt en ik hoop dat het werkt. trouwens als ik dat doe reageerd het spel dan weer helemal goed? of blijft het beeld soms nog traag Gr Mike Reageren
ShortY- Geplaatst: 8 april 2006 Rapport Geplaatst: 8 april 2006 Je kan ook de drawdistance wat lager zetten in het spel, dat betekend dat je iets minder ver kan kijken tijdens het spelen, maar dan loopt het spel wel een stuk soepeler.Omdat jouw grafische kaart welliswaar voldoet aan de eisen van het spel met 128mb, is de bitsnelheid van jouw grafische kaart maar 60MHz. Dat is niet echt bijzonder hoog. Bijvoorbeeld een grafische kaart met 128mb en een bitsnelheid van 1120MHz is aanzienlijk sneller dan een grafische kaart met 256mb en een bitsnelheid van 350MHz. Sluit daarom ook alle andere programma's als je SA gaat spelen, zet ook je firewall uit, zodat de computer zoveel mogelijk geheugen naar het spel kan toewijzen.. Al deze kleine dingetjes moeten leiden tot een soepeler draaiend SA. Zijn videokaart heeft helemaal geen 60 mhz, en met een kaart van 60 mhz kun je san andreas nog niet eens spelen (misschien 3 frames per seconde). Aangezien zijn kaart zeer goed is en hij 391 MHz Core Clocksnelheid heeft, en zijn kaart's Memory Clocksnelheid 676 mhz is, kan hij San Andreas gemakkelijk spelen als alles in goede staat is, het kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn videokaart driver niet goed heeft geïnstalleerd, als je je driver nog niet hebt, raadt ik je aan om die vanaf je bijgeleverde CD-Rom te installeren, en anders die driver te downloaden op: www.ati.com. De informatie van zijn clocksnelheid kwam van: Klik Reageren
Pino1990 Geplaatst: 12 april 2006 Rapport Geplaatst: 12 april 2006 He Mike.h, lukt het al een beetje? Anders heb ik hier nog een paar tips voor je, bij mij gebeurde het namelijk ook! 1. Controleer of je er nieuwe updates voor je videokaart en processor zijn?! (wel goed opletten wat je met je processor doet!!!!!) 2. Bij mij hielp bovenstaande een heel klein beetje, kijk ook ff in je bios (als je de pc opstart gelijk op óf F1, óf F2, óf DEL drukken) en kijk bij de instellingen voor je voltage en frequenties, anders bij overige (graphic) instellingen en controleer of je videokaart goed staat ingesteld (vooral totale geheugen van je videokaart) (je weet maar nooit) 3. Bij mij liep het spel pas echt lekker toen ik een 256 Mb videokaart erin gooide (was toch al aan vervanging toe en had zelf eerste een 128Mb). Ik heb een Geforce XFX 6200A 256Mb DDR2, AGP8x!... voor maar 66 euro bij informatique!!! Loopt echt als een trein nu bij mij... Groetjes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.