Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Oh my god!!!

Ik heb een thread van 17 (!) labels!! Nu staat het verkoopunt bij de plek van een nieuwe game om het te testen. Ik hoop dat iemand hem gaat uitproberen want ik ben er zeer trots op!! Hierna komt ook nog de mogelijkheid om auto's te kopen, en een nieuw soort drugs. Daarna zet ik hem in een winkel. Als iemand nog een idee heeft om iets te verkopenb, post maar. Oh ja, wapens... Eventueel invulnerability, invicibility, eternal police bribe, misschien auto's opvoeren, en ik heb altijd al een teleport netwerk in vice city willen maken...

:Label031F3C

0001: wait 100 ms

03A4: name_thread "PIZZA"

03BC: $519 = create_sphere 145.346 -827.235 9.457 .75

:Label031F63

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 145.346 -827.235 radius .75 .75

004D: jump_if_false ££Label031F63

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA0" 2000 ms 1 ;; Press left for boomshine or armor, press right for clothes, or press up to leave.

0001: wait 100 ms

0002: jump ££Label031faa

:Label031FAA

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££Label032006

0002: jump ££Label0322AD

:Label031FC2

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££Label0321A3

00D6: if 0

010A: player $PLAYER_CHAR money > 0

004D: jump_if_false ££Label032285

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

052C: set_player $PLAYER_CHAR drunk_visuals 255

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

0002: jump ££Label0322C9

:label032006

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££Label031faa

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "CLOTH" 4000 ms 1 ;; Wich?

0002: jump ££Label032059

:Label032031

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "CLOTHA" 2000 ms 1 ;; Thanks for buying!

0001: wait 2000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label032059

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££Label032090

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER2"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Label032031

:Label032090

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££Label0320C7

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Label032031

:Label0320C7

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 9

004D: jump_if_false ££Label0320FE

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER3"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Label032031

:Label0320FE

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 8

004D: jump_if_false ££Label032135

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER6"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Label032031

:Label032135

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 15

004D: jump_if_false ££Label032059

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye!

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label0321A3

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££Label0321EF

00D6: if 0

010A: player $PLAYER_CHAR money > 0

004D: jump_if_false ££Label03225D

035E: set_player $PLAYER_CHAR armour_to 200

0222: set_player $PLAYER_CHAR health_to 200

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

0002: jump ££Label0322C9

:Label0321EF

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 15

004D: jump_if_false ££Label031FC2

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye!

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label03225D

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA2" 2000 ms 1 ;; Come back when you got the money...

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label032285

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA3" 3000 ms 1 ;; You don't have enough cash, but maybe you can affort some health and armor.

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label0322AD

0001: wait 0 ms

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA" 2000 ms 1 ;; Press left to buy some boomshine pizza for 2500 dollars, or press right for health and armor, 1000 dollars. Or press enter/exit to leave.

0002: jump ££Label031FC2

:Label0322C9

0001: wait 0 ms

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "MEAL" 2000 ms 1 ;; enjoy youre meal!

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

Bewerkt: door Flotje
Geplaatst:

Ik heb het wel getest, ik denk alleen dat niemand anders het wil zien...

Maar ik heb een paar vragen, om het te verbeteren:

Nu moet je wachten tot de tekst weg is voordat je iets kan kopen, hoe voorkom ik dat?

Meer vragen heb ik niet:P:P:P

Geplaatst:

Ik heb hem gestest in mijn mod :)

En ik moet zeggen dat hij erg stabiel gebouwd is, er zijn ook geen crashes enzo. :)

Vraagje, zaql ik deze code mogen gebruiken voor mijn mod? :)

oi1.jpg

oi2.jpg

oi3.jpg

Geplaatst:

Tuurlijk! Ik ben eerder trots als je dat doet:P:P

Maar heb je een oplossing voor het probleem dat je moet wachten tot de tekst weg is?

Geplaatst:
Tuurlijk! Ik ben eerder trots als je dat doet:P:P

Maar heb je een oplossing voor het probleem dat je moet wachten tot de tekst weg is?

De boosdoener is deze code:

03E5: text_box "PIZZA" ;; Push left for pizza and right for armor+health

0001: wait 5000 ms

00BE: text_clear_all

Ik zoek wel even een andere opcode op, als het goed is zijn er opcodes die de text X seconden laat verschijnen.

----------

Ik sta zelf verstelt dat ik een mod heb gemaakt van wel 8 threads of zo

Ik zie echt maar een thread :cab:, bedoelde je misschien 8 labels?

Geplaatst: (bewerkt)

7 labels om precies te zijn ;)

Ik weet dat het aan die 5000 ms ligt, maar het moet toch echt zoon 5, misschien 3 seconden blijven staan, en ik heb al gedacht om dat in andere labels te zetten ofzo, maar niks hielp...

Ik bedacht net: op deze manier kan ik een hele nieuwe winkel maken, als ik weet hoe ik zo'n verkoper neerzet... En dan spreek ik zelf stemmen in :*D

Dan kun je bijv. auto's, en armor, en verschillende drugs, eventueel onsterfelijkheid...

Bewerkt: door Flotje
Geplaatst:

Je zou een aparte thread kunnen maken voor de tekst. Een voorbeeld, zonder opcodenummers (ik ben te lui om ze op te zoeken ^_^):

;; --- Jouw code

:labelmoney
0001: wait 0 ms
create_thread ££DisplayText1
0002: jump ££Label031F63

;; --- Meer code

:DisplayText1
03E5: text_box "PIZZA2";; Come back when you have the money
0001: wait 5000 ms
00BE: text_clear_all
end_thread

PS: ik heb geen opcode kunnen vinden om de tekst in zo'n tekstbox X seconden lang weergegeven te laten worden.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik geloof niet dat dit helemaal klopt, ik snap dat create thread niet zo... Maar ik ga even in andere mods kijken, hoe ze het hebben opgelost...

Ik heb geprobeert een kledingwinkel in te bouwen, kan iemand de fout vinden? zo gauw je genoe ggeld hebt en probeert kleding te kopen loopt die vast... Misschien moet ik wat labels opsplitsen?

:Label031F35

0002: jump ££Label031895

:Label031F3C

0001: wait 100 ms

03A4: name_thread "PIZZA"

03BC: $519 = create_sphere 145.346 -827.235 9.457 .75

:Label031F63

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 145.346 -827.235 radius .75 .75

004D: jump_if_false ££Label031F63

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0

00BB: text_lowpriority "PIZZA0" 4000 ms 1 ;; Clothes/armor?

0002: jump ££Labelclothoj

:labelclothoj

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££Labelcloth

0002: jump ££Label032052

:Label031F94

0001: wait 1000 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££Label031FD5

00D6: if 0

010A: player $PLAYER_CHAR money > 0

004D: jump_if_false ££Label032036

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

052C: set_player $PLAYER_CHAR drunk_visuals 255

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

0002: jump ££Label03206E

:labelcloth

0001: wait 10 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££Labelclothaj

00d6: if 0

010A: player $PLAYER_CHAR money > 0

004D: jump_if_false ££Label03201a

00BB: text_lowpriority "CLOTH" 10000 ms 1 ;; Wich?

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 10

004D: jump_if_false ££LabelElse1

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER2"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Labelthanks

:labelthanks

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "clotha" 2000 ms 1 ;; thanks

0001: wait 2000 ms

0002: jump ££Label031F63

:labelelse1

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££LabelElse2

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER1"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Labelthanks

:labelelse2

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 9

004D: jump_if_false ££LabelElse4

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER3"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Labelthanks

:labelelse4

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 8

004D: jump_if_false ££Labelleave

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER6"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Labelthanks

:Label031FD5

0001: wait 0 ms

00D6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££Labelleave

00D6: if 0

010A: player $PLAYER_CHAR money > 0

004D: jump_if_false ££Label03201A

035E: set_player $PLAYER_CHAR armour_to 200

0222: set_player $PLAYER_CHAR health_to 200

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

0002: jump ££Label03206E

:labelleave

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 15

004D: jump_if_false ££Label031f94

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye!

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031f63

:labelclothaj

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 15

004D: jump_if_false ££Labelclothoj

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye!

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031f63

:Label03201A

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA2" 2000 ms 1 ;; Not money

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label032036

0001: wait 0 ms

01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen)

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA3" 3000 ms 1 ;; Not money, maybe armor?

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

:Label032052

0001: wait 0 ms

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "PIZZA" 5000 ms 1 ;; Boomshine/armor?

0002: jump ££Label031F94

:Label03206E

0001: wait 0 ms

00BE: text_clear_all

00BB: text_lowpriority "MEAL" 2000 ms 1 ;; Enjoy

0001: wait 3000 ms

0002: jump ££Label031F63

Bewerkt: door Flotje
Geplaatst: (bewerkt)
:labelelse1

0001: wait 0 ms

00d6: if 0

00E1: key_pressed 0 11

004D: jump_if_false ££LabelElse2

0109: player $PLAYER_CHAR money += 0

0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER1"

038B: load_requested_models

0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR

0002: jump ££Labelthanks

Die 2 dikgedrukte regels zijn een beetje zinloos, tenzij je de 1e dikgedrukte regel later nog gaat aanpassen. De 2e is wel nogal zinloos, je hebt nergens een load_model staan (0247 als ik het goed heb ^_^).

En @ crash: daarbij kan ik je niet helpen, ik heb VC niet voor de PC :(.

Bewerkt: door JGuntherS
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb hem gestet, maar als ik in de sphere stap crasht die :N

Trouwens, dit stukje is overbodig:

:Label031F35
0002: jump ££Label031895

Bewerkt: door Blaster27
Geplaatst:

Als je wilt, bekijk dan eens de plek waar je genoeg geld hebt om kleding te kopen, want op dat punt loopt die vast.

Geplaatst:

Meer dan 0 euro moet je bezitten, je moet dus minstens 1 dollar hebben... Maar heb je enig idee waar de fout zit? Ik verander nu wat labels om te kijken of het wel werkt als die bijvoorbeeld direct naar de kleding zou gaan.

Geplaatst:

Controleer anders alle opcodes even. Het kan zijn dat je de verkeerde opcode gebruikt bij een commando. Dat heb ik ook wel eens gehad, en ik dacht "Huh, waarom werkt het niet? Ik heb toch alle commando's goed?", maar ik had dus gewoon ergens een verkeerde opcode bijgezet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...