Flotje Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 (bewerkt) Oh my god!!! Ik heb een thread van 17 (!) labels!! Nu staat het verkoopunt bij de plek van een nieuwe game om het te testen. Ik hoop dat iemand hem gaat uitproberen want ik ben er zeer trots op!! Hierna komt ook nog de mogelijkheid om auto's te kopen, en een nieuw soort drugs. Daarna zet ik hem in een winkel. Als iemand nog een idee heeft om iets te verkopenb, post maar. Oh ja, wapens... Eventueel invulnerability, invicibility, eternal police bribe, misschien auto's opvoeren, en ik heb altijd al een teleport netwerk in vice city willen maken... :Label031F3C0001: wait 100 ms 03A4: name_thread "PIZZA" 03BC: $519 = create_sphere 145.346 -827.235 9.457 .75 :Label031F63 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 145.346 -827.235 radius .75 .75 004D: jump_if_false ££Label031F63 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 (frozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA0" 2000 ms 1 ;; Press left for boomshine or armor, press right for clothes, or press up to leave. 0001: wait 100 ms 0002: jump ££Label031faa :Label031FAA 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££Label032006 0002: jump ££Label0322AD :Label031FC2 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££Label0321A3 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 0 004D: jump_if_false ££Label032285 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 052C: set_player $PLAYER_CHAR drunk_visuals 255 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 0002: jump ££Label0322C9 :label032006 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££Label031faa 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "CLOTH" 4000 ms 1 ;; Wich? 0002: jump ££Label032059 :Label032031 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "CLOTHA" 2000 ms 1 ;; Thanks for buying! 0001: wait 2000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label032059 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££Label032090 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER2" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Label032031 :Label032090 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££Label0320C7 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Label032031 :Label0320C7 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 9 004D: jump_if_false ££Label0320FE 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER3" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Label032031 :Label0320FE 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 8 004D: jump_if_false ££Label032135 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER6" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Label032031 :Label032135 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 15 004D: jump_if_false ££Label032059 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye! 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label0321A3 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££Label0321EF 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 0 004D: jump_if_false ££Label03225D 035E: set_player $PLAYER_CHAR armour_to 200 0222: set_player $PLAYER_CHAR health_to 200 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 0002: jump ££Label0322C9 :Label0321EF 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 15 004D: jump_if_false ££Label031FC2 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye! 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label03225D 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA2" 2000 ms 1 ;; Come back when you got the money... 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label032285 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA3" 3000 ms 1 ;; You don't have enough cash, but maybe you can affort some health and armor. 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label0322AD 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA" 2000 ms 1 ;; Press left to buy some boomshine pizza for 2500 dollars, or press right for health and armor, 1000 dollars. Or press enter/exit to leave. 0002: jump ££Label031FC2 :Label0322C9 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "MEAL" 2000 ms 1 ;; enjoy youre meal! 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 Bewerkt: 6 april 2006 door Flotje Reageren
Flotje Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Ik heb het wel getest, ik denk alleen dat niemand anders het wil zien... Maar ik heb een paar vragen, om het te verbeteren: Nu moet je wachten tot de tekst weg is voordat je iets kan kopen, hoe voorkom ik dat? Meer vragen heb ik niet:P:P:P Reageren
Blastov Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Ik heb hem gestest in mijn mod En ik moet zeggen dat hij erg stabiel gebouwd is, er zijn ook geen crashes enzo. Vraagje, zaql ik deze code mogen gebruiken voor mijn mod? Reageren
Flotje Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Tuurlijk! Ik ben eerder trots als je dat doet:P:P Maar heb je een oplossing voor het probleem dat je moet wachten tot de tekst weg is? Reageren
JGuntherS Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Tuurlijk! Ik ben eerder trots als je dat doet:P:PMaar heb je een oplossing voor het probleem dat je moet wachten tot de tekst weg is? De boosdoener is deze code: 03E5: text_box "PIZZA" ;; Push left for pizza and right for armor+health0001: wait 5000 ms 00BE: text_clear_all Ik zoek wel even een andere opcode op, als het goed is zijn er opcodes die de text X seconden laat verschijnen. ---------- Ik sta zelf verstelt dat ik een mod heb gemaakt van wel 8 threads of zo Ik zie echt maar een thread , bedoelde je misschien 8 labels? Reageren
Flotje Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 5 april 2006 (bewerkt) 7 labels om precies te zijn Ik weet dat het aan die 5000 ms ligt, maar het moet toch echt zoon 5, misschien 3 seconden blijven staan, en ik heb al gedacht om dat in andere labels te zetten ofzo, maar niks hielp... Ik bedacht net: op deze manier kan ik een hele nieuwe winkel maken, als ik weet hoe ik zo'n verkoper neerzet... En dan spreek ik zelf stemmen in Dan kun je bijv. auto's, en armor, en verschillende drugs, eventueel onsterfelijkheid... Bewerkt: 5 april 2006 door Flotje Reageren
JGuntherS Geplaatst: 5 april 2006 Rapport Geplaatst: 5 april 2006 Je zou een aparte thread kunnen maken voor de tekst. Een voorbeeld, zonder opcodenummers (ik ben te lui om ze op te zoeken ): ;; --- Jouw code :labelmoney 0001: wait 0 ms create_thread ££DisplayText1 0002: jump ££Label031F63 ;; --- Meer code :DisplayText1 03E5: text_box "PIZZA2";; Come back when you have the money 0001: wait 5000 ms 00BE: text_clear_all end_thread PS: ik heb geen opcode kunnen vinden om de tekst in zo'n tekstbox X seconden lang weergegeven te laten worden. Reageren
Flotje Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2006 (bewerkt) Ik geloof niet dat dit helemaal klopt, ik snap dat create thread niet zo... Maar ik ga even in andere mods kijken, hoe ze het hebben opgelost... Ik heb geprobeert een kledingwinkel in te bouwen, kan iemand de fout vinden? zo gauw je genoe ggeld hebt en probeert kleding te kopen loopt die vast... Misschien moet ik wat labels opsplitsen? :Label031F350002: jump ££Label031895 :Label031F3C 0001: wait 100 ms 03A4: name_thread "PIZZA" 03BC: $519 = create_sphere 145.346 -827.235 9.457 .75 :Label031F63 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E3: player $PLAYER_CHAR 0 ()near_point 145.346 -827.235 radius .75 .75 004D: jump_if_false ££Label031F63 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 0 00BB: text_lowpriority "PIZZA0" 4000 ms 1 ;; Clothes/armor? 0002: jump ££Labelclothoj :labelclothoj 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££Labelcloth 0002: jump ££Label032052 :Label031F94 0001: wait 1000 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££Label031FD5 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 0 004D: jump_if_false ££Label032036 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 052C: set_player $PLAYER_CHAR drunk_visuals 255 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 0002: jump ££Label03206E :labelcloth 0001: wait 10 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££Labelclothaj 00d6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 0 004D: jump_if_false ££Label03201a 00BB: text_lowpriority "CLOTH" 10000 ms 1 ;; Wich? 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 10 004D: jump_if_false ££LabelElse1 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER2" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Labelthanks :labelthanks 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "clotha" 2000 ms 1 ;; thanks 0001: wait 2000 ms 0002: jump ££Label031F63 :labelelse1 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££LabelElse2 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER1" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Labelthanks :labelelse2 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 9 004D: jump_if_false ££LabelElse4 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER3" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Labelthanks :labelelse4 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 8 004D: jump_if_false ££Labelleave 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER6" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Labelthanks :Label031FD5 0001: wait 0 ms 00D6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££Labelleave 00D6: if 0 010A: player $PLAYER_CHAR money > 0 004D: jump_if_false ££Label03201A 035E: set_player $PLAYER_CHAR armour_to 200 0222: set_player $PLAYER_CHAR health_to 200 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 0002: jump ££Label03206E :labelleave 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 15 004D: jump_if_false ££Label031f94 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye! 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031f63 :labelclothaj 0001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 15 004D: jump_if_false ££Labelclothoj 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BB: text_lowpriority "PIZZA4" 2000 ms 1 ;; Goodbye! 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031f63 :Label03201A 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA2" 2000 ms 1 ;; Not money 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label032036 0001: wait 0 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state 1 (unfrozen) 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA3" 3000 ms 1 ;; Not money, maybe armor? 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 :Label032052 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "PIZZA" 5000 ms 1 ;; Boomshine/armor? 0002: jump ££Label031F94 :Label03206E 0001: wait 0 ms 00BE: text_clear_all 00BB: text_lowpriority "MEAL" 2000 ms 1 ;; Enjoy 0001: wait 3000 ms 0002: jump ££Label031F63 Bewerkt: 6 april 2006 door Flotje Reageren
JGuntherS Geplaatst: 6 april 2006 Rapport Geplaatst: 6 april 2006 (bewerkt) :labelelse10001: wait 0 ms 00d6: if 0 00E1: key_pressed 0 11 004D: jump_if_false ££LabelElse2 0109: player $PLAYER_CHAR money += 0 0352: set_actor $PLAYER_ACTOR skin_to "PLAYER1" 038B: load_requested_models 0353: refresh_actor $PLAYER_ACTOR 0002: jump ££Labelthanks Die 2 dikgedrukte regels zijn een beetje zinloos, tenzij je de 1e dikgedrukte regel later nog gaat aanpassen. De 2e is wel nogal zinloos, je hebt nergens een load_model staan (0247 als ik het goed heb ). En @ crash: daarbij kan ik je niet helpen, ik heb VC niet voor de PC . Bewerkt: 6 april 2006 door JGuntherS Reageren
Blastov Geplaatst: 6 april 2006 Rapport Geplaatst: 6 april 2006 (bewerkt) Ik heb hem gestet, maar als ik in de sphere stap crasht die Trouwens, dit stukje is overbodig: :Label031F35 0002: jump ££Label031895 Bewerkt: 6 april 2006 door Blaster27 Reageren
Flotje Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2006 Als je wilt, bekijk dan eens de plek waar je genoeg geld hebt om kleding te kopen, want op dat punt loopt die vast. Reageren
Blastov Geplaatst: 6 april 2006 Rapport Geplaatst: 6 april 2006 Maar het is toch allemaal 0 euro ? Reageren
Flotje Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2006 Meer dan 0 euro moet je bezitten, je moet dus minstens 1 dollar hebben... Maar heb je enig idee waar de fout zit? Ik verander nu wat labels om te kijken of het wel werkt als die bijvoorbeeld direct naar de kleding zou gaan. Reageren
JGuntherS Geplaatst: 6 april 2006 Rapport Geplaatst: 6 april 2006 Controleer anders alle opcodes even. Het kan zijn dat je de verkeerde opcode gebruikt bij een commando. Dat heb ik ook wel eens gehad, en ik dacht "Huh, waarom werkt het niet? Ik heb toch alle commando's goed?", maar ik had dus gewoon ergens een verkeerde opcode bijgezet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.