~Mario~ Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Hallo beste mensen, Ik gebruik een download programma genaamt;Limewire maar is dit programma wel zo veilig en is het wel en goed.Want hij doet nog wel eens wat vaag.
X-TX Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Dit is een vorm van Warez. Dat is niet toegestaan hier. En je mag ook niet over praten.
ViceAgent Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Hey Mario, Programma's als limewire zijn goed in de zin van dat je ermee kan downloaden, maar over de veiligheid worden vele discussie's gehouden. Veel van dit soort programma's (Kazzaa, eDonkey) enzovoorts installeren niet alleen hún programma, maar ook een hoop spyware. Dit is slecht want hiermee wordt persoonlijke informatie van je achterhaald voor commerciële doelen, of om je te chanteren. Ook kunnen vele gedownloade programma's en zelfs muziek virussen bevatten en dat kan, als het uitloopt, een duur geintje worden. Mijn advies is dat je niet van dit soort programma's moet downloaden (Al is het downloaden niet illegaal maar alleen het uploaden)..
~Mario~ Geplaatst: 7 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Sorry dat ik er niet over mag praten, maar welk progrmma is dan wel goed?
X-TX Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Als je download, upload je zelf ook. Vandaar het woord; 'P2P' Ik vind het beetje jammer dat ik het nog een keer moet zeggen; Geen warez (dus geen verzoeken om, bespreken van of links naar warez en/of tools hiervoor) Eigenlijk zou dit topic allang op slot moeten zijn. Kazzaa was vroeger niet illegaal, dat is nu wel zo. Ik raad alle P2P programma's sterk af. Alles wat je download is slecht kwaliteit. Je komt in elk geval zelden dingen tegen die goed zijn.
SamShine Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Als je die programma's alleen gebruikt om muziek vanaf je computer te beluisteren raad ik je (legaal) Deze Site's aan. Gebruik je de P2P programma's om software iligaal te krijgen? Kan ik je maar een ding zeggen; Gewoon in de winkel kopen!
RonaldVC Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Dit is een vorm van Warez. Dat is niet toegestaan hier. En je mag ook niet over praten.Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant niet..Het probleem met Limewire is is dat het een volkomen gratis en legaal programma is. Het feit is dat je dingen doet met het programma die weer niet legaal zijn is toch wel een struikelblok. Daarom is het handig niet te praten op het forum over dit soort programma's. Je bent dus eigenlijk illegaal bezig met een legaal programma, hoewel wat Viceagent al zei dat downloaden van muziek niet strafbaar is, waar uploaden van muziek wel strafbaar is.. Om geen risico's te nemen heeft de crew besloten dat alles wat ook maar in de buurt komt van warez, dus ook Limewire met alles wat daar bij komt, onbespreekbaar te houden op het forum. En over de onveiligheid, als je Limewire van hun officiele site haalt kan je er wel vanuit gaan dat het een schone versie is zonder spyware. Helemaal als je voor LimewirePro kiest, kost wel een beetje geld maar dan heb je ook een meer uitgebreide versie. Een link geven naar Limewire doe ik maar niet, better save than sorry zeg ik maar altijd..
X-TX Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Limewire Pro is misschien zonder spyware maar je download even snel mee. En nog een keer; Bij P2P programma's upload jij zelf ook. Dus als je dergelijk programma gebruikt ben je dus wél illegaal bezig. Dus is dus 100% illegaal zowel gebruiken, als downloaden en uploaden. Als je nu 10 jaar geleden Limewire had was je legaal bezig. Nou is het voorbij en mag je dit soort dingen niet meer doen.
Jarno Geplaatst: 7 april 2006 Rapport Geplaatst: 7 april 2006 Omdat dit wordt gezien als warez gooi ik dit topic op slot. Ik sluit straffen niet uit.
Recommended Posts