Jump to content

Linux  

28 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je linux ooit al gebruikt?

• Ja, ik gebruik het altijd.
      0
    • Ja, ik gebruik het soms.
      8
    • Nee, geef mij maar windows dat ben ik nu toch gewoon.
      14
    • Nee, ik weet niet wat het is.
      1
    • Nee, ik wil wel maar weet niet hoe.
      4
    • Nee, geef mij maar een andere OS.
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben is benieuwd wat de gemidelde gamer hier van linux vind dus daarom deze poll.

Ik zelf gebruik liever windows, maar ik heb wel linux (ubuntu 5.10) op twee oudere pc's draaien.

Voor degene die niet weten wat linux is, linux is een operating system(OS), zoals het meest gebruikte Windows is. Maar voor servers wel linux.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil het wel eens proberen, maar ik denk toch dat ik liever windows houdt.

Kan iemand trouwens wat plaatjes van linux neerzetten?

:cya: Flitskikker

EDIT: Ik heb al op Google gezocht voor plaatjes

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

Ik heb ubuntu draaien op men computer, het is een van de lichste versies van linux die er is en ik vind hem wel leuk om wat mee te prutsen. (Zeker een aanrader)

Maar eigelijk is het bijna niet mogelijk screenshots te plaatsen omdat er heel heel veel soorte versies zijn hier een paar namen:

ubuntu

freebsd

suse

kubuntu

...

Hier is de website van ubuntu: http://www.ubuntu.com

En hier hun screenshot pagina: http://www.ubuntu.com/screenshots

Geplaatst:
Ik wil het wel eens proberen, maar ik denk toch dat ik liever windows houdt.

Kan iemand trouwens wat plaatjes van linux neerzetten?

:cya: Flitskikker

EDIT: Ik heb al op Google gezocht voor plaatjes

De broncode van Linux kan iedereen krijgen, en iedereen kan in principe zijn eigen versie maken. Dit kan niet met Windows. Als je daarvan een eigen versie maakt, is deze illegaal.

Elke versie van Linux ziet er anders uit. Zoek bij Google eens naar een van de versies die juuldr ook al noemde, in plaats van Linux. Over het algemeen worden SUSE en Ubuntu als de beste Linux versies gezien.

Geplaatst:

Het is een mooi en degelijk OS voor een server. Het draait goed en is nog eens snel ook.

Maar ik heb geen server meer dus gebruik ik het heel af en toe.

Geplaatst:

Ik heb al een heleboel Linuxversies versleten, ik geloof dat de eerste Caldera OS ofzoiets was. Daarna heb ik Slackware geprobeerd, dat is een Linuxversie zonder grafische schil. Ik heb toen geprobeerd zelf KDE (een grafische schil voor Linux) te installeren, maar ik kan me herinneren dat het toen niet helemaal goed ging :clown:. Later heb ik Debian testing (een soort beta) eens gedownload (2 DVD'tjes vol :sigaar:) en geinstalleerd op mijn computer. Volgens mij ging het toen al aardig goed, maar mijn computer vond het niet zo leuk meer, omdat er een niet zo heel sterke processor in zat. Daarna heb ik Xebian (Debian voor op de XBox) geinstalleerd op mijn XBox, dat ging toen helemaal goed :sigaar:. Het enige probleem was dat ik blauwe tekst niet zo goed kon lezen op een televisiescherm. Nu heb ik Ubuntu en Kubuntu allebei op mijn computer staan, Ubuntu is het snelst, aangezien die Gnome (een andere grafische schil voor Linux) gebruikt, en Gnome is niet zo zwaar voor de processor.

@Gunslinger: doe Debian ook maar bij dat rijtje ;).

Geplaatst:

Ik heb nog nooit een Linux distrubutie gebruikt. Ik heb alleen ooit bij iemand een Live CD van ??? gezien, eventjes. Heb pas nog overwogen om een Linux distrubutie te installeren maar toch niet gedaan.

Geplaatst:
Ik heb nog nooit een Linux distrubutie gebruikt. Ik heb alleen ooit bij iemand een Live CD van ??? gezien, eventjes. Heb pas nog overwogen om een Linux distrubutie te installeren maar toch niet gedaan.

Misschien is dit een beetje oftopic Jarno maar je kan altijd 2 OS'en tegelijk instaleren en als je Ubuntu neemt kom je met 5Gb zeker ruim toe.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...