Jump to content

Hulp nodig.

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb op mijn site een forum, de site CMS is Mambo en an het forum IPB 1.3, en ik wil graag dat als je bijvoorbeeld op de site registreert dan je dan ook op het forum gerigistreert bent.

Het liefst wil ik hier een tutorial hebben.

Dit forum heeft het ook, plus de site.

Geplaatst:

Dit is al aantal keer aanbod gekomen hier. Maar dit zal echt een kwestie worden van zelf te synchroniseren. Veel succes.

Geplaatst:

Er was wel een mod die e107 en IPB 1.3 de registraties daarvan samendeed.

Die stond op www.invisionize.com

Geplaatst:
Sunray, ik ken die al, maar dat is niet voor Mambo

@Jarno: Hoe moet ik het doen dan?

Zware belediging voor me. :{

Mijn naam is SAMURAI. :@

[kee, dat was offtopic maar soit]

Geplaatst:

Sunray, ik ken die al, maar dat is niet voor Mambo

@Jarno: Hoe moet ik het doen dan?

Zware belediging voor me. :{

Mijn naam is SAMURAI. :@

[kee, dat was offtopic maar soit]

Haha. :schater:

Volgens mij kan dat niet met Mambo. Het is ook een heleboel werk met database, je zult dan om het werk iets makkelijker te maken Visual Studio voor moeten gebruiken want die werkt ook met databases. Dan kun je ook zelf aanmaken.

Misschien weet Juuldr hier meer van.

Geplaatst:

Visual studio is toch om c++ / c# te programeren dacht ik?

Je moet natuurlijk niet denken dat ik of iemand anders alles voor je gaat doen ofzo want dat is natuurlijk niet zo maar ik zal je zoveel mogelijk helpen. Eerst en vooral zou jij mij dan al is de tabel van ipb kunnen geven en van mambo met de leden.

IPB:

- prefix_members

- prefix_members_extra

Mambo

- weet ik niet maar kijk even waar het woord members ed voorkomt.

Dus zoek zelf even wat en geef daar de sql query voor die 3(of meer) tabbelen aan mij via het forum hier, dan zal ik zien of ze aanelkaar te linken zijn zonder al teveel moeite.

Geplaatst:

IPB:

members:

SELECT * FROM `ibf_members` WHERE 1

members extra:

SELECT * FROM `ibf_member_extra` WHERE 1

Mambo:

Users:

SELECT * FROM `mos_users` WHERE 1

Usertype:

SELECT * FROM `mos_usertypes` WHERE 1

Als het goed is dit wat je nodig hebt, er sotnd bij SQL bij zo'n gedeelte, dus ik denk dat het dat ook is.

Geplaatst:

In Visual Studio kun je ook websites maken, met of zonder MySQL en .ASP hier ben ik mee aan het oefenen. Het kan zijn dat je soms Runtime Error krijgt maar dan ben ik bezig. Daar komen al mijn foto's binnenkort.

En inderdaad, Visual Studio is ook voor C++ en noem maar op.

Geplaatst:

Nee dat heb ik niet nodig hoor.

Je moet in phpmyadmin klikken op die tables en dan doen exporteer en die code die je dan krijgt aan mij geven, dan kan ik zien voor hoever de tabellen over elkaar te schuiven zijn.

Geplaatst:

Nu is het een mogelijkheid om bv het registratie.php bestand van ipb te editen en daar een query bijzetten die ook en veld aanmaakt in de mambo cms en in de mambo cms registratie file alles weg te halen en daar het volgende te zetten:

<?php
header("location: forum/registratie pagina.php");
?>

En dan in het ipb registratie bestand of stukje code zet je onder de query die een lid toevoegd dezelfde voor mambo. (Als de gebruiker zijn passwoord op het mambo cms stuk veranderd dan veranderd zijn passwoord (natuurlijk) niet op ipb en andersom.

Als je dat wilt voorkomen zal je nog een aantal queries moeten toevoegen maar daarvoor raad ik je aan om eerst wat meer informatie over php en mysql te lezen.

Moest je niet weten welke query je moet invoegen in de registratie pagina van ipb dan moet je mij even een pb sturen en dan geef ik je mijn email adres en kan je het ipb registratie bestand in een bijlage sturen en als ik even wat tijd heb (niet gegarandeerd deze week ofzo) dan zal ik zien wat ik kan doen voor je.

Geplaatst: (bewerkt)
Het lukte niet met PMen kreeg een error dus post ik het hier.

Bericht dat ik wou zenden:

Ik weet niet welke query ik moet toevoegen.

Het register bestand:

http://www.megaupload.com/nl/?d=U7CC3JED

Follow

Eerst envooral voor de zekerheid beide database tabellen zitten toch in de zelfde database he?

edit: Ik zie juist dat het nog in de header van het bestand staat dat ze in verschillende databases zitten (...._forum en ...._mambo) je steekt beter beide systemen in de zelfde database anders zal het niet mogelijk zijn om te doen wat jij wilt.

Bewerkt: door juuldr

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...