Jump to content

Hulp nodig.

Recommended Posts

Geplaatst:

Dus als ik het forum bijvoorbeeld installer dat ik het dan met de database gegevens van de site moet invullen als ik het goed begrijp?

Geplaatst:

Jup, je snapt het!

Je moet zorgen dat je hebt bijv een DB genaamd IETS

dan vul je bij Mambo en het forum bij de installer in de DB naam IETS

Geplaatst: (bewerkt)

Oke, dat beteknt wel dat ik het forum helemaal opnieuw moet installeren, dan de install bestand terugzetten dan.

Edit: Heb ik ook een db minder, mag er maar 2 met het account, kan ik er dus nog iets bijzetten :puh:

Bewerkt: door Follow
Geplaatst:

Dat heb je mis, je moet het bestand conf_global.php zodanig aanpassen dat alle tabellen uit de nieuwe DB word gehaald, die waar Mambo instaat dus

Dan ga je naar phpMyAdmin en maak je een Back Up van je Huidige DB waar je Forum instaat, die laad je dan weer in de nieuwe en dan moet het werken!

Geplaatst:

Ik snap wat je bedoelt maar hoe maak ik zo'n backup via pimpmyadmin?

En hoe zet ik het dan erweer in de database waar mambo inzit?

Geplaatst:
Kun je ook even vertellen wat de URL is van je site ?

Dat heb je toch helemaal niet nodig.

Ik snap wat je bedoelt maar hoe maak ik zo'n backup via pimpmyadmin?

En hoe zet ik het dan erweer in de database waar mambo inzit?

Omdat je met de uitleg van TheRing niet echt veel bent zal ik het even duidelijk proberen uit te leggen.

Eerst envooral open je phpmyadmin dan ga je naar de database IPB en druk je in het liggende menu vanboven op exporteer (derde item) en je klikt gewoon op "start", dan kopieër je alles dat phpmyadmin je geeft in een textarea.

Nu ga je naar de database van mambo en daar klik je op SQL (links van exporteer) en daar plak je alle code die phpmyadmin je gaf.

En tenslotte moet je gewoon in het configuratie bestand van IPB (config.php dacht ik) je mysql gegevens wijzigen.

Geplaatst:
En tenslotte moet je gewoon in het configuratie bestand van IPB (config.php dacht ik) je mysql gegevens wijzigen.

:puh: JuuldR daar ga je de fout in, het is toch echt conf_global.php!

En zijn URL is toch altijd wel handig omdat hij had misschien wel een site op een gratis host, dan kun je soms wel uitvogelen of je ook cPanel hebt, en daar staat weer phpMyAdmin (niet pimpmyadmin) bij

Geplaatst: (bewerkt)

Oke, de databases heb ik nu samengevoegt maar als ik registreerde op het forum werd ik niet lid op de site.

Ik probeer nu het andersom..

Edit: Zo werkt het ook niet.

Wie kan me helpen

Bewerkt: door Follow
Geplaatst:

Nee, logisch he :puh:

Je moet eerst een PHP Registratie bestand maken wat de data in de verschillende Tables dumpt

Geplaatst:

Hoe doe ik dat, want dat is de kern van het topic, want dat bedoelde ik dat van de registratie enzo..

Geplaatst:
Hoe doe ik dat, want dat is de kern van het topic, want dat bedoelde ik dat van de registratie enzo..

Oke, dat ging ik doen maar aangezien je nog niet alles in 1 database hebt gezet heb ik dat natuurlijk niet gedaan he :puh:

En dat is nu gebeurt check je pm maar.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...