Geplaatst: 9 april 200619 jaren comment_386321 Hallo, Ik ben al een hele tijd hier niet meer geweest maar ik heb nu weer even een tut gemaakt. __--Tutorial mooir vloer maken, door .:Rick_Mense:.--__ Hiervoor moet je deze basis kennis hebben van studi 3d max 7/8 Stap 1 Je maakt een plane Ik maak hem 10 bij 10 met segments ( polys ) 50 bij 50 Tip druk op F4 zodat je de polys ziet. Screen: Stap 2 Ga dan naar de tab 'Modefy' en kies daar Displace. Screen: Klik op None bij Bitmap, en kies een textuur van een stoep/vloer. Deze gebruik ik: http://img293.imageshack.us/img293/533/bbc...emethod80zy.png Typ dan bij 'Strenght' in 0.5. Je ziet dan de vorm van de stoep ontstaan. Screen: Hier kan je het verschil zien van een plate en een die je op deze manier gemaakt hebt: Stap 3 Plak nu dezelfde textuur eroverheen en je hebt een stuk stoep. Dit is mijn eind resultaat: Tip: Je kan het ook voor muren gebruiken, hier zie je een voorbeeld:
Geplaatst: 9 april 200619 jaren comment_386327 Goede tutorial Rick , hier zullen veel n00bs wat aan hebben. *Toegevoegd aan de Master Tutorial List -edit- Ik wist het ook nog niet Gizmo, voorheen gebruikte ik altijd bump map. Dit vind ik er alleen beter uitzien, dus ik weet zeker dat ik deze techniek nog vaak ga gebruiken. Hier een mooi voorbeeld van mij, ik heb er ook nog een turbosmooth overheen gedaan om het een mooier effect te geven:
Geplaatst: 9 april 200619 jaren Auteur comment_386337 Goede tutorial Rick , hier zullen veel n00bs wat aan hebben.*Toegevoegd aan de Master Tutorial List Bedankt, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Geplaatst: 9 april 200619 jaren Auteur comment_386492 Als je de polys op 100 bij 100 et krijg je al een veel beter resultaat, maar ikd8 dat het voor gta handiger was om het low poly te doen. Maar Bump map ga ik ook eens proberen __--Edit--__ Hier een mooier voorbeeld: Bewerkt: 9 april 200619 jaren door Rick_Mense
Geplaatst: 11 april 200619 jaren comment_388609 Deze functie was al eerder uitgelegd door Tim. Zie http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=12860&hl=tutorial. Dus eigenlijk een dubbeltje in de master tut list. Nice anyway. Greetz
Geplaatst: 11 april 200619 jaren comment_388620 Daar gaat het enkel om simpel en snel een eilandje maken DaBeast . In deze tutorial word een ander leuk idee daarvan belicht waar je anders nooit op was gekomen.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881159 *Bump* Mag ik hier posten? Als het mag: Waar kan none bij bitmap vinden? Want hij staat niet tussen een tab. Sorry Alvast bedankt MVG, Omar
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881318 Stelletje stinkende 3ds-gebruikers Sketchup is allemaal handmatig, voor de échte die-hards!! Ojah, zeer goede tutorial, ook al heb ik er niks aan. Achja, modelen in Sketchup, even pimpen in 3dsMax dmv smooth en dan weer verderbouncen in Sketchup is ook niet verkeerd, maar voortaan houd ik het even bij Sketchup, if you don't mind.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881444 Stelletje stinkende 3ds-gebruikers Sketchup is allemaal handmatig, voor de échte die-hards!!Ojah, zeer goede tutorial, ook al heb ik er niks aan. Achja, modelen in Sketchup, even pimpen in 3dsMax dmv smooth en dan weer verderbouncen in Sketchup is ook niet verkeerd, maar voortaan houd ik het even bij Sketchup, if you don't mind. De tutorial staat er al een paar jaartjes hoor Ben jij overigens zo iemand die ook vuur maakt door 2 stokjes langs elkaar te wrijven? Omdat dat pas echt handmatig is? Man, je moet juist blij zijn dat de monderne technologie van 3D Studio MAX alles versimpelt.
Geplaatst: 2 februari 200817 jaren comment_881493 Puma ik wee tniet of je he tegen mij heb hoor maar ik het ook sketchup! Ik wil gewoon weten waar ik none bij bitmap kan vinden alleen niemand zegt het!
Geplaatst: 5 februari 200817 jaren comment_883783 -Omar- Dat doe je zo: Dus druk eerst op "none" onder bitmap en kies dan een bump/displacement map (afbeelding). Je kan ook een map pakken uit de material editor, zoals smoke.
Hallo,
Ik ben al een hele tijd hier niet meer geweest maar ik heb nu weer even een tut gemaakt.
__--Tutorial mooir vloer maken, door .:Rick_Mense:.--__
Hiervoor moet je deze basis kennis hebben van studi 3d max 7/8
Stap 1
Je maakt een plane
Ik maak hem 10 bij 10 met segments ( polys ) 50 bij 50
Tip druk op F4 zodat je de polys ziet.
Screen:
Stap 2
Ga dan naar de tab 'Modefy' en kies daar Displace.
Screen:
Klik op None bij Bitmap, en kies een textuur van een stoep/vloer.
Deze gebruik ik: http://img293.imageshack.us/img293/533/bbc...emethod80zy.png
Typ dan bij 'Strenght' in 0.5.
Je ziet dan de vorm van de stoep ontstaan.
Screen:
Hier kan je het verschil zien van een plate en een die je op deze manier gemaakt hebt:
Stap 3
Plak nu dezelfde textuur eroverheen en je hebt een stuk stoep.
Dit is mijn eind resultaat:
Tip: Je kan het ook voor muren gebruiken, hier zie je een voorbeeld: