Jump to content

[SA-MP|Tutorial] Spawn 5 voertuigen op een rij.

Recommended Posts

Geplaatst:

Nee, dat bestaat niet. Er was wel een site, maar later bleek die totaal verkeerde coördinaten te geven. Een paar andere oplossingen zijn:

• SAPM - San Andreas Place Manager
    Dit programma is downloadbaar, en vergt geen installatie. Het valt buiten SA-mp om te gebruiken, dus ook in de Singeplayer. Het is vrij makkelijk in gebruik, en het wordt veel gebruikt.
    Je kunt het hier downloaden. Download hem, en zet hem op een handige plaats als het bureaublad. Als je hem hebt gedownload is het nog ingepakt, je kunt het uitpakken met WinRAR. Als je WinRAR nog niet hebt geïnstalleerd dan kun je het op die site downloaden. Installeer het, en je kunt verder. Als je WinRAR (al) hebt geïnstalleerd ga je naar 'SAPM.rar', het bestand dat ik je al heb laten downloaden. Klik er rechts op, en kies 'Uitpakken in \SAPM'. Er zal een map verschijnen. Je hebt SAPM nu 'geïnstalleerd'.
    In de uitgepakte map staat 'San Andreas Place Manager.exe'. Dubbelklik erop zodat hij opstart. Er staat in het midden een lijst, met rechts ernaast een aantal buttons. In de lijst staan al van te voren ingestelde plaatsen, die handig kunnen zijn. Er naast staan buttons, met onder andere de naam 'Add place', waarmee je een plaats toevoegt. Klik er op en er zal een venster verschijnen. Er staat een button met 'Click here to insert your current game location'. Daarmee worden de coördinaten van de plaats waar je nu staat ingevoerd, waarna je ze kunt kopiëren naar bijvoorbeeld Pawno. Je kan ook gewoon op 'Add Place' klikken waardoor de plaats ook daadwerkelijk wordt toegevoegd. Kopiëren van de coördinaten gaat gewoon via Ctrl + C of door er rechts op te klikken en 'Kopiëren' te kiezen. Let wel op dat er bij SAPM komma's worden gebruikt, in plaats van de door Pawno gebruikte punten. Verander die dus even. Hierna kun je wel verder denk ik.
  • /save commando uit SA-mp
    Dit is een wat simpelere manier, die ook erg handig kan zijn. Je hoeft er niets voor in je script te zetten, te downloaden of iets anders: het zit er standaard in. Voorwaarde is wel dat je in SA-mp moet zitten, dus niet de Singleplayer.
    Ga naar de plaats waarvan je de coördinaten wilt hebben. Eenmaal aangekomen toets je het volgende commando in de chatbox: /save [naam] Op de plaats van [naam] kun je een opmerking neerzetten, waar ik later op terugkom. Slimste is wel om er iets nuttigs neer te zetten. Nu je de coördinaten hebt kun je verder, ga uit SA-mp naar Windows. Ga naar de plaats waar je GTA San Andreas hebt geïnstalleerd, en zoek het bestand 'savedpositions.txt'. In dit bestand staan al je opgeslagen coördinaten. Ze staan echt op de Pawno manier, dus met AddStaticVehicle en AddPlayerClass. Ditmaal staan er dus ook geen komma's, maar echt punten. Kopieer de coördinaten, of gewoon het hele commando.

Dit zijn de twee veelgebruikte manieren, succes :)

Geplaatst:

heb et geprobeerd maar ik krijg 1 foutmelding en dat is deze

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(45) : warning 217: loose indentation

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Warning.

heb geen id wat ik moet doen

Geplaatst:
heb et geprobeerd maar ik krijg 1 foutmelding en dat is deze

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(45) : warning 217: loose indentation

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Warning.

heb geen id wat ik moet doen

Een warning als die is niet erg, dit betekent dat je code niet netjes is uitgelijnt. Je kan deze warnings weglaten door vanboven in je script dit te zetten:

#pragma tabsize 0

Geplaatst:
Een warning als die is niet erg, dit betekent dat je code niet netjes is uitgelijnt. Je kan deze warnings weglaten door vanboven in je script dit te zetten:

#pragma tabsize 0

Handig, maar alleen los je daar alleen de warning mee op, en nog niet het probleem ;). Dit wordt echter wel vaak aangeraden, maar ik vind het maar een onhandige manier van werken. Als je dit doet zal je snel gemakkelijk worden in het maken van je scripts, en wordt het straks één grote puinhoop. Je hebt jezelf er eigenlijk mee, want als je dit doet zie je vaak ook minder snel andere errors en warnings. Geen echt goede oplossing, eerlijk gezegd.

Een echte, definitieve oplossing van je probleem is even nalopen van de inspringingen van je script. Na een { spring je altijd 4 spaties of 1 tab in. Een tab is gelijk aan 4 spaties, en maak je door op de Tab-toets (staat boven de Capslock) te drukken. Na een } ga je altijd 4 spaties of 1 tab terug. Bijvoorbeeld deze code:

if (strcmp("/help", cmdtext, true)== 0)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Help:");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Boe!");
return 1;
}

Ziet er zo uit:

if (strcmp("/help", cmdtext, true)== 0)
{
SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Help:");
SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Boe!");
return 1;
}

Ik hoop dat je nu snapt waneer je inspringt, en wanneer je terug springt. Succes :)

• 2 years later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

zoek het bestand 'savedpositions.txt'. In dit bestand staan al je opgeslagen coördinaten.

Bij mij staat die savedpositions.txt er niet en wordt ook niet aan gemaakt

Geplaatst:

Sinds SA-mp 0.3 wordt dit bestand aangemaakt in Mijn Documenten » GTA San Andreas User Files » SAMP, kijk daar dus ook even ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...