Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben bezig met een save te maken voor de Xtreme Stunt Challenge...Je kan hem al kopen, het filmpje doet het die erbij hoord, maar erna komt er geen saveicoontje te staan :huh:

Ik de save van 1102 washington street (ofzo iets) verplaats.

Weet dus iemand de regel te vinden in de main waar de coordinaten instaan waar de save van washinton street zich moet bevinden na de aankoop?

Geplaatst: (bewerkt)

Edit:Verkeerd gelezen.

Ik ga straks wel even zoeken voor je.

Postaldude

Bewerkt: door Postaldude
Geplaatst:

hi eclipse,

voor de marina carpark mod heb ik ook de buy/saveicoon van washingtonstr 1102 verplaatst.

Hieronder de instructies uit mijn doe-het-zelf pakket om de buy en save-iconen te verplaatsen. Aan de hand hiervan zou je de betreffende coordinaten moeten kunnen vinden. De coordinaten die in de instructies staan zijn voor de marina carpark, dus die moet je wel aanpassen. Let ook olp dat je de zone-check naar de goede zone laat wijsen.

Step 7 Change zone-check for Save4 thread
=========================================
find the line
03A4: name_thread "SAVE4"
eight lines down replace the line
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2"
with the line
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH1"

Step 8 Insert car-cleared waitloop
==========================================
seventeen lines down from the last change, 
just above the line (label may differ)
0050: gosub ££Label012D4C
insert the following five lines
:wgc_loop
0001: wait  0 ms
if 0
 $cp_garage_clear == 1
jf ££wgc_loop  

Step 9 adjust player position after save
==========================================
about eight lines down from the last change,
replace these three lines
0395: clear_area  1 at  90.781 -806.1213 range  10.3349 1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  90.781 -806.1213  10.3349
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  238.8605
with he following three lines
0395: clear_area  1 at  233.0 -1301.0 range  10.3349 1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  -233.0 -1301.0  8.1
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  90.0

Step 10 adjust player position after buy
============================================
find the line
03A4: name_thread "WASHBUY"
about 30 lines down from there replace these three lines
0395: clear_area  1 at  90.781 -806.1213 range  10.3349 1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  90.781 -806.1213  10.3349
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  238.8605
with the following three lines
0395: clear_area  1 at  233.0 -1301.0 range  10.3349 1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  -233.0 -1301.0  8.1
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  90.0

Step 11 adjust camera position
==============================
three lines down from the last change,
replace these two lines
015F: set_camera_position  57.5999 -681.8762  10.4095  0.0  0.0  0.0
0160: point_camera  57.8653 -682.802  10.6787  2
with the following two lines
015F: set_camera_position  -250.0 -1290.0  7.5  0.0  0.0  0.0
0160: point_camera  -233.0 -1310.0  15.6787  2

Geplaatst:

Hieronder heb ik de routine geplakt die de save-icon afhandeld, die jij wilt verplaatsen:

:Label011852
03A4: name_thread "SAVE4"

:Label01185C
0001: wait  250 ms
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label01197D
00D6: if  0
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2"
004D: jump_if_false ££Label01197D
00D6: if  0
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable
004D: jump_if_false ££Label01197D
00D6: if  0
0038:   $ONMISSION ==  0 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label01195F
00D6: if  0
0038:   $20 ==  0 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label0118D6
0213: $28B = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type  3 at $252 $253 $254
0004: $20 =  1 ;; integer values

:Label0118D6
00D6: if  0
0214:   pickup $28B picked_up
004D: jump_if_false ££Label011958
0050: gosub ££Label012D4C
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label011951
0215: destroy_pickup $28B
0213: $28B = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type  3 at $252 $253 $254
016A: fade  1 (back)  1000 ms
0395: clear_area  1 at  90.781 -806.1213 range  10.3349  1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  90.781 -806.1213  10.3349
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  238.8605

:Label011951
0050: gosub ££Label012DA8

:Label011958
0002: jump ££Label01197D

:Label01195F
00D6: if  0
0038:   $20 ==  1 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label01197D
0215: destroy_pickup $28B
0004: $20 =  0 ;; integer values

:Label01197D
0002: jump ££Label01185C

Deze thread wordt gestart wanneer de asset gekocht wordt.

Het save-icon wordt binnen deze thread gemaakt, wanneer de speler in de betreffende zone komt. De coordinaten waar de save-icon geplaatst wordt

($252 $253 $254) zijn dezelfde variablen als die gebruikt worden voor het plaatsen van het buy icon.

Ik vermoed dat je de Zone-check nog niet hebt aangepast.

Je moet in de bovenstaande code de volgende regel aanpasseb:

0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2"

Je moet BEACH2 vervangen door de zone waar je de assett naar toe verplaatst hebt.

succes

Geplaatst:

Ja in heb mijn save in ocean beach..dat is BEACH1 en dat had ik al goed

Hier is het stuk script van de save:

:Label0118F6
03A4: name_thread "SAVE4"

:Label011900
0001: wait  250 ms
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label011A21
00D6: if  0
0121:   player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH1"
004D: jump_if_false ££Label011A21
00D6: if  0
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable
004D: jump_if_false ££Label011A21
00D6: if  0
0038:   $ONMISSION ==  0 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label011A03
00D6: if  0
0038:   $19D ==  0 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label01197A
0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type  3 at $19E $19F $1A0
0004: $19D =  1 ;; integer values

:Label01197A
00D6: if  0
0214:   pickup $DB picked_up
004D: jump_if_false ££Label0119FC
0050: gosub ££Label012F3C
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££Label0119F5
0215: destroy_pickup $DB
0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type  3 at $19E $19F $1A0
016A: fade  1 (back)  1000 ms
0395: clear_area  1 at  240.695 -1419.925 range  10.3349  1.0
0055: put_player $PLAYER_CHAR at  240.695 -1419.925  10.09
0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to  238.8605

:Label0119F5
0050: gosub ££Label012F98

:Label0119FC
0002: jump ££Label011A21

:Label011A03
00D6: if  0
0038:   $19D ==  1 ;; integer values
004D: jump_if_false ££Label011A21
0215: destroy_pickup $DB
0004: $19D =  0 ;; integer values

:Label011A21
0002: jump ££Label011900

En als ik de save heb gekocht zie ik op de radar dat er een save is maar hij staat er niet :(

post-46-1096640581.jpg

Geplaatst:

mmmmh, ziet er op zich goed uit .....

Wat is de waarde van variabele $1a0, 't zou kunnen dat ie te laag of veel te hoog staat....

Geplaatst:

Die heb je zelf gebruikt om de save-pickup te plaatsen:

0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type  3 at $19E $19F $1A0

Ik neem aan dat je die ook ergens een waarde gegeven hebt....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...