Eclipse Geplaatst: 30 september 2004 Rapport Geplaatst: 30 september 2004 Ik ben bezig met een save te maken voor de Xtreme Stunt Challenge...Je kan hem al kopen, het filmpje doet het die erbij hoord, maar erna komt er geen saveicoontje te staan :huh: Ik de save van 1102 washington street (ofzo iets) verplaats. Weet dus iemand de regel te vinden in de main waar de coordinaten instaan waar de save van washinton street zich moet bevinden na de aankoop? Reageren
Ken-D Geplaatst: 30 september 2004 Rapport Geplaatst: 30 september 2004 (bewerkt) Edit:Verkeerd gelezen. Ik ga straks wel even zoeken voor je. Postaldude Bewerkt: 30 september 2004 door Postaldude Reageren
PatrickW Geplaatst: 30 september 2004 Rapport Geplaatst: 30 september 2004 hi eclipse, voor de marina carpark mod heb ik ook de buy/saveicoon van washingtonstr 1102 verplaatst. Hieronder de instructies uit mijn doe-het-zelf pakket om de buy en save-iconen te verplaatsen. Aan de hand hiervan zou je de betreffende coordinaten moeten kunnen vinden. De coordinaten die in de instructies staan zijn voor de marina carpark, dus die moet je wel aanpassen. Let ook olp dat je de zone-check naar de goede zone laat wijsen. Step 7 Change zone-check for Save4 thread ========================================= find the line 03A4: name_thread "SAVE4" eight lines down replace the line 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2" with the line 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH1" Step 8 Insert car-cleared waitloop ========================================== seventeen lines down from the last change, just above the line (label may differ) 0050: gosub ££Label012D4C insert the following five lines :wgc_loop 0001: wait 0 ms if 0 $cp_garage_clear == 1 jf ££wgc_loop Step 9 adjust player position after save ========================================== about eight lines down from the last change, replace these three lines 0395: clear_area 1 at 90.781 -806.1213 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 90.781 -806.1213 10.3349 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 238.8605 with he following three lines 0395: clear_area 1 at 233.0 -1301.0 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at -233.0 -1301.0 8.1 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 90.0 Step 10 adjust player position after buy ============================================ find the line 03A4: name_thread "WASHBUY" about 30 lines down from there replace these three lines 0395: clear_area 1 at 90.781 -806.1213 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 90.781 -806.1213 10.3349 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 238.8605 with the following three lines 0395: clear_area 1 at 233.0 -1301.0 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at -233.0 -1301.0 8.1 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 90.0 Step 11 adjust camera position ============================== three lines down from the last change, replace these two lines 015F: set_camera_position 57.5999 -681.8762 10.4095 0.0 0.0 0.0 0160: point_camera 57.8653 -682.802 10.6787 2 with the following two lines 015F: set_camera_position -250.0 -1290.0 7.5 0.0 0.0 0.0 0160: point_camera -233.0 -1310.0 15.6787 2 Reageren
Eclipse Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2004 Die heb ik al gebruikt..maar kun je ff zeggen welk coordinaat het precies is want ik kom er neit uit Reageren
PatrickW Geplaatst: 1 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2004 Hieronder heb ik de routine geplakt die de save-icon afhandeld, die jij wilt verplaatsen: :Label011852 03A4: name_thread "SAVE4" :Label01185C 0001: wait 250 ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label01197D 00D6: if 0 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2" 004D: jump_if_false ££Label01197D 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££Label01197D 00D6: if 0 0038: $ONMISSION == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label01195F 00D6: if 0 0038: $20 == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label0118D6 0213: $28B = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at $252 $253 $254 0004: $20 = 1 ;; integer values :Label0118D6 00D6: if 0 0214: pickup $28B picked_up 004D: jump_if_false ££Label011958 0050: gosub ££Label012D4C 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label011951 0215: destroy_pickup $28B 0213: $28B = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at $252 $253 $254 016A: fade 1 (back) 1000 ms 0395: clear_area 1 at 90.781 -806.1213 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 90.781 -806.1213 10.3349 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 238.8605 :Label011951 0050: gosub ££Label012DA8 :Label011958 0002: jump ££Label01197D :Label01195F 00D6: if 0 0038: $20 == 1 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label01197D 0215: destroy_pickup $28B 0004: $20 = 0 ;; integer values :Label01197D 0002: jump ££Label01185C Deze thread wordt gestart wanneer de asset gekocht wordt. Het save-icon wordt binnen deze thread gemaakt, wanneer de speler in de betreffende zone komt. De coordinaten waar de save-icon geplaatst wordt ($252 $253 $254) zijn dezelfde variablen als die gebruikt worden voor het plaatsen van het buy icon. Ik vermoed dat je de Zone-check nog niet hebt aangepast. Je moet in de bovenstaande code de volgende regel aanpasseb: 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH2" Je moet BEACH2 vervangen door de zone waar je de assett naar toe verplaatst hebt. succes Reageren
Eclipse Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2004 Ja in heb mijn save in ocean beach..dat is BEACH1 en dat had ik al goed Hier is het stuk script van de save: :Label0118F6 03A4: name_thread "SAVE4" :Label011900 0001: wait 250 ms 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label011A21 00D6: if 0 0121: player $PLAYER_CHAR in_zone "BEACH1" 004D: jump_if_false ££Label011A21 00D6: if 0 03EE: player $PLAYER_CHAR controllable 004D: jump_if_false ££Label011A21 00D6: if 0 0038: $ONMISSION == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011A03 00D6: if 0 0038: $19D == 0 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label01197A 0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at $19E $19F $1A0 0004: $19D = 1 ;; integer values :Label01197A 00D6: if 0 0214: pickup $DB picked_up 004D: jump_if_false ££Label0119FC 0050: gosub ££Label012F3C 00D6: if 0 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false ££Label0119F5 0215: destroy_pickup $DB 0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at $19E $19F $1A0 016A: fade 1 (back) 1000 ms 0395: clear_area 1 at 240.695 -1419.925 range 10.3349 1.0 0055: put_player $PLAYER_CHAR at 240.695 -1419.925 10.09 0171: set_player $PLAYER_CHAR z_angle_to 238.8605 :Label0119F5 0050: gosub ££Label012F98 :Label0119FC 0002: jump ££Label011A21 :Label011A03 00D6: if 0 0038: $19D == 1 ;; integer values 004D: jump_if_false ££Label011A21 0215: destroy_pickup $DB 0004: $19D = 0 ;; integer values :Label011A21 0002: jump ££Label011900 En als ik de save heb gekocht zie ik op de radar dat er een save is maar hij staat er niet Reageren
PatrickW Geplaatst: 3 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2004 mmmmh, ziet er op zich goed uit ..... Wat is de waarde van variabele $1a0, 't zou kunnen dat ie te laag of veel te hoog staat.... Reageren
Eclipse Geplaatst: 5 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2004 huh :huh: waar kan ik die variable vinden Reageren
PatrickW Geplaatst: 5 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2004 Die heb je zelf gebruikt om de save-pickup te plaatsen: 0213: $DB = create_pickup -17 (PICKUPSAVE) type 3 at $19E $19F $1A0 Ik neem aan dat je die ook ergens een waarde gegeven hebt.... Reageren
Eclipse Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 eindelijk het is me gelukt..ik heb de variabelen gewoon weggehaald en er voordinaten voor ik de plaats gezet :lol: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.