Jump to content

Plannen voor WK Voetbal 2018 in de Lage Landen

wat vind jij van het idee WK 2018  

55 leden hebben gestemd

1. 1. wat vind jij van het idee WK 2018?

• goed iedee
      50
    • slecht iedee
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Plannen voor WK Voetbal 2018 in de Lage Landen

Bron: Sporza & Fok

Een serieuze gooi naar de organisatie van het WK 2018 wordt wellicht gedaan door de Lage Landen. Zowel de Nederlandse als Belgische voetbalorganisatie hebben dinsdag een vergadering gehad over dit onderwerp.

De KNVB en KBVB gaan nu een onderzoek starten naar de mogelijkheden voor een WK. Aan het eind van dit jaar wordt dan daadwerkelijk beslist of de Lage Landen zich kandidaat stellen voor de organisatie van het WK van 2018.

De Belgische bondspreses ziet het wel zitten: "Iedereen keek raar op toen we het idee lanceerden van Euro 2000. Maar het werd een groot succes. Ik ben ervan overtuigd dat we die organisatie weer kunnen neerzetten." Het zou na het succesvol verlopen EK in 2000 de tweede keer zijn dat beide landen de organisatie van een groot voetbalevenement op zich nemen.

----------------------------------------

Zeker een goed idee als die voetbaltalenten in onze landen (als er dan nog zijn :puh: )

Geplaatst:

Dan ben ik al 25/26.

Goed hoor :).

Alleen de stadions is niet groot van Nederland als België.

Ja oke behalve de ArenA en de Kuip.

Geplaatst:

Dan ben ik al 26 :bonk:

Ik vind het een goed idee :Y

Maar zoals Amsterdamboy al zei zijn de stadions denk ik niet zo goed en groot als die van hier :N

Geplaatst:

Master idee.

Altijd leuk hier zo'n evenement te hebben, natuurlijk ga ik er dan heen.

BTW. Tegen 2018 (over 12 jaar) zullen veel stadions wel vervangen/verbouwd zijn. :)

Geplaatst:

Btw ; ik ben dan 25 :puh:

Mja , je zegt dat het niet groot is. Wie zegt dat er niets kan veranderen in die tijd? :) De technologie stijgt nu al meer en meer wat zal dat over 12 jaar zijn dan :puh:

Vind het wel een goed idee , dan kan ik zelf ook is gaan kijken want ik kan mij plan wel trekken als ik zo oud bne ;)

Geplaatst:

Mja , je zegt dat het niet groot is. Wie zegt dat er niets kan veranderen in die tijd? :) De technologie stijgt nu al meer en meer wat zal dat over 12 jaar zijn dan :puh:

Vind het wel een goed idee , dan kan ik zelf ook is gaan kijken want ik kan mij plan wel trekken als ik zo oud bne ;)

Ja maar dat gaat niet makkelijk :).

Je kan niet zo makkelijk een stadion met 40.000/100.000 hebben.

Dat is al rond 250-300miljoen euro.

ArenA is zelfs 316miljoen euro.

Geplaatst: (bewerkt)

Ja maar dat gaat niet makkelijk :).

Je kan niet zo makkelijk een stadion met 40.000/100.000 hebben.

Dat is al rond 250-300miljoen euro.

ArenA is zelfs 316miljoen euro.

Dat is waar maar er zijn zat stadions die we kunnen uitbreiden, zoals het Philips stadion en Euroborg.

Daarnaast moeten we de Belgische stadions niet uitvlakken. ;)

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

het nieuwe AZ-stadion krijgt een extra ring, 30000 toeschouwers,

euroborg kan uitgebreid

feyenoord wil een nieuw stadion

ajax is groot genoeg

en belgie kan ook wel wat

Geplaatst:

Het zou goed zijn. Euro 2000 verliep ook goed. Dit is goed voor de Economieen van beide landen.

Geplaatst:

euroborg kan uitgebreid

ajax is groot genoeg

Feyenoord kan bijna evenveel toeschouwers hebben als Ajax :bonk: .

ArenA is alleen 150 mensen meer.

Geplaatst:

euroborg kan uitgebreid

ajax is groot genoeg

Feyenoord kan bijna evenveel toeschouwers hebben als Ajax :bonk: .

ArenA is alleen 150 mensen meer.

Die 150 maakt weinig uit :)

Maar stel, in 2012 wordt het WK hier gehouden, ik denk dat het nog geeneens verkeerd zal gaan.

Want er zijn nu al plannen om een paar stadions uit te breiden. o.a. De Kuip in Rotterdam.

Als ze dat voor die tijd doen, dan zal het wel helemaal goed komen denk ik.

Maar we hebben het nu wel over de Nederlandse stadions, maar we moeten de Belgische ook niet vergeten.

België en Nederland samen kunnen heus wel alle supporters kwijt.

Geplaatst:
Maar we hebben het nu wel over de Nederlandse stadions, maar we moeten de Belgische ook niet vergeten.

Dat denk ik niet: Ik las net in de Voetbal International dat je als organiserend land aan onder andere de volgende eis moet voldoen: Minstens 10 stadions met een capaciteit van minstens 40.000, waarvan 2 ook nog eens een capaciteit moeten hebben van minstens 60.000. Op dit moment is er in Nederland en België geen enkel stadion met een capaciteit van meer dan 60.000, en ook maar 3 met een capaciteit van minstens 40.000: Amsterdam ArenA, Philips Stadion en De Kuip. Volgens mij voldoet geen enkel Belgisch stadion aan bovengenoemde eis. Er moet dus wel heel flink gebouwd worden voordat er genoeg capaciteit is...

Geplaatst:

40.000: Amsterdam ArenA, Philips Stadion en De Kuip.

Philips Stadion is maar 35.000 :).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...