Jump to content

Plannen voor WK Voetbal 2018 in de Lage Landen

wat vind jij van het idee WK 2018  

55 leden hebben gestemd

1. 1. wat vind jij van het idee WK 2018?

• goed iedee
      50
    • slecht iedee
      4

Recommended Posts

Geplaatst:

Super idee en dan kunnen wij ook eens naar een internationale wedstrijd kijken, alleen spijtig dat er weinig stadiums in Belgie geschikt zijn voor een WK match.

Dan ben ik BTW 26jaar

• 1 maand later...
Geplaatst:

Leuk idee maar ik denk dat het nog wat langer zal duren voordat dat belgië/nederland een wk kunnen organiseren.

- We hebben veel te kleine stadions.

- Ook nog niet genoeg slaapmogelijkheden voor al die supporters en spelers.

- De infrastructuur is ook nog niet zo zoals het moet zijn.

Binnen 20 jaar zouden we zeker een wk kunnen organiseren en ik denk en hoop dat het dan ook zal gebeuren.

Geplaatst:

Ik denk dat het wel haalbaar is.

Nederland is namelijk van plan om de Olympische spelen van 2028 in huis te halen. Als ze dan daarvoor een WK prima laten verlopen is de kan op de OS alleen maar groten.

- Stadions

Tijdens Euro 2000 waren de volgende stadions gebruikt:

- Amstedam ArenA (50.000 zitplaatsen)

- De Kuip (50.000 ziplaatsen)

- Jan Breydelstadion (50.000 zitplaatsen)

- Koning Boudewijnstadion (50.000 zitplaatsen)

- Gelredome (30.000 zitplaatsen)

- Philips Stadion (30.000 zitplaatsen)

- Stade de Sclessin (30.000 zitplaatsen)

- Stade Communal le Mambourg (30.000 zitplaatsen)

Er zijn inmiddels al nieuwe stadions bijgekomen met 30.000+ zitplaatsen dus ik denk dat daar het probleem niet ligt.

Slaapplaatsen

Deze zullen er zeker denk ik wel genoeg zijn. Tijdens Euro 2000 is dit ook goed gegaan en waren er nog plekken over. Bij een WK meer mensen maar toch moet dat lukken denk ik.

Infrastuctuur

Hier zie ik ook geen probleem in. In Nederland en België zijn voldoende wegen en is het openbaar vervoer ook goed. Dit kan allemaal verbeterd worden maar daar is nog tijd zat voor.

Ik zie dus wel een redelijke mogenlijkheid voor de Lage Landen.

Geplaatst:

Ik zie alleen een probleem: De FIFA

Zij hebben al eens aangegeven niet bedreid te zijn het WK aan een dubble organisatie te geven als, in hun mening, een van de landen het ook individueel zou kunnen. Dit zeiden ze kort nadat de eerste plannen voor het WK in België/Nederland naar buiten kwam, en was waarschijnlijk een signaal. Dit kan natuurlijk geheel anders komen te liggen als we eindelijk af zijn van Blatter.

Geplaatst:

Dat lijkt me zoooo cool! afgezien de eventele rellen dan hea. maar de stadions zijn veel te klein. en bovendien zijn er ook maar 3 met een beetje cappaciteit... ik denk dus dat het niet mogelijk is maar het is een super idee!

Geplaatst:

OK het mag dus niet van de FIFA, maar dan kunnen we toch samen nog eens voor de tweede keer een EK organiseren??

Geplaatst:
Novum: Blatter: WK 2018 niet in Nederland en België

20-5-2006 08:55

Nederland en België kunnen het vergeten om in 2018 gezamenlijk het WK voetbal te organiseren. Dat zegt Sepp Blatter zaterdag in AD Sportwereld. De hoogste baas van de Fifa geeft zijn voorkeur aan één organiserend land. De 70-jarige Zwitser hield nog een kleine kans voor Nederland en België open. "Alleen als geen enkel ander land zich kandidaat stelt, is er wellicht een mogelijkheid de organisatie over twee landen te verdelen. Maar zo'n situatie doet zich gelukkig bijna nooit voor."

Blatter toonde zich overigens wel tevreden over de organisatie van Zuid-Korea en Japan, die in 2002 het WK organiseerden. "Maar het uitgangspunt van de Fifa is en blijft dat we het liefst met maar één land te maken hebben. Om die reden zijn Tunesië en Libië afgevallen om samen het WK van 2010 te mogen organiseren."

Nederland en België hebben al gesprekken met elkaar gevoerd om zich kandidaat te stellen voor de organisatie van het voetbalevenement. In 2000 waren beide landen gastheer van het EK voetbal.

bron: Kennisnet.nl

WK 2018 niet naar Nederland en België

20 mei 2006

FIFA-baas Sepp Blatter heeft laten weten dat Nederland en België niet in beeld zijn als organisator van het WK in 2018. Blatter geeft liever de voorkeur aan één organiserend land.

Om die reden vielen Tunesië en Libië af voor het WK van 2010, dat naar Zuid-Afrika ging. De FIFA-baas motiveert: "Korea en Japan hebben in Azië het WK in 2002 prima georganiseerd, maar uitgangspunt voor de FIFA is en blijft dat we het liefst met maar één land te maken hebben. Om die reden zijn Tunesië en Libië afgevallen om samen het WK van 2010 te mogen organiseren. Om het helder te formuleren: alleen als geen enkel land zich kandidaat stelt, is er wellicht een mogelijkheid de organisatie over twee landen te verdelen. Maar zo'n situatie doet zich gelukkig bijna nooit voor.''

Voor het WK in 2018 lijkt Australië een grote kanshebber. Dankzij het feit dat de 'Aussies' weer meedoen aan een WK en dat ze sinds kort deelnemen aan de Aziatische kampioenschappen, telt Australië weer mee in de voetbalwereld.

Binnenkort gaat de FIFA al oriënterende gesprekken voeren voor het WK dat pas over twaalf jaar losbarst

bron: FCUpdate.nl

Verwacht maar niet dat het WK 2018 in Nederland en België zal worden gespeeld.

• 1 maand later...
Geplaatst:

super idee!!!!!!!!!!!!! dan hoeven wij drentnaren neit helemaal naar duitsland en kunnen wij naar euroborg(De groene helll)

• 1 maand later...
Geplaatst: (bewerkt)

zeker een goed idee,goede stadions in beide landen,er kunnen veel toeschouwers erin....en dan kan ik eindelijk naar een wk-wedstrijd gaan :Y:Y de sfeer is hier ook altijd mooi

Bewerkt: door tottenham89
  • 5 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

ik heb gestemt op goed idee

want het is is leuk dat het is in nederland of belgie gebeurd

Bewerkt: door gta-san-andreas-lover1000
  • 2 weken later...
Geplaatst:

IK vind het een goed idee

Nederland:

Amsterdam ArenA: 51,628

Philips Stadion :35,000

Stadion Feijenoord/ De kuip: 51,480

Belgie:

Jan Breydel Stadion: 30,000

koning boudewijn Stadium:50,000

Stade du Pays de Charleroi:22,000

Stade Maurice Dufrasne:30,023

NAAM STADION : CAPACITEIT

Geplaatst:

Ik denk ook dat het een erg goed idee is.

Het vorige WK in Duitsland was al mooi dichtbij maar dit wordt dan helemaal gaaf.

Nederland hoeft dan ook niet door de zenuwslopende poelfase ( :puh: )

Het zal ook erg goed zijn voor de economie (denk aan zitplaatsen, hotels, etc, etc)

Dus ik ben zeker voor dit idee !

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...