wizkid4590 Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Hey, Mijn vriend heeft volgens HijackThis het virus ''Trojan.Downloader.Haring.GO'' Hij vermoed dat het in het bestand ''srvany.exe'' zit. Alleen op sommige sites zeggen ze dat het een windows file is. Dus mijn vraag, kan het hier aan liggen? Zo ja, kan hij het dan gewoon verwijderen zonder dat ie er problemen mee krijgt? Zo nee, waar ligt het dan aan? -- Greetz Wizkid4590 Reageren
ikt Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Heb je een andere windows computer? Kopieër het nodige bestnad naar de geïnfecteerde computer. Vervang het dan. Nu is het (tijdelijk?) opgelsot. Ik heb dit gedaan toen ik het iritante sasser (zo sschrijf je het toch?) virus had. Maar dat was tijdelijk. Reageren
-Roy- Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Ga eens met Hitman pro scannen. Die zoekt al het spyware op en dan verwijderd die ze. Dan heb je er geen last meer van. Reageren
Argon Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Ga eens met Hitman pro scannen. Die zoekt al het spyware op en dan verwijderd die ze. Dan heb je er geen last meer van. Ja, iemand zij mij ook dat ik hitman pro is moest gebruiken. Het is eigelijk heel handig het installeert een stuk of 7 andere spyware en virus programas en laat ze tegelijk werken je hoeft dus niks te doen. Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Hey Wizkid4590, Misschien ben ik het toetje na de maaltijd, maar je kunt het bestand gewoon verwijderen. Ook uit de prullenbak hé! Als je PC na opnieuw opstarten erg vreemd gaat doen, dan heb je een probleem. Niet echt een probleem hoor. Je weet dus, dat dat de virus niet was. Je kunt nu gewoon systeem herstel doen (Start > Alle programma's > Bureau assosaris > Systeemwerkset > Systeem herstel). Dan zet je je PC terug na een datum dat je het bestandje wel had. Als je PC niet vreemd gaat doen dan heb je de virus waarschijnlijk verwijderd. Je PC doet het weer goed. Ik hoor het vast wel van je als het gelukt is. Succes Reageren
-Roy- Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 (bewerkt) Ruurd, je kunt ook net pech hebben hè! Misschien start de pc dan helemaal niet meer op! Dan kun je dus ook geen systeemherstel meer doen! Je moet daar echt mee uitkijken. Waar staat die file eigenlijk? Dat kan ik even kijken of ik hem ook heb. P.S. is het niet mosterd na de maaltijd? Bewerkt: 22 april 2006 door royboyvdv Reageren
Velaro Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Als je een andere PC hebt waar Windows opstaat moet je daar eens Start->Zoeken doen ; Bij zoeken typ je de bestandsnaam van wat jij denkt dat het het virus is,als het niet op die PC staat is dat het virus,als het er wel staat moet iets anders het Probleem zijn Veel succes Reageren
-Roy- Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Bij mij staat het er iig niet op, dus het lijkt me wel het virus. Als je het verwijderd is het wel op eigen risico! Reageren
wizkid4590 Geplaatst: 22 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 22 april 2006 Ik heb hem ook niet op mijn Windows schijf gevonden. Het bestand verwijderen kan er natuurlijk toe leiden dat je pc niet meer opstart, en dan werkt dat gedoe met die prullenbak ook niet. HitmanPro, heb ik ook eens gebruikt probleem: iTunes start niet meer op (me vriend gebruikt iTunes) Java mist een script Check Disk gaat raar doen Ik zal het bestand wel bij hem verwijderen en als het niet goed gaat dan Windows maar opnieuw installeren (is 5 dagen geleden ook al op die computer gebeurt )! Greetz Wizkid4590 Reageren
-Roy- Geplaatst: 22 april 2006 Rapport Geplaatst: 22 april 2006 (bewerkt) Hmm... vreemd, bij mij werkt Hitman Pro wel naar behoren. Bewerkt: 22 april 2006 door royboyvdv Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.