Samurai Geplaatst: 26 april 2006 Rapport Geplaatst: 26 april 2006 Ik heb nu een videokaart van 16MB, maar ik moet er een van 64MB hebben. Kan ik goed upgraden? En ik heb Pixel Shader 0.0 en ik moet 1.1 hebben. Wtf is dat. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 26 april 2006 Rapport Geplaatst: 26 april 2006 Ik heb nu een videokaart van 16MB, maar ik moet er een van 64MB hebben.Kan ik goed upgraden? En ik heb Pixel Shader 0.0 en ik moet 1.1 hebben. Wtf is dat. 16 is inderdaag heel weinig en als je toch upgrade zou ik voor 128mb gaan. Wil je gewoon gemiddeld beetje goede graphics hebben zou ik een 6600GT nemen (+/- €150,-). Als je niet echt zware spellen speelt en dus gauw tevreden bent heb je voor maxi 100,- wel wat leuks. Reageren
Joriz Geplaatst: 26 april 2006 Rapport Geplaatst: 26 april 2006 (bewerkt) Je kan denk beter over andere dingen na gaan denken dan over een videokaart van 64 MB. Beide kaarten zijn sowieso zeer achterhaalt. Als je een 16MB videokaart hebt betekend dat je PC ongeveer uit het jaar 2000 komt. Een snelere modernere videokaart dan een oude 128 MB videokaart heeft waarschijnlijk geen zin aangezien de rest van je hardware het gehele proces vertraagd. Misschien kan het dan onderhand slimmer zijn om een nieuwe PC te kopen. Als je budget niet al te hoog is en als je er ook geen verstand van hebt kan je het beste een Aldi pc kopen. Die een goede prijs-kwaliteits verhouding heeft. Indien je wat meer budget hebt moet je denken aan het volgende: - Hoeveel geld heb je? - Wat wil je hebben? - Is dit haalbaar? - Is er een alternatief product wat beter is? B-merk of A-merk (lees veel reviews op internet!) - Hoelang moet de PC mee? - Zijn er nog extra's mogelijk zodat voor een paar euro's de PC nog sneller is? - Zijn er uitbreidmogelijkheden voor later? (extra insteeksloten, S-ATA aanslutingen, krachtige voeding). Bewerkt: 26 april 2006 door Joriz Reageren
Samurai Geplaatst: 26 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 april 2006 - Hoeveel geld heb je?- Wat wil je hebben? - Is dit haalbaar? - Is er een alternatief product wat beter is? B-merk of A-merk (lees veel reviews op internet!) - Hoelang moet de PC mee? - Zijn er nog extra's mogelijk zodat voor een paar euro's de PC nog sneller is? - Zijn er uitbreidmogelijkheden voor later? (extra insteeksloten, S-ATA aanslutingen, krachtige voeding). -1000 euro -Liefst SA goed kunnen spelen. -Uhm? -.. -4 a 5 jaar, maar doe er buiten SA geen zware dingen mee. -Uhm, ik denk dat de pc niet sneller dan normaal moet. -Niet echt nodig. Ik was ook al aan het denken voor een nieuwe pc, maar ik woon wel in Belgie[voor het geval je pcwinkels in Nederland gaat aanraden] Hij moet redelijk snel zijn,SA aankunnen en de capaciteit van de Harde schijf min. 80GB. Reageren
Argon Geplaatst: 26 april 2006 Rapport Geplaatst: 26 april 2006 Je zecht nu dat je niks gaat doen buiten SA met die PC maar als er bv een top spel uitkomt dat je perse wilt hebben binnen een jaar of 2 en je wilt je pc 4-5 jaar hebben dan is het toch misschien handig om er nu het zwaarste in te steken wat op de markt is volgens mij. Ik heb trouwens zelf ook een vraagje dat een beetje aansluit bij dit topic: Ik heb nu een NVIDIA GeForce 6200 TurboCache en veel spelen werken hier niet op; een vriend van me zecht dat dit met een ATI veel minder het geval zou zijn. Wat is dan de beste videokaart van ATI als mijn bedrag zo laag mogelijk licht (onder de €100 liefst) en ik er alle spelen van nu op wil kunnen spelen. Reageren
Samurai Geplaatst: 26 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 26 april 2006 Ik weet iig geval dat een goede ATI kaart meer als 100 euro kost. En btw, alle top games speel ik op ps2, maar voor MTA en te modden wil ik SA spelen voor PC. Reageren
Johan O. Geplaatst: 26 april 2006 Rapport Geplaatst: 26 april 2006 Je zecht nu dat je niks gaat doen buiten SA met die PC maar als er bv een top spel uitkomt dat je perse wilt hebben binnen een jaar of 2 en je wilt je pc 4-5 jaar hebben dan is het toch misschien handig om er nu het zwaarste in te steken wat op de markt is volgens mij.Ik heb trouwens zelf ook een vraagje dat een beetje aansluit bij dit topic: Ik heb nu een NVIDIA GeForce 6200 TurboCache en veel spelen werken hier niet op; een vriend van me zecht dat dit met een ATI veel minder het geval zou zijn. Wat is dan de beste videokaart van ATI als mijn bedrag zo laag mogelijk licht (onder de €100 liefst) en ik er alle spelen van nu op wil kunnen spelen. ik heb zelf een ATI 9250SE, was maar €40,- kan je CoD2 mee spelen (hij word uitgegeven door MSI met een ATI chip) Reageren
Koen_92 Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Geplaatst: 1 mei 2006 Je kunt toch ook gewoon een tweedehands videokaart kopen op www.marktplaats.nl? Daar ben je voor 40 euro klaar. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Geplaatst: 1 mei 2006 Je kunt toch ook gewoon een tweedehands videokaart kopen op www.marktplaats.nl? Daar ben je voor 40 euro klaar. Dit vormt wel enkele problemen: Garantie? Zekerheid dat je niet opgelicht wordt? Doordat extensies van grafische kaarten zodanig goed op elkaar gelijken (GT-GS-GTX) kan de verkoper zeggen wat hij wil (als je er niets van kent teminste) Ik zou dus toch wat meer betalen in een winkel dan een (tweedhands) kaart kopen. Als je nog vragen hebt, we zijn er om ze op te lossen! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.