X-TX Geplaatst: 29 april 2006 Rapport Geplaatst: 29 april 2006 (bewerkt) Zo als ik eerder heb verteld, begin ik in de zomervakantie aan serie foto's van extreme sporten. Het gaat dan om Dirt, BMX, Skateborden, Inline en Trail. De uiteindelijke versie is aan het eind van de zomervakantie te zien op het internet, tot die tijd heb ik alvast paar foto's. Niet allemaal zijn goed, maar dit zijn ook alleen beelden om te laten zien wat het wordt. Wat je ook op veel foto's ziet, de wazige beelden als de sluitertijd te laag is. De fout heb ik later pas ontdekt, de fout was niet de sluitertijd want die stond tussen 160 en 500 tot 1000 maar dat ik het scherpstellen op automatisch had staan. Verder ga ik daar niet op in. Ik heb beetje gespeeld met de instellingen en dat zie je op de eerste foto. Ik heb alleen de grote aangepast en verder niks, zelfs copyright staat er niet op en dat is bij elke foto zo. Dat komt wel op de laatste foto's die eind zomervakantie komen. Want die beelden zijn voor mij meer waard dan deze want dit kan ik elke dag maken. (Ik vraag jullie vriendelijk om foto's niet te gebruiken op je website of voor welke doeleinde dan ook zonder toestemming van mij.) #001 - #002 - #003 - #004 - #005 - #006 - #007 - #008 - NOTE: Deze foto's zijn alleen om te laten zien wat het wordt. Alle beelden zullen uiteindelijk beter uitzien. ©Copyright 2006/2007 - Edic K. Bewerkt: 29 april 2006 door X-TX
X-TX Geplaatst: 29 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 april 2006 Bedankt, om even mijn getal mooi rond te maken nog 2 foto's: #009 - #010 - NOTE: Deze foto's zijn alleen om te laten zien wat het wordt. Alle beelden zullen uiteindelijk beter uitzien. ©Copyright 2006/2007 - Edic K.
Arjen Geplaatst: 30 april 2006 Rapport Geplaatst: 30 april 2006 Het is dat ik echt niks van dat fotograveren weet, maar ik vind deze foto's echt prachtig (!!). Ongelofelijk scherp en gewoon op het juiste tijdstip genomen.. 't Is dat het niet met PS gemaakt is.
X-TX Geplaatst: 30 april 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 april 2006 Ik zou graag nog tips willen horen. Je ziet nu allemaal verschillende foto's, met bij sommige heel veel licht zo als #014 en #015 en bij andere weer minder. Wat is het beste? En wat kan ik nog beter doen aan deze foto's. Hier onder vind je nog 10 foto's die ik vandaag heb gemaakt. Ze zijn niet allemaal goed maar dat komt nog wel. #011 - #012 - #013 - #014 - #015 - #016 - #017(Let niet op de filmploeg) - #018 - #019 - #020 - NOTE: Deze foto's zijn alleen om te laten zien wat het wordt. Alle beelden zullen uiteindelijk beter uitzien. ©Copyright 2006/2007 - Edic K.
DJ-TQM Geplaatst: 30 april 2006 Rapport Geplaatst: 30 april 2006 ik vind de eerste foto vooral schitterend scherpgesteld! mijn camera doet gewoon alles automatisch dus kun je dit soort fotos niet makne
Jorge_F Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Geplaatst: 1 mei 2006 Ten eerste wil ik mijn complimenten geven X-TX, je hebt weer super mooie foto's gemaakt . Mijn favoriete foto's zijn foto 011 en 013. Ik vind het standpunt van foto 013 erg mooi, ik weet niet hoe je hem zo mooi scherp gemaakt hebt maar ik vind hem geweldig. Dan foto 011, erg leuk dat je het effect krijgt alsof de bmx'er eruit vliegt. Zeer mooi en netjes. De andere foto's lijken best wel veel op elkaar, probeer eens iets meer afwisseling in standpunten. fotografeer bijvoorbeeld eens van bovenaf of helemaal vanaf de grond .
X-TX Geplaatst: 1 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 mei 2006 (bewerkt) De andere foto's lijken best wel veel op elkaar, probeer eens iets meer afwisseling in standpunten.fotografeer bijvoorbeeld eens van bovenaf of helemaal vanaf de grond . Dat zal ik proberen! Omdat je heel iets anders wou, hier nog een en dit keer wel met copyright; Misschien is deze mooier; Of deze, zonder overige mensen op de foto; Edit: Ik heb trouwens nog een 360 graden foto gemaakt. Die vind je hier. Bewerkt: 1 mei 2006 door X-TX
SamShine Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Geplaatst: 2 mei 2006 Hele mooie foto's! Alleen jammer dat de omstanders het soms verpesten... En hij kan je link overigens niet vinden!
Dizcid Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Geplaatst: 2 mei 2006 Die foto's zien er echt mooi uit en ook op de juiste tijd genomen. Zelf skateboard ik en ik maak soms ook foto's maar dat vind ik soms erg lastig. ga zo door!
Eli R Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Geplaatst: 2 mei 2006 Een kleine tip van mij, gebruik duimnagels(thumbnails) want alle plaatjes laden duurt eeuwig.
Le MrG Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Geplaatst: 2 mei 2006 Ja, Ik gebruik meestal gewoon IE Maar dat gaat in dit topic wel übersloom
X-TX Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 mei 2006 Hele mooie foto's!Alleen jammer dat de omstanders het soms verpesten... En hij kan je link overigens niet vinden! Ow, helemaal niet gezien! Inderdaad, dat is helemaal de fout link, hier is de goede: http://www.x-tx.nl/svv/media/pic/skatepark/001.jpg En bedoel je met dit; [...Alleen jammer dat de omstanders het soms verpesten...] Dat mensen mijn foto's toch gaan gebruiken? Ja, dat kan mij met deze foto's niet erg veel schelen. Alleen de foto's die ik in de zomervakantie ga maken ga ik stempelen met een copyright maar zelfs dan halen zij dat weg. En noem maar op, er is geen een manier om dat te voorkomen. Een kleine tip van mij, gebruik duimnagels(thumbnails) want alle plaatjes laden duurt eeuwig. Ik kan ze niet allemaal in mijn 10MB ruimte hier uploaden, en ik ga ze niet allemaal 2 keer opslaan in verschillende grote. Dat heb ik met andere foto's op de site die je hier boven in de link ziet wel gedaan. Maar dat gaat in dit topic wel übersloom Ja, ik heb ze opgeslagen in redelijke kwaliteit en niet de hoogste waarmee je in Photoshop kunt opslaan. Namelijk 8 i.p.v. 12.
Recommended Posts