Koen_92 Geplaatst: 30 april 2006 Rapport Share Geplaatst: 30 april 2006 Hallo, Gta vice city doet het niet meer op de computer van mijn kleine broertje. (op mijnens gelukkig nog wel!) Als ik hem opstart geeft hij een fout, dat hij een te oude videokaart heeft. Maar er zit een goede videokaart in (nvidia riva tnt2 ultra 32mb) Hij heeft het ook altijd gedaan gehad. Ik heb al gekeken bij de instellingen van directx (start, uitvoeren, typ: dxdiag) Daar staat bij het tabblad beeldscherm dat direct 3d niet meer wordt ondersteund! Dit heb je wel nodig om gta vice city te draaien. Er staat ook dat er geen videogeheugen meer beschikbaar is terwijl dit eerst 32 mb was. Wie kan mij helpen? Mijn broertje wordt chagrijnig als hij niet kan gta-en:P Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
nick11123 Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2006 (bewerkt) hey Koen_92 mischien kan je proberen Vice City opnieuw te installeren of anders kan je Direct X9 hier downloaden verder weet ik het niet want ik heb geen Vice City op de computer alleen op de Ps2 Bewerkt: 1 mei 2006 door nick11123 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flitskikker Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2006 Maak eens een screen van die pagina van dxdiag. Druk op Printscreen (boven insert, en delete enzo). En plakken in Paint. En dan uploaden op www.imageshack.us. En dan de link hier plaatsen. Misschien kunnen we je dan verder helpen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Laurenz Geplaatst: 1 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 mei 2006 Hey! Het kan zijn dat de videokaart geen directx ondersteund. als dat zo is dan moet je 1.55 gb + 635 mb Harddisk vrij hebben om de compressietechniek toch te laten werken. Ander re-install directx/ de game. Of in het uiterst geval formateer je de hele zooi of koop je een playstation 2 met GTA VC Groetjes Laurens Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen_92 Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2006 Mijn videokaart ondersteund wel direct x (3d), want hij heeft het vroeger altijd gedaan. Maar nu op eens doet het niet meer. Hier het screenshot waar flitskikker om gevraagd had: http://img57.imageshack.us/my.php?image=naamloos6jl.jpg Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Flitskikker Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2006 (bewerkt) Onderaan op het plaatje staat dit: Direct3D-functionaliteit is niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie van het stuurprogramma heeft van de hardware fabrikant. Volgens mij betekend dat dat je een nieuw stuurprogramma (driver) voor je videokaart nodig hebt. Kijk maar op de site van NVIDIA of kijk hier of hier tussen. Bewerkt: 2 mei 2006 door flitskikker Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen_92 Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2006 Ik heb de nieuwste versie van het stuurprogramma geinstalleerd, maar dit lost het probleem niet op. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Advancegta Geplaatst: 2 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2006 mijn oude pc had dus ook 32 mb en daar deed gta 3 het ook nieet op trouwens waarom zou je op een oudere pc gta spelen als het ook op een nieuwere kan? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen_92 Geplaatst: 2 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 2 mei 2006 (bewerkt) Nee, het gekke is juist dat hij het altijd heel erg goed gedaan heeft, zelfs met de hoogste resoluties. De systeemspecificaties: Intel Pentium IV 1.6 ghz 256 mb ram 32 mb videokaart (nvidia tnt 2) 40 gb harde schijf En mijn broertjes mogen niet op mijn pc! Daarvoor moeten ze eerst betalen, door met gta geld voor me te verdienen. Edit: Reageerd er nog iemand, of kan ik nooit meer gta vice city spelen op die computer? Bewerkt: 4 mei 2006 door Koen_92 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GewoonMarco Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 5 mei 2006 Hey, Wat ik zou doen : 1 : De nieuwste versie van DirectX downloaden en installeren. 2 : GTa Vice City van je pc gooien en opnieuw installeren. 3 : Als het nog zo is, download de drivers van je monitor via Windows Update of via het configuratiescherm en dan monitoradapter. 4 : Mail een computer-winkel erover of koop nieuwe video-kaart of nieuwe monitor. Of wat je ook kunt doen is effe een andere monitor erop zetten als je die heb. Of wat je ook kunt doen is je video-kaart in een ander slot douwe. Of je kunt je 3d instellingen veranderen in je 3d kaart. En als daar geen goede oplossing tussen zit dan weet ik het ook niet meer. Gr. Marco Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen_92 Geplaatst: 9 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 9 mei 2006 Ik heb directx 9.0c, dat is de nieuwste. Ik heb gta vice city opnieuw geinstalleerd (maar daar ligt het sowieso niet aan, want gta 3 bijvoorbeeld doet het ook niet, dit komt doordat direct 3d niet wordt ondersteund) Ik heb de nieuwste drivers, dus daar kan het ook niet aan ligge. En de computerwinkel...... Ik heb de computer tweedehands, en ik weet niet waar hij vandaag komt ( er zit geen merk ofzo op). Maar het gekke is juist dat hij het altijd gedaan heeft. Kan het geen virus of zo zijn? Norton vindt geen virussen, maar toch....... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GewoonMarco Geplaatst: 9 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 9 mei 2006 Krijg je de melding ""Onvoldoende Geheugen"" of iets dergelijks? Dat heb ik ook wel eens. Dan is je harde schijf te vol, verwijder dan wat programmatjes en het is weer goed. En je kunt iedere pc winkel mailen met een probleem, je hoeft je pc er niet perse gekocht te hebben. Marco. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Koen_92 Geplaatst: 10 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 10 mei 2006 Nee, ik krijg de fout onvoldoende videogeheugen. Dit komt omdat er bij directx diag staat dat er geen videogeheugen beschikbaar is en dat direct 3d niet beschikbaar is, omdat het stuurprogramma niet functioneerd. (zie plaatje eerder in dit forum: http://img57.imageshack.us/my.php?image=naamloos6jl.jpg Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
DJChrisD Geplaatst: 16 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 16 mei 2006 Nee, ik krijg de fout onvoldoende videogeheugen. Dit komt omdat er bij directx diag staat dat er geen videogeheugen beschikbaar is en dat direct 3d niet beschikbaar is Naar mijn idee heb je gewoon te veel programma's aanstaan die geheugen vreten. Ga eens naar Start -> Uitvoeren, en dan typ je "msconfig" in. In het beeld dat dan verschijnt klik je op het tabblad "Opstarten". Maak me van die lijst eens printscreens. Upload je ze en zet ze hier neer. Zal ik kijken welke je kunt weglaten. Die kun je dan gewoon wegvinken. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet ga ik kijken naar andere mogelijkheden etc. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
brbgtaplayer Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Share Geplaatst: 18 mei 2006 Hardware versnelling op volledig, en 32mb is wel erg minimaal hoor (kan net wel of net niet) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.