Jump to content

Gta Vice City doet het niet meer!


Koen_92

Recommended Posts

Hallo,

Gta vice city doet het niet meer op de computer van mijn kleine broertje. (op mijnens gelukkig nog wel!)

Als ik hem opstart geeft hij een fout, dat hij een te oude videokaart heeft. Maar er zit een goede videokaart in (nvidia riva tnt2 ultra 32mb) Hij heeft het ook altijd gedaan gehad.

Ik heb al gekeken bij de instellingen van directx (start, uitvoeren, typ: dxdiag) Daar staat bij het tabblad beeldscherm dat direct 3d niet meer wordt ondersteund! Dit heb je wel nodig om gta vice city te draaien.

Er staat ook dat er geen videogeheugen meer beschikbaar is terwijl dit eerst 32 mb was.

Wie kan mij helpen? Mijn broertje wordt chagrijnig als hij niet kan gta-en:P

Link to comment
Delen op andere websites

hey Koen_92

mischien kan je proberen Vice City opnieuw te installeren

of anders kan je Direct X9 hier downloaden

verder weet ik het niet want ik heb geen Vice City op de computer alleen op de Ps2 :*D

Bewerkt: door nick11123
Link to comment
Delen op andere websites

Hey!

Het kan zijn dat de videokaart geen directx ondersteund.

als dat zo is dan moet je 1.55 gb + 635 mb Harddisk vrij hebben om de compressietechniek toch te laten werken.

Ander re-install directx/ de game.

Of in het uiterst geval formateer je de hele zooi of koop je een playstation 2 met GTA VC :schater:

Groetjes Laurens

Link to comment
Delen op andere websites

Onderaan op het plaatje staat dit:

Direct3D-functionaliteit is niet beschikbaar. Controleer of u de laatste versie van het stuurprogramma heeft van de hardware fabrikant.

Volgens mij betekend dat dat je een nieuw stuurprogramma (driver) voor je videokaart nodig hebt.

Kijk maar op de site van NVIDIA of kijk hier of hier tussen.

Bewerkt: door flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, het gekke is juist dat hij het altijd heel erg goed gedaan heeft, zelfs met de hoogste resoluties.

De systeemspecificaties:

Intel Pentium IV 1.6 ghz

256 mb ram

32 mb videokaart (nvidia tnt 2)

40 gb harde schijf

En mijn broertjes mogen niet op mijn pc! Daarvoor moeten ze eerst betalen, door met gta geld voor me te verdienen.

Edit: Reageerd er nog iemand, of kan ik nooit meer gta vice city spelen op die computer?

Bewerkt: door Koen_92
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Wat ik zou doen :

1 : De nieuwste versie van DirectX downloaden en installeren.

2 : GTa Vice City van je pc gooien en opnieuw installeren.

3 : Als het nog zo is, download de drivers van je monitor via Windows Update of via het configuratiescherm en dan monitoradapter.

4 : Mail een computer-winkel erover of koop nieuwe video-kaart of nieuwe monitor.

Of wat je ook kunt doen is effe een andere monitor erop zetten als je die heb.

Of wat je ook kunt doen is je video-kaart in een ander slot douwe.

Of je kunt je 3d instellingen veranderen in je 3d kaart.

En als daar geen goede oplossing tussen zit dan weet ik het ook niet meer.

Gr. Marco

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb directx 9.0c, dat is de nieuwste.

Ik heb gta vice city opnieuw geinstalleerd (maar daar ligt het sowieso niet aan, want gta 3 bijvoorbeeld doet het ook niet, dit komt doordat direct 3d niet wordt ondersteund)

Ik heb de nieuwste drivers, dus daar kan het ook niet aan ligge.

En de computerwinkel...... Ik heb de computer tweedehands, en ik weet niet waar hij vandaag komt ( er zit geen merk ofzo op).

Maar het gekke is juist dat hij het altijd gedaan heeft. Kan het geen virus of zo zijn? Norton vindt geen virussen, maar toch.......

Link to comment
Delen op andere websites

Krijg je de melding ""Onvoldoende Geheugen"" of iets dergelijks?

Dat heb ik ook wel eens.

Dan is je harde schijf te vol, verwijder dan wat programmatjes en het is weer goed. :*D

En je kunt iedere pc winkel mailen met een probleem, je hoeft je pc er niet perse gekocht te hebben.

Marco.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik krijg de fout onvoldoende videogeheugen. Dit komt omdat er bij directx diag staat dat er geen videogeheugen beschikbaar is en dat direct 3d niet beschikbaar is

Naar mijn idee heb je gewoon te veel programma's aanstaan die geheugen vreten.

Ga eens naar Start -> Uitvoeren, en dan typ je "msconfig" in.

In het beeld dat dan verschijnt klik je op het tabblad "Opstarten".

Maak me van die lijst eens printscreens. Upload je ze en zet ze hier neer.

Zal ik kijken welke je kunt weglaten. Die kun je dan gewoon wegvinken.

Als het probleem zich dan nog steeds voordoet ga ik kijken naar andere mogelijkheden etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...