Jump to content

Apple laptops?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

onlangs was ik in de Mediamarkt en daar zag ik een Apple Ibook G4, en ik moet zeggen: hij ziet er stralend uit!

Ik zou mij dus gerust zo'n laptop aanschaffen, maar zou ik wel de overstap wagen naar Mac OS?

Ik heb er namelijk al heel wat over gehoord (goed én slecht).

En moest ik niet zo houden van Mac, kan ik dan nog overstappen op windows?

Ik weet dat het een heleboel vragen zijn, maar Mac OS is nu eens iets waar ik niets tot weinig van weet.

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:

Een korte tijd geleden was er ook al zo'n vraag gesteld. in het topic dat 'Windows XP op Apple?' heette. Daar werd ook jou vraag gesteld (hier vind je die post). Alleen als je verder leest in dat topic staat dat je geen Windows XP op een iBook kan installeren.

Op de Apple site heb ik ook gekeken. Er staat dat je bij de iBook G4 als besturingssysteem Mac OS X Tiger kreeg. Hier vind je daar ook weer wat info over.

Misschien kun je ook nog even rondneuzen op Mac OS X, da's een forum.

Geplaatst:
Een korte tijd geleden was er ook al zo'n vraag gesteld. in het topic dat 'Windows XP op Apple?' heette. Daar werd ook jou vraag gesteld (hier vind je die post). Alleen als je verder leest in dat topic staat dat je geen Windows XP op een iBook kan installeren.

Op de Apple site heb ik ook gekeken. Er staat dat je bij de iBook G4 als besturingssysteem Mac OS X Tiger kreeg. Hier vind je daar ook weer wat info over.

Bedankt voor de informatie.

Ik had graag je eigen mening gehad over Mac OS (indien je er al mee gewerkt hebt), dus: als je dit leest, post a.u.b. je mening.

Geplaatst:

Bedankt voor de informatie.

Ik had graag je eigen mening gehad over Mac OS (indien je er al mee gewerkt hebt), dus: als je dit leest, post a.u.b. je mening.

ik weet het ik wil ook een apple ibook G4 kopen maar je kan er geen windows op zetten tenzij je nieuw moederbord+procesor koopt en dat kost +-350 euro en dan kan je appel bootcamp er op zetten effe zeggen wat bootcamp is bootcamp is een programma als je dan ja apple opstart dan kan je kiezen oftwel mac os tiger of windows xp geberuiken maar als je het doet om de groote van de laptop zal ik zeggen neem efe een kijkje op www.alienware.com daar zijn gaming laptops met windows van 12" dus voor juo het kiezen ps : op mac os tiger kan je geeen of weinig games op draaien

:cya:

Geplaatst:

Het ligt er dus een beetje aan hoe je hem gaat gebruiken. Ik ken ook weinig games voor een Mac (alleen America's Army). Voor zakelijk gebruik, of gewoon internetten denk ik dat je met een Mac geen problemen hebt.

Zelf heb ik geen iBook, maar op deze site kijk ik meestal, voor als ik meningen van andere wil weten: Klik hier voor Reviews van de iBook G4.

Geplaatst:
Voor zakelijk gebruik, of gewoon internetten denk ik dat je met een Mac geen problemen hebt.

Over het zakelijk gebruik wil ik nog graag iets toevoegen. Met Mac als besturingssysteem kun je problemen krijgen met bestandsoverdrachten.

Zo is het bij ons op school niet bijzonder om een werkstuk of PowerPoint-presentatie via de mail naar de docent toe te sturen. Omdat bijna iedereen Windows gebruikt gaat dat heel eenvoudig: Opslaan in .doc- of PowerPoint-formaat, en de docent kan het meteen openen.

Als je een werkstuk opslaat in de tekstverwerker van Mac (geen idee welke dat is), dan is het voor de docent niet mogelijk om je werk te openen met een op Windows draaiende computer. En de kans dat je docent een computer met Windows heeft, is natuurlijk heel groot.

Geplaatst:

@ Gunslinger

Je zou het toch in een .jpg bestand kunnen opslaan? Dan bekijkt hij dat met een ander programma!

Maar als hij het moet gaan verbeteren heb je inderdaat wel een probleem!

Geplaatst:

Hmm ik heb wel eens een poostje met Mac OS gewerkt en ik vind het zelf een beetje raar werken maarje dat zaggen Mac gebruikens ook altijd van Windows het is maar net wat je gewent bent! Ik zelf vind het een beetje fake dat je niet .exe files kan openen in Mac :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Als ik mijn persoonlijk menig moet geven,

Alles van Apple ziet er stralend uit, kijk je hier niet blind op, want

dit soort computers zijn mooi voor teken programma's, en media shit, je kan er vrijwel geen games op draaien !

Ik geef je een goede raad, denk eerst heel goed na want je gaat er anders heel veel spijt van hebben,

Ik heb een Apple Ipod Vidoe 30 Gig. en ik heb er heel veel spijt van dat ik hem gekocht heb :-(

Deze was al na amper 3 maande kapot, ik geef je een goede tip: Apple ziet er heel mooi uit maar voor de rest is het maar niets

Bewerkt: door Tim Van Vynckt

dit soort computers zijn mooi voor teken programma's, en media shit, je kan er vrijwel geen games op draaien !

Ik geef je een goede raad, denk eerst heel goed na want je gaat er anders heel veel spijt van hebben,

Ik heb een Apple Ipod Vidoe 30 Gig. en ik heb er heel veel spijt van dat ik hem gekocht heb :-(

Deze was al na amper 3 maande kapot, ik geef je een goede tip: Apple ziet er heel mooi uit maar voor de rest is het maar niets

Ja, ik denk dat ik mijn plannen ga opbergen. Trouwens, ik heb al een andere (op windows draaiende) laptop op het oog.

Het enigste wat ik van apple heb is een ipod mini 4gb. Hier ben ik echt tevreden over, jij blijkbaar niet.

Bedankt aan iedereen die zijn mening gegeven heeft!

Bewerkt: door Blu3ice

Voor zakelijk gebruik, of gewoon internetten denk ik dat je met een Mac geen problemen hebt.

Over het zakelijk gebruik wil ik nog graag iets toevoegen. Met Mac als besturingssysteem kun je problemen krijgen met bestandsoverdrachten.

Zo is het bij ons op school niet bijzonder om een werkstuk of PowerPoint-presentatie via de mail naar de docent toe te sturen. Omdat bijna iedereen Windows gebruikt gaat dat heel eenvoudig: Opslaan in .doc- of PowerPoint-formaat, en de docent kan het meteen openen.

Als je een werkstuk opslaat in de tekstverwerker van Mac (geen idee welke dat is), dan is het voor de docent niet mogelijk om je werk te openen met een op Windows draaiende computer. En de kans dat je docent een computer met Windows heeft, is natuurlijk heel groot.

wat je hier zegt hoeft niet te kloppen.

er is een office voor mac, die ondersteund microsoft office 100% en is uniform in layout, en beter, is volledig GRATIS

naam: openoffice

site: Openoffice

Mening:

ik blijf bij windows, die ondersteund verreweg de meeste mooie spellen

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:

Apple overtreft windows in zeer grote mate.

1. Apple is een zeer stabiel besturings systeem, windows niet.

2. Grafisch zeer goed ontwikkeld, windows redelijk.

Het probleem van mensen is dat ze niet meer het geduld hebben om iets te ontdekken hoe het werkt. Ik heb zowat heel me leven al met apple gewerkt. Alleen ik ben windows gaan gebruiken van wege de games ect.

Geplaatst:

waarvoor zijn de meeste spellen?

in ieder geval niet voor de apple

dat is ook een van de redenen waarom ik zo'n ding niet wil hebben voor thuis

ze zijn geschikter voor kantoorcomputers.

Geplaatst:

Appeltje is ook veel meer voor mensen zo als Grafische Ontwikkelaars, de eerste Photoshop werkte ook alléén op Apple computers. Pas later hebben ze dat ding ook voor Windows gemaakt omdat ze zo meer winst konden maken.

En vrijwel iedereen die écht iets met Grafische dingen heeft neemt een Apple, in alle boeken voor en over fotografie word Appele aangeraden.

En ja, de meeste games worden ook voor Windows gemaakt, hoeveel mensen zijn er nou die Apple gebruiken? Daar verdien je geen zak mee als je voor Apple spellen gaat maken, en dat is een en al verlies. Stel dat San Andreas eerst op PS 1 kwam, en daarna op PS 2, dan zouden zij echt verlies gaan lijden want heel weinig mensen hebben nog een PS 1 in huis...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...