ViceSunshine Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 (bewerkt) Eeyz, Ik weet redelijk van computers,maar als ik m'n specs moet weten,moet ik altijd naar de handleiding zoeken :$ . Kan je je specs ook op je computers zelf vinden? Bewerkt: 3 mei 2006 door ViceSunshine Reageren
RonaldVC Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Eeyz,Ik weet redelijk van computers,maar als ik m'n species moet weten,moet ik altijd naar de handleiding zoeken :$ . Kan je je species ook op je computers zelf vinden? Wat zijn species? Bedoel je je specs (specificaties)?In dat geval, ga naar START -> UITVOEREN, en type in "dxdiag" Alles is dan te zien.. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 De manier die RonaldVC gebruikt is de meest toegankelijke, maar niet uitgebreide. Om zo'n beetje alles over je computer te weten te komen, kun je gebruik maken van een analyseprogramma. Een erg goed programma is Everest (klik). Omdat men gestopt is met de gratis Home Edition van Everest, kun je het beste Ulitmate Edition nemen. Deze kost wel geld, maar je kunt hem een tijdje gratis uitproberen. Corporate Edition zou ik niet nemen, deze is namelijk gericht op bedrijven. Download dus de Ulitmate Edition. Het werkt heel gemakkelijk; kies gewoon een onderdeel uit in het linker menu. (op de screen staat een voorbeeld met de videokaart). Misschien gaat dit een beetje te ver, maar met zo'n programma kun je echt alles van je computer te weten komen, inclusief de temperatuur van verschillende delen van de hardware (processor, CPU) Reageren
Blu3ice Geplaatst: 9 mei 2006 Rapport Geplaatst: 9 mei 2006 (bewerkt) Ook kan je PCWIZARD downloaden. Dit is een uiterst handig programma dat alles maar dan ook alles over je pc zegt (zelfs de temperaturen, snelheden van hd, ...) Meer informatie: Zdnet.nl Download: Pcwizard 2006 Download (Ook bij Zdnet.nl) Bewerkt: 9 mei 2006 door Blu3ice Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.