Jump to content

Direct 3d


Argon

Recommended Posts

Ik heb al een tijdje geleden ondervonden dat ik bepaalde games gewoon niet kan spelen omdat er allemaal zwarte vlakken op het scherm zitten, ik heb nu een doorbraak in het zoeken gemaakt en het probleem gevonden.

Direct3d werkt niet. Ik heb windows het laten testen en dit terug gekregen:

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Hoe kan ik dit oplossen?

edit: Mijn grafiche kaart is een NVIDIA 6200 TurboCache.

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb al een tijdje geleden ondervonden dat ik bepaalde games gewoon niet kan spelen omdat er allemaal zwarte vlakken op het scherm zitten, ik heb nu een doorbraak in het zoeken gemaakt en het probleem gevonden.

Direct3d werkt niet. Ik heb windows het laten testen en dit terug gekregen:

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Hoe kan ik dit oplossen?

edit: Mijn grafiche kaart is een NVIDIA 6200 TurboCache.

Er staat iets van HRESULT, msschien is je resolutie verkeerd ingesteld? ? ?

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat iets van HRESULT, msschien is je resolutie verkeerd ingesteld? ? ?

Dat van HRESULT heeft te maken met de test applicatie(de gegevens van de applicatie instantie) en die 0x00000000 zijn geheugen adressen.

Maar het probleem kan je waarschijnlijk inderdaad oplossen door de nieuwste DirectX of videokaart drivers te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat iets van HRESULT, msschien is je resolutie verkeerd ingesteld? ? ?

Dat van HRESULT heeft te maken met de test applicatie(de gegevens van de applicatie instantie) en die 0x00000000 zijn geheugen adressen.

Maar het probleem kan je waarschijnlijk inderdaad oplossen door de nieuwste DirectX of videokaart drivers te installeren.

En waar vind ik de juiste?

Info:

- NVIDIA 6200 TurboCache

- Win XP profesional

Ik heb al op de site van NVIDIA gekeken maar ik zou niet weten wat de juiste driver is.

Link to comment
Delen op andere websites

Er staat iets van HRESULT, msschien is je resolutie verkeerd ingesteld? ? ?

Dat van HRESULT heeft te maken met de test applicatie(de gegevens van de applicatie instantie) en die 0x00000000 zijn geheugen adressen.

Maar het probleem kan je waarschijnlijk inderdaad oplossen door de nieuwste DirectX of videokaart drivers te installeren.

HRESULT is het returntype van het resultaat van een paar C++ Windows API's. 0x000000000 is geen geheugenadres volgens mij, maar de returnwaarde van de mislukte functie. Het gekke is dat 0x0000000 gelijk staat aan S_OK, en dat wordt gebruikt als de functie gelukt is :?.

Maar goed: hier is de goede driver

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is geen error; NVidia heeft die driver nog niet laten keuren door Microsoft. In de meeste gevallen kun je gewoon met een gerust hart op "Toch doorgaan" klikken, aangezien NVidia een vrij bekend merk is en ze zullen die drivers vast wel getest hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee het werkt nog niet :? ik heb de test opnieuw gedaan en ik krijg nu deze fouten:

Bestand nv4_disp.dll is niet digitaal ondertekend, wat betekent dat het niet is getest door Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). U kunt een door WHQL ondertekend stuurprogramma eventueel via de fabrikant van de hardware verkrijgen.

DirectDraw-testresultaten: Alle tests zijn gelukt.

Testresultaten van Direct3D 7: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 8: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Testresultaten van Direct3D 9: Fout bij stap 32 (Gebruikersverificatie van Direct3D-beeldopbouw): HRESULT = 0x00000000 (Foutcode)

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij krijg je die gebruikersverificatiefouten als je zelf op "Nee" gedrukt hebt bij de verificatievragen ("Heeft u de witte doos in het midden van het beeldscherm gezien" ofzo). Heb je op "Nee" gedrukt bij dat soort vragen?

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij krijg je die gebruikersverificatiefouten als je zelf op "Nee" gedrukt hebt bij de verificatievragen ("Heeft u de witte doos in het midden van het beeldscherm gezien" ofzo). Heb je op "Nee" gedrukt bij dat soort vragen?

Ja, omdat ik ze niet zag :engel: het is te zeggen ik zag ze half met er allemaal zwarte dingen over bewegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vreemd... Misschien zit er nog garantie op je kaart en kun je een nieuwe vragen bij de winkel? Het lijkt erop dat Direct3D zelf vindt dat het wel werkt omdat alle functies wel gewoon werken, maar misschien doet videokaart zo raar dat het lijkt of alles werkt maar de het intussen gewoon niet werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...