Jump to content

Nieuw spel starten of spel laden lukt niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Het spel heeft tot voor kort goed gewerkt. Nu start ik het spel op, krijg ik die 3 opties (start game, options & quit game). Als ik een nieuw spel start, of een save game laadt, krijg ik zwart beeld ÓF ik krijg heel vaag iets te zien, maar kan ik niet bewegen.

Ik heb gta_sa.set al verwijder, de game opnieuw geinstalleerd, PC opnieuw opgestart... verder weet ik niet zo goed wat ik hiermee moet, aangezien het nog steeds niet opgelost is. :N

Overigens, stukjes van letters in het menu knipperen en bibberen een beetje.

Het probleem bij het opstarten is gekomen nadat ik de game had afgesloten omdat het steeds bleef vasthangen om de 5 seconden.

• Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Foxr

22

• killerfragger

7

• Ruurd31

3

• Damos

2

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Hey Foxr.

Lastig probleem dit, maar ik zal kijken of ik je kan helpen.

• Je kunt met je virusscanner even over je PC heen gaan, om te kijken of je een virus te pakken hebt. Ook kun je andere PC'schoonmaakprogrammaatjes proberen, zoals Ccleaner, Ad-Aware of Spybot.
  • Je kunt met je virusscanner ook alleen de map van San Andreas scannen, dan kun je kijken of het virus in je GTA map zit, maar je hele PC scannen is ook een goede optie.
  • Kijk eens goed naar je DVD van het spel, en kijk of je kleine krasjes ziet. Daar kan het door komen dat je spel niet goed werkt.
  • Als echt helemaal niks werkt, kun je overwegen om Windows opnieuw te installeren, en je savegame dan te bewaren op een USB-stick of iets anders waar je hem op kunt zetten. Op een stick zetten hoeft niet als je ervoor kiest om je bestanden bij de herinstallatie te bewaren, maar het is altijd wel handig natuurlijk.

Mocht je geen virusscanner hebben, dan is dat sowieso niet heel handig eigenlijk, maar je kunt er gratis één downloaden.

Op deze website heb je een mooi overzicht van gratis virusscanners.

Ik hoop dat je aan deze tips wat hebt, en ik hoop ook dat het werkt.

Geplaatst:

Ik zal een alles grondig scannen, nu je het zegt... ik heb overigens tijdens dat vasthangen een virusmelding gekregen (waar ik nog niks mee gedaan heb).

Bedankt!

Geplaatst:

Ben er nog mee bezig, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb trouwens nog een screenshot van het probleem, want als ik geluk heb, is dat wat als bijlage is toegevoegd, het enige wat ik kan zien.

Dit probleem ontstond gewoon opeens, kan het eventueel ook iets te maken hebben met mijn grafische kaart? Bij apparaatbeheer staat wel dat het apparaat goed zou moeten werken (geen uitroepteken ofzo).

Geplaatst: (bewerkt)

Ik was zo vlug dat ik heb helemaal vergeten ben om die link toe te voegen!

---

HIERZO: http://img220.imageshack.us/my.php?image=naamloos0gc.gif

EDIT: Ik hoor wel t geluid, soms zingt Carl toch ook iets 'nothing but a cheap thing baby' ofzo. :puh: Maar ik kan geen beweging in beeld krijgen. :N

EDIT 2: Ik kan er wel kunst mee maken, hoewel ik toch liever het spel speel.

HIERZO 2: http://img215.imageshack.us/my.php?image=naamloos27qu.png

Bewerkt: door Foxr
Geplaatst:

Wij helpen je graag hoor :)

Maar wil je iets vertellen over je grafische kaart? HOeveel MB die is? Welk merk? Welk type enzovoort? Als je dat niet allemaal weet kun je dit doen om erachter te komen: Start > Uitvoeren > dxdiag (intypen) > Beeldscherm (dat tabblad sellecteren) > Apparaat (dat blok moet je bij kijken op dat tabblad). Als je dat allemaal doet kun je erachterkomen hoe goed je videokaart is, welk merk enzovoort. Misschien heeft jou videokaart we genoeg geheugen alleen meot hij geupdate worden. Als je dat allemaal vertelt, kunnen we jou sneller helpen!

Alvast bedankt Foxrrr!!! :)

Geplaatst: (bewerkt)

:puh:

Nou, ik heb in de stats al zeker 50 uur gespeeld tot ik de fout kreeg.

Maargoed: NVIDIA G-Force4 MX 440 (64MB)

Overigens, nu ik mijn vid-kaart opnieuw heb geinstalleerd, krijg ik de volgende situatie:

Starten van het spel lukt, letters in het menu knipperen niet meer. Laden van een save-game: in t begin zie ik auto's bewegen, maar voordat de fade-out afgelopen is, stopt alles met bewegen en hangt het spel vast. Ik zie dan wel nog gewoon de omgeving, dus niet meer dat wazige gebeuren.

EDIT: bij het minimaliseren en maximaliseren beweegt alles nog net geen seconde, voordat het weer stopt...

Bewerkt: door Foxr
Geplaatst:

Is er echt niemand die nog wat suggesties heeft om dit op te lossen, wat ik ook doe, tot op het heden blijft het steeds vasthangen na een paar tellen. :{

Geplaatst:

Doe jij als je save game laad

Alt-Tab of dat Windows Pictrogrammetje naast Cntrl

Want dan krijg je ook zown beeld

als je minmaliseert of maximeert

Dan gaat je spel idd vaag doen..

Heb je geen virussen meer

Dan zou moeten werken!

Dynamic

Geplaatst:

Ja dat had ik wel eens, met dat logotje naast de CTRL.

Maar nu doet die niet meer vaag, het laadt het spel, maar na 1 seconde hangt het spel niet vast volgens taakbeheer, maar ik kan in het spel niks doen, het beeld staat stil (geluid soms ook).

Ik ben nu al erg lang ermee bezig, bijna radeloos, omdat ik al zo veel dingen geprobeert heb!

Geplaatst:

Foxr, daar ben ik weer! 8)

Je moet eens een nieuw driver downloaden. Daarmee update je je Nvida videokaart. Ik zelf kom er niet uit, want ik weet nooit hoe zo'n site werk. Misschien weet jij wel hoe die werkt en kun je de juiste videodriver vinden. Hier is de link waar je de driverskunt downloaden.

Alvast succes jongen! :cya:

Geplaatst:

Helaas, heeft niks uitgehaald!

Ik snap er niks van, gisteren werkte het nog goed, en dan opeens zo'n onzin! :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...