Damos Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 wat heb je gedaan toen hij vastliep? Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Ja, dat is meestal de eerste stap... joost mag het weten wat voor programma's open stonden, en wat er precies allemaal gebeurt is. Ik weet wel dat ik even later een virusmelding kreeg, maar diezelfde kreeg ik een paar dagen terug ook al een aantal keer, dus daaraan zal het wel niet gelegen hebben. Reageren
Damos Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 heb je toen die dagen dat je het ook kreeg een virusmelding gehad? En heb je een geode amti virus scanner dan zou ik maar eens gaan scannen. Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Ik heb t sinds gisteravond dat het spel vasthangt, vrijwel direct na het laden. Ik heb tot nu toe: - GTA SA opnieuw geinstalleerd - GTA_SET.set verwijderd - Op virussen, spy- en adware gecontroleerd (met verscheidene programma's) - Firewall, virus- en andere scanners uitgeschakelt, en ook geprobeert na het verwijderen ervan - GTA SA Userfiles compleet verplaatst - Gecontroleert op defecte hardware, bijv. vid.kaart - Mijn G-force uit het systeem verwijderd en helemaal opnieuw geinstalleerd - Drivers geinstalleerd voor mijn vid.kaart EDIT: - Oh ja: computer heel vaak opnieuw opgestart - Verscheidene no-cd patches geprobeert - Geprobeert te draaien via de CD - Patch 1.01 geinstalleerd van GTA SA - Alle andere processen en programma's gestopt ... Wellicht ben ik nog wat vergeten toe te voegen aan dit lijstje, ik weet absoluut niet wat ik nog meer kan proberen, normaal los ik al dat soort problemen wel zelf op. Dit is gewoon niet meer te doen! Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
killerfragger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Ik heb t sinds gisteravond dat het spel vasthangt, vrijwel direct na het laden.Ik heb tot nu toe: - GTA SA opnieuw geinstalleerd - GTA_SET.set verwijderd - Op virussen, spy- en adware gecontroleerd (met verscheidene programma's) - Firewall, virus- en andere scanners uitgeschakelt, en ook geprobeert na het verwijderen ervan - GTA SA Userfiles compleet verplaatst - Gecontroleert op defecte hardware, bijv. vid.kaart - Mijn G-force uit het systeem verwijderd en helemaal opnieuw geinstalleerd - Drivers geinstalleerd voor mijn vid.kaart EDIT: - Oh ja: computer heel vaak opnieuw opgestart - Verscheidene no-cd patches geprobeert - Geprobeert te draaien via de CD - Patch 1.01 geinstalleerd van GTA SA ... Wellicht ben ik nog wat vergeten toe te voegen aan dit lijstje, ik weet absoluut niet wat ik nog meer kan proberen, normaal los ik al dat soort problemen wel zelf op. Dit is gewoon niet meer te doen! aan je screen schots doet me dat eiegenlijk denk aan een crack of spyware ? maar het kan ook zijn dat je spel eens grafische lager moet zet want dat werkt ook wel eens anders moet je een probeeren te pachte van het spel aan je vidoe ligt het zekker niet heb ook maar 64 mb en 2 a 3GF op me vidoe staan en die doet het geod. anders je dvdrom een laten nakijken op schade of zo want dat kan ook Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Tja, maar met diezelfde No-CD patch heeft die t altijd al gedaan. Ik zal nog eens op spy-ware checken met hijackthis. DVD-speler kan niks mis mee zijn, omdat ik dus zonder CD speel. ************************************************************************* EDIT: Nee, niks. Maar dat rare beeld krijg ik nu allang niet meer, het enige probleem is dat het spel steeds blijft vasthangen! Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& Whaa! Nog erger, geen enkele game doet het meer, allemaal vasthangers! Ik snap er echt totaal niks meer van, dit probleem ligt dus niet aan GTA! Ik kreeg trouwens een virusmelding van 'bloodhound'. "They have many forms so therefore you cannot fully identify one. In my case it was bloodhound.w32 -- it freezes up the computer." Misschien ligt het hieraan? Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
killerfragger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) ooja een freez virus nog nooit van gehoord maar dat kan inderdaad maar het beste om met CD tespellen lijkt me better om volgend keer je bericht te edite en je kan ook het virus door die crack hebben binnen gehaald ooit over na gedacht om het spel gewoon tehallen in de winkel ? Bewerkt: 4 mei 2006 door killerfragger Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Tja, ik heb weer wat gedaan, t gaat iets beter, want om de 5 à 10 seconden verandert het beeld. Eigenlijk lijkt het nu alsof het spel heeeeel traag werkt, alsof mijn CPU op 100% staat, maar dat is vreemd genoeg niet zo. EDIT: Die No-CD patch staat al 2 jaar op mijn PC én een No-CD patch wil niet gelijk zeggen dat ik een kopie van het spel heb. Ik haat gewoon CD's wisselen. Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
killerfragger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) heb wat opgezocht over dat virus bloodhound meer mensen heb dat virus je moet een van de nieuweste virus scanners om heb vergoed teverwijder als hij in een hoofd bestand dan heb je een groot probleem ! EDIT: ben niet tegen crack of pachts of zo maar vind de cd/dvd gewoon beter spellen crack zelf ook wel eens wat :$ Bewerkt: 4 mei 2006 door killerfragger Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Ik heb t al eens vaker gehad, de ene variant is erger dan de ander. Ben benieuwd of ik wat vindt met een totale zeer lang durende virusscan. Ja, wie niet, ik denk dat heel weinig mensen zich tegenwoordig aan de regels houden. Het is allemaal veel te makkelijk te vinden. Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
killerfragger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 heir is wat info over de bloodhound virus ! best grappige virus want hij bestaat niet!!!! copy-paste: 2.2 De virus scanner rapporteert het "Bloodhound" virus Een virus genaamd "Bloodhound" bestaat niet. "Bloodhound" is de naam van de heuristieke machine van Norton Antivirus (gezien de melding gebruik je waarschijnlijk Norton Antivirus). De heuristieke machine is onderdeel van de virus scanner welke onbekende virussen tracht te ontdekken gebaseerd op waarschijnlijkheden. De Bloodhound waarschuwing geeft aan dat Norton mogelijk een onbekend virus heeft gevonden. Kijk in paragraaf 2.3. 2.3 De virus scanner rapporteert een onbekend virus Hedendaagse scanners zijn capabel tot het detecteren van sommige onbekende virussen (niet allemaal natuurlijk). Deze technologie heet "heuristiek" en terwijl het heel nuttig kan zijn, slaat dik ook regelmatig vals alarm. Om te bekijken of je met een echt virus of een vals alarm van doen hebt, zijn er een aantal punten het overwegen waard: * Is de virus scanner bijgewerkt? Een "onbekend" virus gevonden door een scanner die al een aantal maanden oud is, is waarschijnlijk niet meer onbekend. Zorg dat je scanner bijgewerkt is (de scanner software en de virus definitie bestanden) en scan het bestand nogmaals. Met een bekend virus is veel makkelijker om te gaan dan met een niet bekend. Als het een vals alarm is, dan heeft de leverancier het probleem mogelijk al opgelost. * Is de virus scanner te agressief? * Bij sommige scanners kan je het niveau van de heuristieke machine instellen. Hiermee kan je aangeven hoe agressief de virus scanner naar onbekende virussen zoekt. Als het niveau te hoog is, kan je talloze valse alarmen krijgen en is het lastig om de "serieuze" meldingen te vinden. Let op dat het NIET een goed idee is om een bestand virus onbesmet te betitelen als je het niveau verlaagd hebt! Kan het verdachte bestand virus code bevatten? Heuristiek gecombineerd met een volledige scan van alle bestanden ongeacht de bestandsextensie is zelden een goed idee. De scanner zal zeker bestanden als besmet rapporteren, terwijl deze geen virus kunnen bevatten (.bmp, .jpg, .wav, etc.). Pas op voor dubbele extensies! * (Een bestand kan meer dan één extensie hebben; de laatste geeft altijd het bestandstype weer, maar Windows laat dit standaard niet zien mits de extensie bestaat. Dit betekent dat een bestand genaamd hello.txt.exe, als voorbeeld, getoond zal worden als hello.txt. Het lijkt een onschuldig tekstbestand te zijn, maar in werkelijkheid is het een uitvoerbaar programma dat een virus kan verbergen.) Is het een legitiem programma? Schijf formatteer gereedschappen en soortgelijke programma's kunnen als geïnfecteerd weergeven worden omdat zij potentieel gevaarlijke code bevatten. Als je eenvoudig wilt weten of een bestand een virus bevat, dan is je beste keus dit naar een antivirus bedrijf te sturen. Hier is een lijst van email adressen: Virus lab email adres CAI ipevirus@vet.com.au F-Secure samples@f-secure.com Frisk viruslab@f-prot.com Kaspersky Labs submit-virus@avp.ch NAI (McAfee) virus_research@nai.com Sophos support@sophos.com Symantec (Norton) avsubmit@symantec.com Trend virus_doctor@trendmicro.com Een paar opmerkingen: * Zend het bestand naar zoveel antivirus bedrijven als je wilt, maar vergeet het vooral niet te zenden aan het bedrijf dat de scanner heeft ontwikkeld welke het virus rapporteert. * Voordat je een bestand verzend, kijk op de website van het antivirus bedrijf. Misschien zijn er wel specifieke instructies. Bijvoorbeeld sommige antivirus bedrijven willen bestanden als wachtwoord beveiligd zip-bestand ontvangen. * Open of start het bestand NIET totdat bevestigd wordt dat het niet geïnfecteerd is. * Er zijn berichten dat Symantec virus lab bestanden in eerste instantie als niet geïnfecteerd rapporteert en in tweede instantie weer wel. Dus is het een goed idee om het bestand ook naar een ander antivirus bedrijf te versturen en niet op het woord van Symantec alleen af te gaan. Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Zoiets had ik al eens gelezen. Maar toch heb ik een tijd geleden de hele zooi in puin gehad door zo'n zelfde melding. Reageren
killerfragger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Zoiets had ik al eens gelezen. Maar toch heb ik een tijd geleden de hele zooi in puin gehad door zo'n zelfde melding. dan moet je toch eens je virus scanner update ? naar een hoger versie of zo want dat is het bloodhound virus tussen EDIT: ik hoop dat het voor je albijna is op gelost ? Bewerkt: 4 mei 2006 door killerfragger Reageren
Foxr Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) Ik doe nu een uitgebreide scan, die ik helemaal laat afronden. Ondertussen is is er al weer 1 virus gevonden! Het moet wel ergens aan liggen. Vid. kaar kant niet, omdat ik gewoon 32-kleuren heb en een grote schermresolutie. Spel kan ook niet, omdat ik het ook bij andere games heb (opeens!) en dan blijven er niet veel zaken over. Het moet hier wel iets mee te maken hebben! I hope so! Ik bid tot allah. Haha ---- EDIT: Ok, wat ik gevonden heb... zoals verwacht Bloodhound.W32.EP Bewerkt: 4 mei 2006 door Foxr Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.