Typhoon Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Hey allemaal, Ik heb even gegoogelt, maar kon het niet vinden. Ik heb Winrar, maar ik wil zelf graag een Archief maken waar ik bestanden in kan zetten, en ze dan kan beveiligen met een wachtwoord. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dus een leeg Winrar pakketje kan maken en er een password op zetten. Ik heb al wat geprobeerd, maar het lukte niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt, Reageren
-Niels- Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Rechtermuisknop op buroblad -> Nieuw -> Winrar ZIP archief Met wachtwoord beveiligen: Dubbelklik op net aangemaakte Winrar mapje -> Wachten tot het venstert in beeld komt -> Bestand -> Wachtwoord invoeren -> En dan wachtwoord invoeren Reageren
Typhoon Geplaatst: 3 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 (bewerkt) Ja, dat ik verwacht, het probleem is dat er bij Nieuw geen Winrar ZIP Archief staat, weetje misschien hoe ik hem daar neer kan zetten? Daarna lukt het waarschijnlijk wel. EDIT: @post hieronder, ik heb winrar er wel opstaan, maar ik zal hem opnieuw downloaden. Bewerkt: 3 mei 2006 door Typhoon Reageren
-Niels- Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 (bewerkt) Heb je uberhaupt Winrar er opstaan? Download en install hem is opnieuw: WinRar PC Versie Bewerkt: 3 mei 2006 door -Niels- Reageren
Typhoon Geplaatst: 3 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Ik heb opnieuw gedownloadt en geinstaleerd, maar het staat er nog niet. Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Oké, start winrar. Druk dan boven op Wizard. Nu kun je kiezen tussen 3 opties. Jij kiest de 2e. Dan druk je op volgende en je kunt de bestanden die je er in wilt hebben selecteren. Nu kun je de naam kiezen. Als je dat gedaan hebt kun je de compressie typen kiezen. Je kiest degene die je zelf wilt en klaar is kees! En over dat wachtwoord: doe dat gewoon zoals -Niels- al zei. Reageren
Kraay Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 @Royboyvdv: Tijdens de wizard kun je dat ook al kiezen: Reageren
-Roy- Geplaatst: 3 mei 2006 Rapport Geplaatst: 3 mei 2006 Niet bij de mijne... 3x raden waarom! Reageren
Typhoon Geplaatst: 4 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Ik weet nu al waarom ik niet zo'n archief kon aanmaken, ik had bij de installatie een paar dingen niet aangevinkt. Maar voor wachtwoord druk ik op bestand---> standaart wachtwoord instellen (CTRL-P)---> dan voer ik 2 keer het wachtwoord in---> dan kan ik nog aanvinken: wachtwoord weergeven, bestandsnamen versleutelen. Wat moet ik daar aanvinken? Als ik gewoon een wachtwoord in voer, zit hij er volgens mij niet op, dat sleuteltje wordt wel een beetje rood, maar als ik het archief wegklik en daarna weer open, dan hoef ik geen wachtwoord in te vullen. Reageren
-Niels- Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Dit pluk ik uit de help-functie van WinRAR: In dit dialoogvenster kunt u een standaarwachtwoord invoeren, dat u toelaat om archieven toe te voegen, te testen, uit te pakken en te bekijken. Als de optie "Wachtwoord weergeven" werd uitgeschakeld, zal u tweemaal worden gevraagd het wachtwoord in te geven om vergissingen te vermijden. Als u de optie "Bestandsnamen versleutelen" instelt, zal WinRAR niet alleen de bestandsgegevens, maar alle andere gevoelige archiefgebieden zoals bestandsnamen, -grootten, attributen, commentaar en andere blokken versleutelen, zodat het een hoger beveiligingsniveau biedt. Zonder wachtwoord is het met deze optie onmogelijk om zelfs de lijst van de bestanden in het versleutelde archief weer te geven. Deze optie heeft alleen zin indien u gegevens comprimeert naar een RAR-archief, het wordt genegeerd indien het standaardwachtwoord gebruikt wordt om gegevens uit te pakken of te comprimeren naar ZIP. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Zelf heb ik ook nog wat geprutst, maar ik word daar niet veel wijzer van. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.