NandroDavids Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Dit is volgens mij voor het eerst dat ik in het Computer Forum kom, want ik heb absoluut geen verstand van PC's en alles eromheen. Neem het me dus niet kwalijk als ik hieronder zodadelijk dingen ga zeggen die nergens op slaan, of als ik domme vragen ga stellen... Ik ben op zoek naar een PC voor op mijn kamer. Ik wilde vragen of jullie even willen kijken aan de (lage) eisen die ik hieronder stel, en willen vertellen wat ik kan verbeteren en ook graag wat het me gaat kosten. Ik wil graag een PC met een plat scherm (TFT-scherm...?), 2 geluidsboxen, toetsenbord, muis, etc. Ik hoef geen luxe videokaart, want de PC is niet bedoeld om mee te gamen, maar gewoon om m'n dagelijkse zaken te kunnen afwerken (E-Mail, MSN, Internet, Microsoft Office...). Verder heb ik er dus geen verstand van, dus ik zou graag wat reacties willen (op- of aanmerkingen, verbeteringen, etc.). (Ik hoop dat dit in het goede Forum staat.... ) Alvast bedankt! Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 (bewerkt) NandroDavids, ouwe sportkenner! Ik heb wel advies voor j. Kijk maar wat je ermee doet. Dan is een Dell computer perfect wat voor jou. Dell computers zijn anti-game computers en supersnel voor internet, office en mailen. Op Dell computers kun je wel spellen instaleren, maar het meeste is geïntergreerd en daarom niet supergoed voor computer games. Het is reldenlijk goedkoop als je zelf een PC samenstelt. Kant en klare PC's zijn ook redelijk goed, ze kosten ongeveer 600 euro inclusief TFT scherm. Ik denk dat je dan aan een 512mb werkgeheugen, 64 mb videokaart, 2 ghz, 80 gb hardeschijf (makkelik voor nu en zelfs later) genoeg hebt. Een dual layer erin en je hebt een top PC. Alles voor nu en in de toekomst. Over een TFT scherm gesproken, dat kun je het beste zelf een voorkeur aan geven, hoeveel inch wil je? 15 of 17? Naja, bij Dell computers kun je zelf een perfecte PC samenstellen. Echt een aanrader, uit ervaring spreek ik. MIjn vader heeft 2 jaar geleden ook 1 gekocht voor dezelfde zaken als jou, en heeft er elke dag nog heéél veel plezier van! Aanrader NandroDavids!!! Veel succes jongen!! Bewerkt: 4 mei 2006 door Ruurd31 Reageren
Gunslinger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Als ik kijk naar hetgene wat je op je computer wilt gaan doen, raad ik je hetvolgende aan. Misschien doe ik van alles net iets te veel, dat komt omdat ik van nature "beter te veel, dan te weinig" denk. Processor/CPU: Omdat je niet gamed, maakt het niet uit of je er een van AMD of Pentium pakt. ga in ieder geval niet over de 2 GHz heen, dat is in jouw geval nergens voor nodig. Werkgeheugen/RAM: 512MB. De standaard voor een "kantoorcomputer" is voortaan 512MB, ook al zie je ook nog wel 256MB. 512 lijkt me echter beter, want het geeft een betere stabiliteit. Videokaart/grafische kaart: Ruurd31 raadt een videokaart van 64MB aan, en dat is voor jouw doen ook meer dan genoeg. Punt is dat er (bijna) geen videokaarten van 64MB meer gemaakt worden. Als je zo'n kaart neemt, is hij dus waarschijnlijk al wat ouder en niet meer up-to-date. De kans is klein dat er iets mis gaat vanwege een oude videokaart, maar ik raad je een 128MB kaart aan, voor het geval dat. De meeste 128MB kaarten kosten niet meer dan 60 euro. Geluidskaart: Als je qua muziek tevreden bent met zo nu en dan een MP3'tje, voldoet een onboard-kaart. Deze zit al op je moederbord. Het is dus niet nodig om een aparte geluidskaart te kopen. Moederbord: Moederborden heb je in zoveel verschillende soorten en maten, daar is geen touw aan vast te knopen. Moederborden hoeven niet duur te zijn, ga in ieder geval niet over de 100 euro heen, maar ook niet onder de (pakweg) 60 euro. Een goedkoper moederbord zou wel eens van slechte kwaliteit te zijn. Nog een tip: Koop een moederbord van ASUS, dan sla je de plank nooit mis. Prima dingetjes. TFT-scherm: Dat is lekker ruimtebesparend, dus als je het kan betalen, zeker doen. Anders maar een CRT-scherm kopen (dus een "dikke"). Die kosten namelijk niet veel meer dan 200 euro, veel zijn zelfs goedkoper. Muis en toetsenbord: Niet gek doen, een standaard toetsenbord en muis voldoen prima om te mailen en te internetten. Reageren
Blu3ice Geplaatst: 8 mei 2006 Rapport Geplaatst: 8 mei 2006 (bewerkt) (...)Dell computers zijn anti-game computers en (...) Vind je? Nochtans hebben ze de XPS-reeks, speciaal voor gamers. __________________________________________________________________________ Ontopic: ik denk dat je inderdaad met een dell pc goed kunt beginnen. Hieronder een lijstje met de componenten die ik denk dat je nodig hebt: Maximum 512 MB RAM (minimum 256) Intel Processor tot 2.5 GHz (minumum 1. (eventueel AMD => meestal goedkoper) 1x cd-schrijver (die kunnen meestal ook dvd's lezen) Niet te grote warranty (dell pc's kunnen tegen een stootje) Er ontbreken vast componenten, maar op meer kan ik voorlopig echt niet komen. Suc6 met je pc en post later eens wat je nu gekocht hebt. Bewerkt: 8 mei 2006 door Blu3ice Reageren
Mania-92 Geplaatst: 8 mei 2006 Rapport Geplaatst: 8 mei 2006 NandroDavids, ouwe sportkenner! Ik heb wel advies voor j. Kijk maar wat je ermee doet.Dan is een Dell computer perfect wat voor jou. Dell computers zijn anti-game computers en supersnel voor internet, office en mailen. Op Dell computers kun je wel spellen instaleren, maar het meeste is geïntergreerd en daarom niet supergoed voor computer games. Het is reldenlijk goedkoop als je zelf een PC samenstelt. Kant en klare PC's zijn ook redelijk goed, ze kosten ongeveer 600 euro inclusief TFT scherm. Ik denk dat je dan aan een 512mb werkgeheugen, 64 mb videokaart, 2 ghz, 80 gb hardeschijf (makkelik voor nu en zelfs later) genoeg hebt. Een dual layer erin en je hebt een top PC. Alles voor nu en in de toekomst. Over een TFT scherm gesproken, dat kun je het beste zelf een voorkeur aan geven, hoeveel inch wil je? 15 of 17? Naja, bij Dell computers kun je zelf een perfecte PC samenstellen. Echt een aanrader, uit ervaring spreek ik. MIjn vader heeft 2 jaar geleden ook 1 gekocht voor dezelfde zaken als jou, en heeft er elke dag nog heéél veel plezier van! Aanrader NandroDavids!!! Veel succes jongen!! Als jij nog 80 euro verzend kosten wilt betalen? Ruurd kijk hier eens, daar kan je je pc zelf samenstellen. Reageren
gelkop Geplaatst: 8 mei 2006 Rapport Geplaatst: 8 mei 2006 Persoonlijk vind ik dit geen topic die bij dit forum past, vooral omdat het niets eens over GTA gaat, en ook omdat NandroDavids geen zin heeft om te gaan gamen. Ik vind mijn onderwerp dat na enkele minuten gesloten was (mbt een grote hulp voor cheaters...) veel interessanter omdat het over GTA gaat en het zeker een hulp kan zijn voor pro's en noobs. Mijn excuses als ik volgens sommige leden wat grof zou zijn, ik wil enkel mijn persoonlijke mening geven. Reageren
-Roy- Geplaatst: 8 mei 2006 Rapport Geplaatst: 8 mei 2006 (bewerkt) Dit is het fora: Computer talk. Dus hier kun je al je vragen op computer-gebied kwijt. Er zijn nog wel meer dingen behalve Gta! Bewerkt: 8 mei 2006 door royboyvdv Reageren
RonaldVC Geplaatst: 9 mei 2006 Rapport Geplaatst: 9 mei 2006 Nandro, ik weet dat je in de buurt van Emmen woont. Vlak bij het busstation in Emmen zit Norrod. Ik weet niet of je er wel eens van gehoord hebt, maar Norrod is echt een goede computerzaak. Ten eerste verkopen ze kant en klare systemen, maar je kan ook zelf je hele systeem samenstellen, wat natuurlijk wel zo handig is omdat je dan zelf de kosten in de gaten kan houden. Maar goed, ik was voor lange tijd vaste klant daar, omdat ze simpelweg niet duur zijn met onderdelen, omdat de service uitstekend is en omdat ze deskundig zijn. Je kan zo zonder afspraak met je pc naar binnen stappen als je een probleem hebt, en ze hebben een 24 uurs helpdesk. Als je tijd en zin hebt moet je zeker even langsgaan daar.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.