ViceSunshine Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Eeyz, Hoewel ik veel zorg draag voor m'n SA dvd is er toch een miniscuul barstje ingekomen,bij andere dvd's is dat niet zo erg,maar m'n dvd rom station merkt niet eens dat er een dvd inzit... Is er iets waardoor ik het terug kan laten werken? B.V.D Vicesunshine Reageren
Typhoon Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Je kan even proberen hem schoon te maken, dat kan helpen. Pak een vaatdoekje, en maak hem schoon met lauw water. Dan maak je hem droog, met een schone doek, doe hem dan er nog eens in. Misschien doet hij het dan. Reageren
Gunslinger Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Een DVD met een barst is volgens mij niet meer te redden... Of de barst nou 1 of 5 centimeter is: Als je DVD-station de DVD niet meer herkent, is het al te laat. Wat wel het geval zou kunnen zijn is dat de barst niet de oorzaak is, maar vuil. In dat geval is schoonmaken een goede optie. Het proberen waard dus. Als toch blijkt dat de oorzaak bij de barst ligt, heb ik maar één advies: Download een no-DVD-patch. Deze zijn legaal als je het originele spel ook hebt*. Verder geen mods (meer) installeren. Mods kunnen er namelijk voor zorgen dat GTA:SA niet meer opstart, vastloopt, of wat dan ook. Laat de mods die je eventueel op dit moment erop hebt staan gewoon staan. *: Omdat je een no-DVD-patch kunt gebruiken om illegale versies van games aan de gang te krijgen, is het op dit forum verboden om er uitleg over te geven of links te geven. Uitleg vragen en geven, en no-DVD-patches downloaden als je het originele spel hebt en aanbieden is volgens de wet wel legaal. Probeer Google eens. Reageren
Damos Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Ook al is de barst piepklein dan verdwijnen alle bestanden. De computer kan ze niet opmerken en het is net alsof je ze hebt verwijdert je moet een nieuwe kopen. Reageren
Typhoon Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Als toch blijkt dat de oorzaak bij de barst ligt, heb ik maar één advies: Download een no-DVD-patch. Deze zijn legaal als je het originele spel ook hebt*. Verder geen mods (meer) installeren. Mods kunnen er namelijk voor zorgen dat GTA:SA niet meer opstart, vastloopt, of wat dan ook. Laat de mods die je eventueel op dit moment erop hebt staan gewoon staan. Je kan nog wel mods instaleren, maar backup dan eerst je SA, dus rechtermuis knop op GTA SA, Kopieren, en Plak hem in een andere map. Dan heb je een SA waar je kan modden en een SA waar je niet gemod hebt. Pas wel op dat je in 1 blijft modden hé. Je hoeft natuurlijk niet te modden. Reageren
Giorgo Geplaatst: 4 mei 2006 Rapport Geplaatst: 4 mei 2006 Inderdaad, ik heb dat ook. Ik heb een No DVD Patch, dus er kan nooit iets aan mijn Cd komen. Ik heb SA 3 keer gekpierd. 1 voor te modden. 1 voor orgineel te spelen (missies). 1 voor Mta. Maar weetje maak altijd een Backup van je Cd. Hier heb je ook een programma voor ''Daemon Tools'' die maakt ''zogezegde'' virtuele schijven aan. Dan berg je je Cd op en je bent veilig . Wat je misschien kan doen is Sa van een vriend ofzo lenen en installen. Dan heb je je orginele maps nog als je ze Backupt. Of je huurt het spelletje. Ik hoop dat het werkt voor je. Succes jongen. Reageren
killerfragger Geplaatst: 11 mei 2006 Rapport Geplaatst: 11 mei 2006 (bewerkt) vreemd een klien barstje moet je dvd rom nog steeds de dvd lezen maar als die dat niet doet is een no dvdpacht indraad makkelijk bw 3xkopieeren is een beetje veel hoor een normaal versie van san en mta kan je bij elkaar doen als de normaalen versie geen handeling update of veranderig heeft gehad of wat dan ook voor verandering spaart schijf ruimte Bewerkt: 11 mei 2006 door killerfragger Reageren
Nickonly Geplaatst: 14 mei 2006 Rapport Geplaatst: 14 mei 2006 (bewerkt) Hé! Ik heb precies het zelfde probleem en ik weet er ook helemaal geen raad mee. Alleen kan m'n speler hem nog wel vinden en afspelen, maar dat doe ik liever niet omdat als 't schijfje barst ik nogverder van huis ben. Ik weet niet of je nou echt een scheur of een kras hebt (ik heb een scheur), maar als je een kras hebt wil tandenpasta nogwel eens helpen! Bewerkt: 14 mei 2006 door Nickonly Reageren
toonn Geplaatst: 30 juni 2006 Rapport Geplaatst: 30 juni 2006 ik ben een belg en heb winkels(gamenia) waar ze cd's kunnen repareren . zie deze website maar eens/ http://www.gamemania.be/go2/modules.php?op...ndex&page_i ik heb dit ook laten doen en nu werkt san andreas terug heel goed dan moet je geen nieuwe cd kopen ik ben een belg en heb winkels(gamenia) waar ze cd's kunnen repareren . zie deze website maar eens/www.gamemania.be zie dan "gamemania biedt je meer" en dan "reparaties cd" ik heb dit ook laten doen en nu werkt san andreas terug heel goed dan moet je geen nieuwe cd kopen Reageren
Velaro Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 , Een groot probleem is dit eigenlijk niet. Je kan hem, als de winkel het tenminste toestaat, hem omruilen voor een nieuwe PC-DVD van GTA San Andreas. Daarnaast had het verstandig geweest San Andreas te kopieren op een back-up DVD. Dan heb je altijd een 2e, voor moest er iets mis zijn met de eerste. En zoals Toonn al zegt kan je (als je in Belgie woont) je CD repareren in die winkel. Ook kan je een No-Dvd Patch gebruiken, maar daar praten we niet over op dit forum. Dit is uit voorzorg, want velen hebben hem legaal. Maar sommigen ook illigaal, dat mag hier dus niet. Kijk ook even >de regels na<. Hopelijk werkt hij met deze tips! Velaro. Reageren
Jon-asses Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Hehe, als ik dit topic bovenin zag staan, dan dacht ik dat het mijn topic was want ik heb NET hetzelfde topic aangemaakt. Kijk maar eens naar dit topic ->Barst in CD.<-. Daar kun je nog verdere info vinden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.