Hollo Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Vorige week besloten om niet een nieuwe PC te kopen, maar mijn bestaande te upgraden. De snelste AGP kaart gekocht (een XFX 7800GS extreme vervangt een Radeon 9700 pro!) en extra geheugen. Ik dacht altijd dat GTA grafisch niet zo super was, maar blijkbaar lag dat toch aan de Radeon 9700 pro. Ik kan nu zo'n beetje alles op max zetten (1280x960, etc). Vooral het verlengen van de draw-distance maakt het spectaculair. En de hogere resolutie maakt ook een groot verschil met de textures. Alles is scherper. EN ... Eindelijk kan ik zijn wat mensen bedoelen met 'vuile' auto's. Op de Radeon kaart waren de auto's allemaal egaal van kleur!!!! Dus ik ga het spel nog eens van het begin af spelen! Reageren
Foxr Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Ik zie dat vuil enzo ook niet goed, en ik heb bij draw-distance de instelligen matig. Aangezien mijn G-force4 (64mb) waarschijnlijk naar de hemel is (ik ga m morgen doormeten) koop ik morgen waarschijnlijk dus een nieuwe: AGP 8X GFORCE 6200 256MB. Iemand ervaring met deze kaart? Het is natuurlijk beter dan mijn huidige kaart (vooral nu die kapot is)... Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Heel fijn voor je dat je nu een prachtig spel hebt, Hollo. De videokaart is inderdaad van grote invloed op de kwaliteit. Ik heb een redelijk slechte, en de graphics zijn niet zo mooi. Als je screenshots van je hele goede SA wilt laten zien, kun je die het beste in het GTA San Andreas media forum plaatsen. Nog veel plezier met SA! Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 (bewerkt) Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar die screenshots, want ik draai SA met een Ati Radeon 9700 Pro en ik kan alles op het hoogste zetten (Behalve Anti Alliasing, dan gaat ie haperen) Maar met mijn 21'' scherm komt dit wel goed terecht Maar nu vraag ik mij af of die kaart nu echt werkelijk zoveel beter is, het zou echt fijn zijn moets je er een plaatsen Bewerkt: 5 mei 2006 door Tim Van Vynckt Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Ik heb ook een vrij slechte kaart... Ik zie mensen soms niet (alleen een klein beetje) en ik heb nog nooit gehoord van vuile auto's Hoe kan je kijken wat voor kaart je hebt? :$ Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 (bewerkt) Ga naar: Start-->>Uitvoeren (Run) -->>en type dxdiag in Bewerkt: 5 mei 2006 door Tim Van Vynckt Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 hmm, dit staat er bij mij: Naam: Radeon 9250 Fabrikant: Ati Technologies Inc. Chiptype: Radeon 9200 Series AGP (0x5960) DAC-type: Inernal DAC (500 MHz) Totaal Geheugen: 128.0 MB Huidige: 800 x 600 (16 bits) (85 Hz) Beelscherm: Bridge BM17C Wat is het dan van mij? :$ Reageren
Ruurd31 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Wat is het dan van mij? :$ Jij hebt waarschijnlijk de ATI Radeion 9200 Series AGP type videokaart. Kijk, het chiptype staat voor welk type videokaart je hebt, de maker (fabrikant) is ATI. Zo heb je allemaal informatie over je videokaart. Hoeveel MB je hebt. Jij hebt 128mb videokaart. Hier kun je San Andreas goed op draaien, mocht dat niet zo zijn. Dan kun je je driver eventueel updaten via ATI.com. Ik hoop dat het zo lukt. Succes! Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Dus ik heb helemaal niet zo slecht? Dat dacht ik Ik zie vaak halve poppetjes, alleen de omlijning.. echt zo gek Reageren
Bling Geplaatst: 5 mei 2006 Rapport Geplaatst: 5 mei 2006 Ik vond het San Andreas er al mooi uitzien toen ik hem voor de ps2 had gekocht. Maar toen ik hem later voor de computer had gekocht, toen was ik helemaal verkocht, had niet gedacht dat de graphics op de pc zo mooi konden zijn bij san andreas. Reageren
Hollo Geplaatst: 6 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 6 mei 2006 (bewerkt) Oke, hier een aantal screenshots. Uiteraard kan ik die van de Radeon 9700 pro niet als vergelijk toevoegen. Op het eerste plaatje (op rodeo drive), zie je goed het 'vuil' op de auto (dit kon de Radeon niet). Ook is de filtering beter (zie hoe de klinkers haarscherp zijn op de voorgrond). De drawdistance staat hier op ca. 80%, resolutie is 1280x960. Op het tweede plaatje springen de verschillende reclame borden eruit. Op het derde plaatje valt op hoe goed de textures tot hun recht komen. Ik zie een grote drawdistance, en let op de haarscherpe rotswand achter de Train hard borden. Hier komt vooral de hoge resolutie aan te pas, zodat de textures maximaal 'eruit' springen. Met de Radeon ging ik niet hoger dan 1024x768, met de overige settings op laag. Tuurlijk is GTA SA niet ontworpen om de meest hoogstaande graphische truukjes uit te halen, het gaat natuurlijk om de onge-evenaarde gameplay. Maar met zo'n moderne kaart is alles wel maximaal gelikt. Het spel komt volledig tot zijn recht. Kom maar op met deel 5! Bewerkt: 6 mei 2006 door Hollo Reageren
Hutenmah414 Geplaatst: 6 mei 2006 Rapport Geplaatst: 6 mei 2006 Wauw dat zijn nog eens beelden, echt waar mijn complimenten Maar er is 1 iets dat ik raar vind, op mijn Radeon 9700 zie ik wel het vuil op die auto's maar mijn beeld is niet zo scherp, maar ik denk dat dit komt doordat mijn 21 " scherm versleten is Maar ik denk dat je met die kaart nog vele jaartjes zoet bent !!! @ Dutchy3010: Zo een heel slechte kaart heb je nou ook weer niet hoor, maar je moet wel zorgen dat je altijd de nieuwste drivers hebt (Zie link van Ruurd) Reageren
Flying Dutchman Geplaatst: 6 mei 2006 Rapport Geplaatst: 6 mei 2006 Zo, die screens zijn erg mooi. Ik heb de configuratie op maximaal staan en de draw distance ook. Alleen moet ik wel de 'visual fix quality' op 'low' zetten. Ik heb namelijk een Radeon 9200 Series, met 128 mb. Al sik op de site van ati.com zoek op 'updates+radeon 9200 vind ik geen updates. Weet iemand waar je updates vindt voor dit type videokaart? Alvast bedankt. Reageren
Little Mister Geplaatst: 6 mei 2006 Rapport Geplaatst: 6 mei 2006 (bewerkt) Ik merk niet echt veel verschil van de mijne. Maar toch wel iets beter dan die van mij. Vooral die drawdistance, dat heb ik nog nooit gezien, heel erg mooi ziet het eruit. Van de eerste screen hoe je die huizen op de achtergrond ziet. Van die reclame borden is bij mij ook niet zo. Ik heb die van de Crowex en die van waar Madd Dogg op staat ook nog nooit gezien. Ook heb ik die palmbomen nog nooit zo gezien, veel echter ineens, alsof je het echt op een foto ziet. Ik wou eerst ook een nieuwe video kaart kopen omdat je dan SA ook veel mooier kan zien. Maar ik vind het het nu niet meer waard om daar 100 euro aan uit te geven. Bij mij draait SA toch ook nog best goed. Ik kan hem alleen niet op de hoogste resolutie en die anti-aliasing of zo. Maar.. toch kon dat eerst wel. Ik had echt alles op zijn hoogst, en kon perfect spelen zonder enige haper. Na een tijdje begon het weer hard te haperen. Ik vond het maar vaag. Ik heb zelf een NVIDIA GeForce FX 5200. Ik vind het wel knap dat SA het hier zo goed op doet en heb nog niet eens alles op zijn laagst. Want ik ken toch mensen waarbij hij het op deze kaart voor geen meter deed. Bewerkt: 6 mei 2006 door Little Mister Reageren
Foxr Geplaatst: 6 mei 2006 Rapport Geplaatst: 6 mei 2006 NICE! Ik had toch het probleem dat geen enkele game meer draaide, dat kwam door een kapot geheugen op mijn G-Force 4 (64MB). Nu heb ik een G-Force 6200 (256MB) gekocht, werkt perfect... alles staat op het hoogste, geen hapershit en vooral: GTA doet het weer, evenals alle andere games! Erg scherp beeld nu... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.