Jump to content

HTML Editor of Kladblok?

29 leden hebben gestemd

1. 1. HTML Editor of Kladblok?

• HTML Editor (Incl. niet officiële versies van Kladblok)
      11
    • Kladblok
      17

Recommended Posts

Geplaatst:

ik gebruik ook kladblok,

is wel moeilijker maar het geeft veel meer mooier resultaat als jij goed werkt met kladblok ;)

Geplaatst:

Ik gebruik eigenlijk beide, ik gebruik Frontpage als ik simpele dingen moet doen, maar als er PHP bij aan te pas komt start ik good old Kladblok

Geplaatst:

Ik maak mij web-pagina's voornamelijk in Dreamwaver waarbij ik dus zelf de codes opzet. Ik gebruik dus wel een programma, maar geen editor (te vergelijken met: FrontPage).

:cya:

Geplaatst:

Ik ben begonnen met het programma HTML-editor daarna ontdekte ik dreamweaver waar ik nu nog dagelijks mee werkt. En ik wil php editor uitgaan testen voor php functies.

Geplaatst:

Voor PHP (wat ik aan het leren ben) gebruik ik DreamWeaver.

Voor gewone HTML en CSS gebruik ik Kladblok.

Dit start ook veel sneller op ;).

Geplaatst: (bewerkt)
Ik ben benieuwd ;)

Ik heb altijd al Kladblok gebruikt voor HTML en PHP.

Kladblok is echt slecht om PHP mee te maken maar voor HTML vind ik het niet erg omdat ik niet dit doe (of toch bijna nooit)

<table>
 <tr>
<td>...

Maar in PHP doe ik dat wel en dan is het verveelend altijd spaties te gaan zetten dus gebruik ik conTEXT die zet achter een { direkt een tab en highligt alles en dat is wel handig als je grotere bestanden maakt in PHP zoals ik vaak doe (+500 regels pure PHP code).

Bewerkt: door juuldr
Geplaatst:

Ik gebruik dreamweaver.Zeer gebruiksvriendelijk en werkt op vele types. :engel:

Maar voor errors en kleine php bestanden gebruik ik Note++ , echt een aanrader voor de coders. _O_

Geplaatst:

Ik gebruik HTML Editor. Je kun er veel meer dingen mee doen. Een klik op "Datum en tijd invoeren" knop bij de HTML-Editor is bij kladblok en hele code typen.

Geplaatst:

Zelf zou ik kladblok gebruiken, dan heb je tenminste een goed overzicht op wat er alleemaal is gemaakt.

Voor serieus gebruik, gebruik ik Zend Studio (legaal). Hij heeft wat gekost maar het is wel een van de beste ontwikkel programma's die er bestaan.

Geplaatst: (bewerkt)

Persoonlijk heb ik een hekel aan programma's die automatisch je code 'ordenen' of afmaken, ik wil het liever allemaal zelf typen. Ik gebruik echter wel 'Color-Coders', alleen omdat dat overzicht geeft en omdat ik anders in ingewikkelde PHP-Codes helemaal de kluts kwijtraak.

Ik gebruik, zoals velen onder ons, HTML-Kit en heb de opties zó ingestelt dat hij niets afmaakt, ordent (automatisch uitlijnt) maar wél color-coding. Je kan ook zelf kleuren instellen zodat je het precies naar je zin kan maken, dat vind ik zeer handig.

Even in 't kort: Ja, maar alleen voor colorcoding. (Voor de duidelijkheid; colorcoding is dit:)

<?php

$Kees = "Architect" ;

?>

Dit is geen gebruikelijk kleurenschema maar gewoon een voorbeeld Bewerkt: door ViceAgent

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...