PatrickW Geplaatst: 8 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2004 Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerste savefile editor voor GTA-VC. Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names): PatrickW Hammer83 CyQ Ghost of Delete Key CtlAltDel eAI Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City. Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar. Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken. @eclipse: ja, hij mag in de Database Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items. veel plezier ermee. Het tool is beschikbaar op Mijn Website p.s. Dit topic hoort eigenlijk in modding general, maar daar mag ik even niet posten;) Reageren
Ken-D Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Zuet er goed uit Patrick. Veel gepuzzel zeker? Ik hou het wel op SCM modden. Postaldude Reageren
Eclipse Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 tuurlijk mag hij in de database..ik zal hem er gelijk inzetten :lol: en knap werk hoor..ik denk dat ik hem gelijk ga gebruiken edit: ik heb hem erin gezet..maar mag ik hem ook op mijn site zetten :unsure: Reageren
Marius Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Ik wist niet dat wij hier mensen hadden die gta editors konden maken, goed werk hoor Reageren
gtaboy-management Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerstesavefile editor voor GTA-VC. Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names): PatrickW Hammer83 CyQ Ghost of Delete Key CtlAltDel eAI Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City. Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar. Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken. @eclipse: ja, hij mag in de Database Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items. veel plezier ermee. Het tool is beschikbaar op Mijn Website p.s. Dit topic hoort eigenlijk in modding general, maar daar mag ik even niet posten;) ik heb jou programa opgestart maar toen kreeg ik comentaar: "execute this tool from the root-dir of your GTA-VC install, to anable carnames" wat moet ik daarmee ik kan nog niet zo goed engels Reageren
Ken-D Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Dat programmatje moet je zetten waar je Vice City map is. Postaldude Reageren
gtaboy-management Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 ik snap het al je moet dat programmatje in de vice folder zetten zeg maar gtaboy ik ben mijn wachtwoordt vergeten van de mijne Reageren
gtaboy-management Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 (bewerkt) wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat?? kan je me eens een nederlandse uitleg geven eclipse weet jij hier een antwoordt op?? EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op?? Bewerkt: 9 oktober 2004 door gtaboy-management Reageren
gtaboy-management Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 (bewerkt) wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat??kan je me eens een nederlandse uitleg geven eclipse weet jij hier een antwoordt op?? EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op?? waarom ben ik de enige die een bericht stuurd op dit forum??? ik heb hulp nodig!!! :huh: Bewerkt: 9 oktober 2004 door gtaboy-management Reageren
Ironfist Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 @Patrickw: Ongelooflijk,de eerste die erin slaagt om een save file editor te maken Ik had je topic op gtaforums van decoding the savefile al een paar keer doorgenomen en vond het ongelooflijk dat er iemand was die zich er mee bezig hield(voor zover ik weet toch he) Ik moet er wel bij vertellen dat ik en modding zo goed als gestopt ben,dus me er ook niet mee bezig ga houden om het te gebruiken SA komt binnenkort uit dus wie is er nog in geintresseerd in mods,is wel jammer Reageren
Eclipse Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat??kan je me eens een nederlandse uitleg geven eclipse weet jij hier een antwoordt op?? EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op?? waarom ben ik de enige die een bericht stuurd op dit forum??? ik heb hulp nodig!!! :huh: een rz coordinaat ken ik niet wel een z een y en een x coordinaat met de player positiontool kan je de coordinaten aflezen van een plaats in VC maar wat jij bedoeld is de rotatie van de wagen..deze kan liggen tussen de 0 en de 360 en niet zoveel dubbelposten aub..gebruik de editknop Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 Bedankt voor de reacties, volgens mij heeft eclipse alle vragen al beantwoord, maar voor de zekerheid: @gtaboy-management: Je moet het programma vanuit de vicecity folder draaien om met auto-namen te kunnen werken. En Rz is inderdaad de Rotatie om de Z-as, m.a.w. de hoek waarin de neus van de auto wijst, tussen 0.0 en 360.0. @ironfist: Ik denk dat er voorlopig nog genoe aandacht voor modding is, zolang SA n og niet op de PC uit is. Daarna gaan we natuurlijk SA modden. Dit tool zal waarschijnlijk met een kleine aanpassing ook wel voor SA werken, want ze zullen vast de engine niet dramatisch omgooien...... @eclipse: tuurlijk, zet rustig op je site... @postaldude: ja veel gepuzzel, maar dat maakt het leuk... SCM modding is ook nog steeds mijn grote liefde hoor :) @Marius: Thanx B) Reageren
Ken-D Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 Heb je de interface btw met C++ of met een ander soort programmeertaal gedaan?Ik bedoel het menu he. Postaldude Reageren
Eclipse Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 of visual basic?? ben ik me nu ook aan het leren Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 Het hele tool is gemaakt in Borland C++ builder v4.0 Da's al een wat oudere versie. In een combinatie van C en C++ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.