Jump to content

GTA-VC Savefile Editor


Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerste

savefile editor voor GTA-VC.

GTASF_screen.gif

Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen

de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben

hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names):

PatrickW

Hammer83

CyQ

Ghost of Delete Key

CtlAltDel

eAI

Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City.

Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar.

Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken.

@eclipse: ja, hij mag in de Database

Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items.

veel plezier ermee.

Het tool is beschikbaar op

Mijn Website

p.s. Dit topic hoort eigenlijk in modding general, maar daar mag ik even niet posten;)

Geplaatst:

tuurlijk mag hij in de database..ik zal hem er gelijk inzetten :lol: ;)

en knap werk hoor..ik denk dat ik hem gelijk ga gebruiken :)

edit: ik heb hem erin gezet..maar mag ik hem ook op mijn site zetten :unsure:

Geplaatst:
Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerste

savefile editor voor GTA-VC.

GTASF_screen.gif

Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen

de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben

hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names):

PatrickW

Hammer83

CyQ

Ghost of Delete Key

CtlAltDel

eAI

Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City.

Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar.

Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken.

@eclipse: ja, hij mag in de Database

Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items.

veel plezier ermee.

Het tool is beschikbaar op

Mijn Website

p.s. Dit topic hoort eigenlijk in modding general, maar daar mag ik even niet posten;)

ik heb jou programa opgestart maar toen kreeg ik comentaar:

"execute this tool from the root-dir of your GTA-VC install, to anable carnames"

wat moet ik daarmee ik kan nog niet zo goed engels

Geplaatst:

ik snap het al je moet dat programmatje in de vice folder zetten

zeg maar gtaboy ik ben mijn wachtwoordt vergeten van de mijne

Geplaatst: (bewerkt)

wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat??

kan je me eens een nederlandse uitleg geven

eclipse weet jij hier een antwoordt op??

EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op??

Bewerkt: door gtaboy-management
Geplaatst: (bewerkt)
wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat??

kan je me eens een nederlandse uitleg geven

eclipse weet jij hier een antwoordt op??

EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op??

waarom ben ik de enige die een bericht stuurd op dit forum??? ik heb hulp nodig!!!

:huh:

Bewerkt: door gtaboy-management
Geplaatst:

@Patrickw:

Ongelooflijk,de eerste die erin slaagt om een save file editor te maken

Ik had je topic op gtaforums van decoding the savefile al een paar keer doorgenomen en vond het ongelooflijk dat er iemand was die zich er mee bezig hield(voor zover ik weet toch he)

Ik moet er wel bij vertellen dat ik en modding zo goed als gestopt ben,dus me er ook niet mee bezig ga houden om het te gebruiken

SA komt binnenkort uit dus wie is er nog in geintresseerd in mods,is wel jammer

Geplaatst:
wat moet je met die cordinaten en wat is een rz cordinaat??

kan je me eens een nederlandse uitleg geven

eclipse weet jij hier een antwoordt op??

EDIT:weet iemand hier nog antwoordt op??

waarom ben ik de enige die een bericht stuurd op dit forum??? ik heb hulp nodig!!!

:huh:

een rz coordinaat ken ik niet

wel een z een y en een x coordinaat

met de player positiontool kan je de coordinaten aflezen van een plaats in VC ;)

maar wat jij bedoeld is de rotatie van de wagen..deze kan liggen tussen de 0 en de 360

en niet zoveel dubbelposten aub..gebruik de editknop ;)

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties,

volgens mij heeft eclipse alle vragen al beantwoord, maar voor de zekerheid:

@gtaboy-management: Je moet het programma vanuit de vicecity folder draaien om met auto-namen te kunnen werken. En Rz is inderdaad de Rotatie om de Z-as, m.a.w. de hoek waarin de neus van de auto wijst, tussen 0.0 en 360.0.

@ironfist: Ik denk dat er voorlopig nog genoe aandacht voor modding is, zolang SA n og niet op de PC uit is. Daarna gaan we natuurlijk SA modden.

Dit tool zal waarschijnlijk met een kleine aanpassing ook wel voor SA werken, want ze zullen vast de engine niet dramatisch omgooien......

@eclipse: tuurlijk, zet rustig op je site...

@postaldude: ja veel gepuzzel, maar dat maakt het leuk... SCM modding is ook nog steeds mijn grote liefde hoor :) :)

@Marius: Thanx B)

Geplaatst:

Heb je de interface btw met C++ of met een ander soort programmeertaal gedaan?Ik bedoel het menu he.

Postaldude

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...