Jump to content

Mijn ontworpen flashwebsite

Recommended Posts

Geplaatst:

Yo,

Ik wil ff graag mijn gemaakte website showen.

Hebben jullie nog tips of iets?

Vertel het ff want ik wil het steeds beter maken.

WEBSITE

Cobra :)

Geplaatst: (bewerkt)

Niet slecht. Ik kan dat niet maken.

Maar waar staat het knopje contact?

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:

Ziet er best mooi uit. Strak, zakelijk en met zo min mogelijk poespas. Er zijn 2 dingen die met storen (nou ja: die beter zouden kunnen): als je op contact klikt opent zich een nieuw venster met mailadres en bezoekadres. Waarom? de rest van de buttons linken gewoon naar een venstertje op de hoofdpagina. En verder is het nieuwe venster van de foto's van een andere kleur blauw dan de rest van de site. Ook niet erg mooi denk ik. Maar voorderest is hij prima hoor, was opbouwende kritiek :D.

Geplaatst:

Ik heb het probleem al gevonden.

Je ziet de site alleen goed bij Internet Explorer.

Met Firefox is hij bagger.

Geplaatst:

Da's normaal, je kan het verhelpen ;)

Maar zakelijk vind ik hem niet, ook de muziek moet eraf. logo veranderen en alle links gewoon in het normale content gedeelte openen. En om nou te zeggen dat het flash is, de buttons zijn gewoon van leejoo.nl of een andere button site dan is hij niet meteen flash. Mar voor de rest wel leuk, was net als Sheep onderbouwende Kritiek :D

Geplaatst:

Ik vind hem veel te sobber, en niet proffesioneel wat echt wel moet voor een bedrijf! Ik zou er iets meer dingen insteken die je kan met flash want alles wat er nu inzit kan makkelijk met HTML en javascript. (wat beter is voor de mensen die de site bezoeken want niet iedereen heeft flash)

Geplaatst:

Ik zie eigenlijk niks Flashs aan alleen als ik op mijn rechter muisknop druk.

Ik vind het leuker als er een intro komt en als er wat meer dingen zijn die bewegend zijn. Zo'n layout kan je ook maken met HTML.

Geplaatst: (bewerkt)

Maar zakelijk vind ik hem niet, ook de muziek moet eraf. logo veranderen en alle links gewoon in het normale content gedeelte openen. En om nou te zeggen dat het flash is, de buttons zijn gewoon van leejoo.nl of een andere button site dan is hij niet meteen flash. Mar voor de rest wel leuk, was net als Sheep onderbouwende Kritiek :D

Omg, heb jij enig idee wat flash is. Je kan buttons niet van Leejoo halen, aangezien het niet uit html is opgebouwd.

En over de site: ik vind het eigelijk raar dat je het in flash hebt gebouwd. Flash is gemaakt om je site interactief te maken, dingen die niet of moeilijk te maken zijn met javascript/html. Ik zal misschien zo even wat voorbeelden van mij online zetten om te laten zien wat ik bedoel. Natuurlijk ook het punt wat juuldr ook zei, niet iedereen heeft flash. Sommige oudere computers kunnen flash niet aan. Hierdoor zullen mensen je hele site missen, en dat is jammer.

Over het design: TE blauw. Probeer in het thema van dat logo te blijven. Witte achtergrond, met als hoofdkleur donkerblauw of verschillende tinten blauw. Ook is je verdeling heel raar. De vogel is heel groot, het menu ook wel. En dan is het content vakje weer heel klein. Zelfs zo klein dat er een scrollbar moet komen om alle tekst erin te krijgen. Ook is het verschil in tekstgrote bij het menu zeer storend.

Als laatste: een website heeft altijd 1 ding dat je aandacht trek. Iets dat groter is dan de rest en iets waar bezoekers je website bij onthouden. Bijvoorbeeld: gtagames. Wat is het eerste wat je aandacht trek? Juist, die autotjes boven in, met daartussenin Gtagames.nl. Misschien denken mensen: "gtagames? Ohja, die site met die autotjes bovenin!".

Om dan weer terug te komen op jouw site. Het logo is een logisch concentratiepunt, daar kijk je gelijk naar. Maar vervolgens wordt je aandacht verder geleidt naar de vogel. Dan naar het menu. Mensen raken verwart, er is niet 1 punt waar je de site aan herinneren en waar mensen zich op kunnen focusen. Het lijkt misschien iets onzinnigs, maar dat is het zeker niet. Onbewust is dit een zeer belangrijk punt, en zeker iets om bij stil te staan.

Trouwens, muziek op je site is zeer onprofessioneel. En die tijd kan je er ook wel afhalen, het verstoord alleen maar de layout. Aangezien het menu nu hoger begint dan het content vakje en de foto.

Vat dit absoluut trouwens niet op dat ik je alleen maar wil afkraken. Integendeel zelfs! Ik heb juist respect voor mensen die nog html leren, en flash is al helemaal moeilijk om te leren. Vanwege het snel toenemende CMS en andere freewebs-namaak-sites nemen weinig mensen nog de moeite om html te leren, laat staan flash. Dus vat dit nu niet allemaal op al kritiek, maar meer een manier om je site te verbeteren. De enige manier om te leren, is om je fouten door andere te laten bespeuren en te verbeteren ;) .

EDIT: wat een lap is het weer geworden. Dus neem wel even de tijd om het door te lezen :puh: .

Bewerkt: door Upstream
Geplaatst:

idd,

inderdaad zijn sommige dingen onprofessioneel, dat geef ik toe.

de buttons heb ik trouwens zelf gemaakt :Y

ik ken flash nog niet helemaal en het is best wel ingewikkeld.

inderdaad heeft HTML,PHP,JAVASCRIPT meer mogelijkheden.

bedankt voor jouw mening :)

daar zal ik zeker wat aandoen, ik neem aan dat jij meer ervaring hebt dan mij.

grtz

cobra

Yo,

ff een reactie bedankt voor jouw mening, maar die buttons zijn echt van mij :)

cobra

Geplaatst:
idd,

grtz

cobra

Yo,

cobra

maar je kan ze of bij leejoo of bij websonic of ergens anders vinden hoor ;)

Geplaatst:

idd,

grtz

cobra

Yo,

cobra

maar je kan ze of bij leejoo of bij websonic of ergens anders vinden hoor ;)

Ja,

weet ik er zijn zat van die buttonsites.

maar serieus ik heb die zelf gemaakt met macromedia flash 8.

Geplaatst:

Yo,

Ik heb geluisterd naar jullie meningen en ben dan toch maar een html website aan het maken.

Hier is een voorproefje

KLIK

Hopelijk beter volgens sommigen :bonk:

Grtz

Cobra

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...