mickey Geplaatst: 12 mei 2006 Rapport Geplaatst: 12 mei 2006 (bewerkt) Hey, Ik heb besloten een tutorial te maken voor mijn eigen plezier en omdat ik er zelf ook nog wat van leer. Matiscus heeft al een tut over auto's converteren heeft gemaakt, maar van SA naar VC is het nét even anders. Vergeet niet te backuppen ! Benodigdheden: - Een Img tool, bijv. ImgTool of MultiImg - TXD Workshop - Kam's I/O GTA scripts - Een photo edit programma, eventueel paint. Stap 1 Eerst halen we de benodigde files uit GTA San Andreas. Ga naar je San Andreas map, ga naar de map models, en open gta3.img, klik op Bewerken/edit en dan zoek/find,en typ de naam van de file.Ik neem de infernus. Selecteer de dff en de txd en klik op Commando's--> Uitpakken, en kies de map waarin je de files wil uitpakken. Stap 2 Nu het 3ds max gedeelte. Start 3ds max en klik MAXscript-->Run Script, en kies GTA_DFF_IO. Minimaliseer Export Dff en klap Import Dff uit. Klik op Import Dff. Kies de file die net uit San Andreas hebt gehaald. Klik op de auto, op de plek waar het raam zit, en zoek "windscreen_ok" en druk daarna op delete. Doe CTRL+A(alles selecteren). Open weer het script GTA_DFF_IO. Klap het venster Export Dff uit. Klik VC aan, maak alle 4 knoppen geel(MMC, UV, NOR, VCol), vink Skip COL aan en klik op Export DFF. Kies een map voor de dff. Nu is de dff gedaan. Stap 3 Nu de TXD. Open de TXD uit San Andreas met TXD Workshop. Verander rechtsonderin San Andreas naar GTAVC. Sla hem op. Ga naar je GTA San Andreas map --> models --> generic --> vehicle.txd Open hem met TXD Workshop. Klik op Export --> Export all textures to bitmaps. Sla de bitmaps op in dezelfde map waar de TXD van de auto uit SA staat. Open de TXD van de auto uit SA twee keer. Ga met de ene naar File --> dff check , en kies de dff die je net met 3ds geconverteerd hebt. Zet het venstertje dat dan verschijnt in de linkerboven hoek van je scherm, zodat je hem kan zien in de andere TXD Workshop. Zoek alle textures die je nodig hebt en voeg ze toe, door Image --> New te doen en dan 32 bpp. Daarna doe je import en selecteer je de bitmap uit vehicles.txd Als je denkt dat je alles hebt gedaan, klik je op Save TXD en daarna nogmaals op File--> dff check. Als overal (aan de linkerkant) groene vinkjes staan, heb je het goed gedaan. Dan is de TXD klaar. Stap 4 Dit is de makkelijkste stap. Het toevoegen aan gta3.img van VC. Open gta3.img, en zoek de naam van de auto die je wilt vervangen. Delete de dff en de txd, en voeg daarna de net gemaakte TXD en DFF toe. Klik daarna op Commands --> Rebuild Archive. Stap 5 Deze stap hoeft alleen gedaan te worden, als het kenteken wit is. Exporteer de originele DFF uit VC naar een map. Open hem met TXD Workshop. Exporteer de textuur waar het kenteken in staat. Open hem met een photo editor. Snij het kenteken eruit en sla hem op. Importeer hem dan over "carpback" en "carplate". Screen: Er is echter een nadeel: aan de voorkant kijk je door de ruit dwars door de auto heen. EDIT:De doorzichtige ruit is gefixt en de uitleg is aan de tut toegevoegd. Hierbij bedank ik : SWYV, omdat hij mij het een en ander heeft bijgeleerd. Dit was het, mijn 1ste tutorial. Bewerkt: 20 mei 2006 door mickey Reageren
Matiscus Geplaatst: 12 mei 2006 Rapport Geplaatst: 12 mei 2006 Goede Tutorial als je nog iets aan je ramen kunt doen komt die zeker in de Mater Tutorial List. Reageren
Le MrG Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 Zekers een mooie tut, ik was bijna vergeten dat VC toch best wel lelijk is De Infernus ziet er in SA echt VEEEEELLL mooier uit Reageren
mickey Geplaatst: 20 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Ik heb de vooruit gefixt, zie de tut voor een nieuwe screen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.