Eclipse Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 ik wil wat kleine scm veranderingen verrichten voor de xsc 2 ik wil bijv: - Dat alles missies weg zijn (ik heb er geen idee van of dit een grote klus is :unsure: ) - Dat de filmpjes voor het spel begind weg zijn - De plaats veranderen waar je gedropt word in het spel - Dat als je spel begint, boven in de hoek wat teks en uitleg komt (net als bij de brokenmod) maar dat heefd ook weer met GXT te maken Wie kan mij hier bij helpen Reageren
Ken-D Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Goeie vraag eclipse. Ik zou dit graag ook willen weten. Postaldude Reageren
Jarno Geplaatst: 9 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2004 Neem contact met mij op bij MSN. Ik kan goed Main.scm modden/editen. Misschien kan je GTA TO gebruiken. Die heeft alles wat je zoekt. en nog veel meer. Reageren
PatrickW Geplaatst: 10 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 ik wil wat kleine scm veranderingen verrichten voor de xsc 2ik wil bijv: - Dat alles missies weg zijn (ik heb er geen idee van of dit een grote klus is :unsure: ) - Dat de filmpjes voor het spel begind weg zijn - De plaats veranderen waar je gedropt word in het spel - Dat als je spel begint, boven in de hoek wat teks en uitleg komt (net als bij de brokenmod) maar dat heefd ook weer met GXT te maken Wie kan mij hier bij helpen Ik neem aan dat je MB 1.3 gebruikt .... In de directory van MB, vindt je een directory stripped_scripts. Daarin staat drie uitgeklede scripts waar je jouw wijzigingen bij in kunt bouwen. Ik denk dat stripped_complete een goed begin is voor je. Daar zijn bijna alle missions uitgehaald, en ook de begin filmpjes. De begin positie van tommy, kun je vinden boven in de main.scm file, daar staan de opcode die de player genereren. Als je die coordinaten aanpast begin je ergens anders. Je moet ook enkele coordinaten aanpassen in de code eromheen, die te maken hebben met camera posities enz. Help teksten in het begin van het spel moet je zelf even zoeken in de originele spel, ook daar krijg je in het begin uitleg over hoe je moet sturen enz. Als ik het goed heb, worden die gemaakt in de thread "HELP", als je daarna zoekt, moet je het kunnen vinden. Als je eigen teksten wil plaatsen moet je inderdaad de GXT aanpassen. suc6 Reageren
Eclipse Geplaatst: 10 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2004 oke bedankt..ik heb al eens gekeken..ik denk dat de brokenmod ook deze basisfiles heefd gebruikt..ik ga ook die gebruiken..ik zet dan gewoon het een en het andere over een klaar is kees en met die tekst..dat zal wel lukken denk ik de player position zal ik ook wel ff uitvissen bedankt Reageren
Eclipse Geplaatst: 11 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2004 alles is af..alleen zou ik nog 1 ding willen weten: Er staan in de straat van oceandrive (de boulevard) veel random cars geplaatst..ik heb gezien dat ik ze met de savefile eruit kan halen...maar hoe staan ze in de main vermeld? Want ik vind ze nogal irritant <_< edit..het is me al gelukt de laatse loodjes dus :lol: edit: bij nader inzien wil ik toch nog wel iets weten Hoe kun je wagens onschadelijk maken? Moet dat in handlings? zo ja, welk getal? :huh: Reageren
PatrickW Geplaatst: 11 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2004 Wat bedoel je met onschadelijk maken ? Bedoel je bulletproof, fireproof, etc ??? Dat kan vanuit de scm door set_car_immunities ( of zoiets).... Ik weet niet of dat ook vanuit handlings kan, dan zou het namelijk gelden voor alle auto's van dat type ...... Reageren
Eclipse Geplaatst: 12 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2004 yup dat wil ik ook..dat de wagen damage proof is...want door al dat gestunt is je wagen vaak kapot en dat is irritant maar kun je dat wat preciezer uitelggen van set_car_immunities ??? Reageren
PatrickW Geplaatst: 12 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2004 gewoon 02AC: set car $mycar immunities 1 1 1 1 1 toevoegen nadat je de auto hebt aangemaakt. Die '1' staan voor de verschillende beschemingen: damageproof, bullletproof, fireproof, tire-pop proof. Als je het wilt voor een auto uit een car_generator, dan wordt het een ander verhaal. Je moet dan een thread maken die continue kijkt of de speler in een voertuig is gaan zitten, en zoja, dan bovenstaande code op die auto... Reageren
Ironfist Geplaatst: 13 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2004 ik gebruik ook die stripped_complete maar je moet helaas wel springen tegen als je kunt schieten ofzo,dus kan je dat best in de readme van xsc2 vermelden Reageren
Eclipse Geplaatst: 14 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2004 Ik zet dit erin: 014B: $9ZA = init_parked_car_generator #HOTRING -1 -1 0 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 364.997 -980.91 11.09 angle 100.0 014C: set_parked_car_generator $9ZA cars_to_generate_to 101 02AC: set car $9ZA immunities 1 1 1 1 1 en dat loopt hij vast Reageren
PatrickW Geplaatst: 14 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2004 yep, "set car immunities" heeft een car_handle als parameter nodig, en jij stopt er een car_generator in.) Je kunt het dus pas op een auto toepassen, wanneer je er een handle van hebt ( in principe dus wanneer je player erin rijd. Wat je zou kunnen doen is een thread maken die continue kijkt of je speler in een nieuwe auto zit, en dan de immunities zet In pseudo-code: : thread_start $in_car = 0 : thread_loop wait 250 ms if player_char defined jf thread_loop if player_char driving jf not_driving if $in_car == 0 jf thread_loop $this_car = player car set $this_car immunities 1 1 1 1 1 $in_car = 1 jump thread_loop :not_driving $in_car = 0 jump thread_loop Je moet zelf maar even de goed opcodes opzoekn, en natuurlijk nog een thread_create thread_start boven in de main.scm toevoegen, Reageren
Eclipse Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Rapport Geplaatst: 15 oktober 2004 ja ik snap het alleen weet jij een site ofzow waar is alle opcodes kan vinden want sommige krijg ik niet gevonden. en kan ik zomaar een naam bedenken voor een label? Reageren
PatrickW Geplaatst: 15 oktober 2004 Rapport Geplaatst: 15 oktober 2004 yes, voor labels, net als variablen, kun je elke willekeurige naam verzinnen. Er is een site waar alle bekende opcodes opstaan, helaas wel in GTAMA syntax, maar wel voorzien van commentaar en uitleg bij sommige parameters GTA opcode database Daarnaast zitten er bij mission-builder verschillende bestanden waarin alle opcodes staan, en waarin je kunt zoeken: OPCODES.TXT FINDOPC1.TXT FINDOPC2.TXT VICESCM.INI En natuurlijk heb je in MB de onmisbare F1, gewoon een woord uit een opcode intikken en met F1kun je door alle opcodes heenstappen waarin dat woord voorkomt. ( zitten wat haken en ogen aan, maar erg handig ) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.