Jump to content

kleine scm veranderingen


Recommended Posts

Geplaatst:

ik wil wat kleine scm veranderingen verrichten voor de xsc 2

ik wil bijv:

- Dat alles missies weg zijn (ik heb er geen idee van of dit een grote klus is :unsure: )

- Dat de filmpjes voor het spel begind weg zijn

- De plaats veranderen waar je gedropt word in het spel

- Dat als je spel begint, boven in de hoek wat teks en uitleg komt (net als bij de brokenmod) maar dat heefd ook weer met GXT te maken

Wie kan mij hier bij helpen :(

Geplaatst:

Neem contact met mij op bij MSN.

Ik kan goed Main.scm modden/editen.

Misschien kan je GTA TO gebruiken.

Die heeft alles wat je zoekt. en nog veel meer. :D

Geplaatst:
ik wil wat kleine scm veranderingen verrichten voor de xsc 2

ik wil bijv:

- Dat alles missies weg zijn (ik heb er geen idee van of dit een grote klus is :unsure: )

- Dat de filmpjes voor het spel begind weg zijn

- De plaats veranderen waar je gedropt word in het spel

- Dat als je spel begint, boven in de hoek wat teks en uitleg komt (net als bij de brokenmod) maar dat heefd ook weer met GXT te maken

Wie kan mij hier bij helpen :(

Ik neem aan dat je MB 1.3 gebruikt ....

In de directory van MB, vindt je een directory stripped_scripts.

Daarin staat drie uitgeklede scripts waar je jouw wijzigingen bij in kunt bouwen.

Ik denk dat stripped_complete een goed begin is voor je. Daar zijn bijna alle missions uitgehaald, en ook de begin filmpjes.

De begin positie van tommy, kun je vinden boven in de main.scm file, daar staan de opcode die de player genereren. Als je die coordinaten aanpast begin je ergens anders.

Je moet ook enkele coordinaten aanpassen in de code eromheen, die te maken hebben met camera posities enz.

Help teksten in het begin van het spel moet je zelf even zoeken in de originele spel, ook daar krijg je in het begin uitleg over hoe je moet sturen enz.

Als ik het goed heb, worden die gemaakt in de thread "HELP", als je daarna zoekt, moet je het kunnen vinden. Als je eigen teksten wil plaatsen moet je inderdaad de GXT aanpassen.

suc6

Geplaatst:

oke bedankt..ik heb al eens gekeken..ik denk dat de brokenmod ook deze basisfiles heefd gebruikt..ik ga ook die gebruiken..ik zet dan gewoon het een en het andere over een klaar is kees :D

en met die tekst..dat zal wel lukken denk ik

de player position zal ik ook wel ff uitvissen

bedankt

Geplaatst:

alles is af..alleen zou ik nog 1 ding willen weten:

Er staan in de straat van oceandrive (de boulevard) veel random cars geplaatst..ik heb gezien dat ik ze met de savefile eruit kan halen...maar hoe staan ze in de main vermeld? Want ik vind ze nogal irritant <_<

edit..het is me al gelukt :)

de laatse loodjes dus :lol:

edit: bij nader inzien wil ik toch nog wel iets weten

Hoe kun je wagens onschadelijk maken? Moet dat in handlings? zo ja, welk getal? :huh:

Geplaatst:

Wat bedoel je met onschadelijk maken ?

Bedoel je bulletproof, fireproof, etc ???

Dat kan vanuit de scm door set_car_immunities ( of zoiets)....

Ik weet niet of dat ook vanuit handlings kan, dan zou het namelijk gelden voor alle auto's van dat type ......

Geplaatst:

yup dat wil ik ook..dat de wagen damage proof is...want door al dat gestunt is je wagen vaak kapot en dat is irritant

maar kun je dat wat preciezer uitelggen van set_car_immunities ???

Geplaatst:

gewoon

02AC: set car  $mycar immunities  1  1  1  1  1

toevoegen nadat je de auto hebt aangemaakt.

Die '1' staan voor de verschillende beschemingen: damageproof, bullletproof, fireproof, tire-pop proof.

Als je het wilt voor een auto uit een car_generator, dan wordt het een ander verhaal.

Je moet dan een thread maken die continue kijkt of de speler in een voertuig is gaan zitten, en zoja, dan bovenstaande code op die auto...

Geplaatst:

ik gebruik ook die stripped_complete

maar je moet helaas wel springen tegen als je kunt schieten ofzo,dus kan je dat best in de readme van xsc2 vermelden :)

Geplaatst:

Ik zet dit erin:

014B: $9ZA = init_parked_car_generator #HOTRING -1 -1  0 alarm  0 door_lock  0  0  10000 at  364.997 -980.91  11.09 angle  100.0
014C: set_parked_car_generator $9ZA cars_to_generate_to  101
02AC: set car  $9ZA immunities  1  1  1  1  1

en dat loopt hij vast

:(

Geplaatst:

yep, "set car immunities" heeft een car_handle als parameter nodig, en jij stopt er een car_generator in.)

Je kunt het dus pas op een auto toepassen, wanneer je er een handle van hebt ( in principe dus wanneer je player erin rijd.

Wat je zou kunnen doen is een thread maken die continue kijkt of je speler in een nieuwe auto zit, en dan de immunities zet

In pseudo-code:

: thread_start

$in_car = 0
: thread_loop
wait 250 ms
if
    player_char defined
jf thread_loop

if
     player_char driving
jf not_driving
if
    $in_car == 0
jf thread_loop
$this_car = player car
set $this_car immunities  1 1 1 1 1
$in_car = 1
jump thread_loop

:not_driving
$in_car = 0
jump thread_loop

Je moet zelf maar even de goed opcodes opzoekn, en natuurlijk nog een

thread_create thread_start

boven in de main.scm toevoegen,

Geplaatst:

ja ik snap het alleen weet jij een site ofzow waar is alle opcodes kan vinden want sommige krijg ik niet gevonden.

en kan ik zomaar een naam bedenken voor een label?

Geplaatst:

yes, voor labels, net als variablen, kun je elke willekeurige naam verzinnen.

Er is een site waar alle bekende opcodes opstaan, helaas wel in GTAMA syntax, maar wel voorzien van commentaar en uitleg bij sommige parameters

GTA opcode database

Daarnaast zitten er bij mission-builder verschillende bestanden waarin alle opcodes staan, en waarin je kunt zoeken:

OPCODES.TXT

FINDOPC1.TXT

FINDOPC2.TXT

VICESCM.INI

En natuurlijk heb je in MB de onmisbare F1, gewoon een woord uit een opcode intikken en met F1kun je door alle opcodes heenstappen waarin dat woord voorkomt.

( zitten wat haken en ogen aan, maar erg handig )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...