Dr1fter Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 Omdat er nog veel mensen zich af vroegen hoe ze blueprints moeten cutten, maak ik toch maar even een tutorial er over hiervoor gebruik ik zelf de volgende programma's : - Microsoft paint - Adobe Photoshop stap 1. Open je blueprint in Microsoft Paint. stap 2. selecteer de een van de kanten van de auto op de blueprint. stap 3. en kopieer deze naar een lege document. stap 4. ga nu naar Beeld/In-uitzoomen/Groot formaat, nu word de bluepint vergoot afgebeeld stap 5. Ga nu naar de voorkant van de auto op de blueprint en druk nu Cntrl A (alles selecteren) nu zie je een gestippelde lijn langs de rand van de blueprint staan. stap 6. hou je linker muisknop in en move het zo dat de voorkant van de auto precies tegen de rand staat. stap 7. Move nu naar de bovenkant van je auto op de blueprint, en doe bij deze het zelfde als bij de voorkant. stap 8. ga nu naar de rechterkant van de blueprint. stap 9. Nu zie je een klein blauw stipje recht aan kant staan. pak dat stipje en move deze precies tot waar de auto begint in de blueprint. stap 10. Nu zit er geen ruimte meer tussen. stap 11. ga nu naar de onderkant van de blueprint. stap 12. Pak bij de onderkant nu ook het blauwe stipje en move deze ook tot waar de auto begint. stap 13. Nu zit er geen ruimte meer tussen de auto op de blueprint en de zijkanten. Ga nu naar Afbeelding/Kenmerken. stap 14. Nu opent er een venster waar de pixxelbreedte en pixxelhoogte van de blueprint in staat. Bij deze blueprint is de pixxelbreedte en pixxelhoogte 470*249 Onthoud deze getallen erg goed wantr daarmee kan je uiteindelijke groote bepalen van de blueprint voor de side van een blueprint kan je de volgende pixxelbreedte en pixxelhoogte hebben 512*256 1024*512 2048*1024 enz... voor de front and back van een blueprint kan je de volgende pixxelbreedte en pixxelhoogte hebben 256*256 512*512 1024*1024 2048*2048 enz... voor de top van een blueprint kan je de volgende pixxelbreedte en pixxelhoogte hebben 256*512 512*1024 1024*2048 enz... stap 15. Klik de kenmerken venster weg en druk weer Cntrl A (alles selecteren) en dan Cntr C (kopieren) Start nu Adobe Photoshop Ga nu naar File/New. Nu moet je hier ook de Pixxelhoogte en breedte invoeren. Je hebt onthouden dat je Pixxelhoogte en breedte avn je blueprint 740*249 was EN ook weet je welk pixxelbreedte en hoogte je moet hebben voor de Side blueprint 512*256 1024*512 2048*1024 deze keer komt het het dichst in de buurt van 1024*512 want je moet altijd bij dit omhoog rekenen, anders past je blueprint strax niet. Voer nu deze 2 getallen in. Omdat je net de Blueprint gekopieerd had moet je nu alleen naar Edit/Paste. Nu wordt de Blueprint precies in het midden van de lege plaatje geplakt. Dan komt het er uiteindelijk zo uit te zien Als je dit allemaal volgt heb je nu geleerd het cutten van blueprints. nog als extra hulp geef ik hierbij nog paar goede blueprint sites site 1 niet te registreren site 2 niet te registreren site 3 niet te registreren site 4 wel te registreren Veel succes en ik hoop dat je er iets van kan leren Reageren
burpicane Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 Zeer handige tutorial ik zit zelf altijd te kloten om de prints in 3dsmax zelf nog is goed te moven maar dit is veel handiger Reageren
Le MrG Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 Leuke tut, maar waarom schrijf je pixel met 2 x en ? Reageren
Jorair Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 erg handig, maar welke adobe photoshop is het, de 7.0 of een andere, kan iemand het me zeggen Reageren
kees1991 Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 die van hem is cs 8 maar met 7 kan het ook hoor Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.