Dynamic Geplaatst: 13 mei 2006 Rapport Geplaatst: 13 mei 2006 (bewerkt) Hallo, Ik had vervolgens mijn eigen server opgestart maar het bleek dat hij niet in de server lijst stond. Dus ging ik even vragen aan jarno hij gaf een site maar helaas was het engels en snapte ik het niet. Dus mijn vraag is heeft hier iemand een simpele Nederlandse uitleg! om mijn poorten te openen voor een SA:MP server. Het is mij tot nu toe niet gelukt dus zou iemand mij kunnen helpen? M.v.G Dynamic Alvast bedankt! Bewerkt: 13 mei 2006 door Dynamic Reageren
Jarno Geplaatst: 14 mei 2006 Rapport Geplaatst: 14 mei 2006 Het probleem is dat we moeten weten wat voor router jij hebt. Dat weet je niet. Zonder dat komen we niet echt verder. Reageren
NedStar Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 open poort 7777 is ieder geval standaart van sa-mp. Reageren
Le MrG Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Hij weet niet hoe hij poorten moet openen, wel welke poorten.... Reageren
King Room Geplaatst: 4 juni 2006 Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Ik weet ook niet hoe je je eigen server online zet... Zal iemand mij iets wijzer maken.. MvG. Room Reageren
ShortY- Geplaatst: 4 juni 2006 Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Misschien heb je er wat aan om op deze site een kijkje te nemen: ::Klik hier:: Als het niet lukt zul je toch moeten vertellen welk type router je hebt etc. Reageren
Dynamic Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juni 2006 Met Portforwarding kom ik niet ver! En me pa had al met de router dat hij die poorten moes accepteren maar het werkt niet Dynamic Reageren
SummerBase Geplaatst: 5 juni 2006 Rapport Geplaatst: 5 juni 2006 (bewerkt) Ik kan je wel helpen Dynamic, het lijkt me mischien beter dat ik je op msn help met hulp op afstand. Als je dit wilt kun je over PB/PM altijd me msn vragen. Maar voor de andere en natuurlijk voor jou Dynamic zal ik het even uitleggen. Stap 1: Je moet achter je interne of in sommige gevallen het externe IP (Internet protocol). - Hoe kom je achter het interne IP? - Dat is heel makkelijk: Ga naar Start -» uitvoeren -» Vul in: Cmd -» Vul in Cmd: Ipconfig. Nu zul je een lijstje krijgen emt interne adressen. In de meeste gevallen zijn dat er drie. Je moet het adress hebben dat achter Standa(a)rdGateway staat. Dit adres dat je nu hebt kun je gewoon in een browser zoals Firefox of Internet explorer invullen. Dan kom je in de meeste gevallen in de instelingen van je router. - Hoe kom je achter het externe IP? - Dit is veel makkelijker dan de eerste stap. Maar vooral bij draadloze router's en dergelijke kan dit soms problemen opleveren. Maar heb je gewoon een router van bijvoorbeeld het kpn netwerk (Hetnet, Wanadoo en dergelijke). Dan levert dit meestal geen problemen op. Ga naar mijnip om te kijken wat je externe IP is. Je moet dit IP ook gewoon weer in de adres balk plakken. Stap 2: Hoe de poorten open maken. Dit ligt helemaal aan je modem, meestal moet je in de configuratie van je modem/router letten op forwarding of napt. Het nare is dat bijna ieder modem er een andere naam voor verzint. Daarom zou je toch beter Portforwarding kunnen gebruiken, daar geven ze bijna van alle modem's een instructie hoe het in zijn werk gaat. Het werkt echt heel makkelijk. Je gaat op die site gewoon naar Forwarding dat staat ergens bovenaan. Dan zoek je het merk en type router. Eenmaal gevonden krijg je een lijst met games. En per game is er een uitgebreide uitleg. Helaas wel in het Engels. Maar je moet er wat voor over hebben. Sommige poorten moeten onder het protocol TCP open gezet worden en andere weer onder UDP. Het is allemaal heel verwarrend. Probeer het gewoon uit want elk modem is anders. Stap 3: Geef ons informatie. Geef ons zoveel mogelijk informatie. Zo kunnen wij zo goed mogelijk je probleem oplossen. Maak eventueel een foto van je modem, maak screens wat er niet gaat. Kijk op je onderkant van het modem of er ook een sticker met merk en type staat. Alle beetjes helpen. We komen er wel uit. Ik wens je veel Succes Dynamic. Bewerkt: 5 juni 2006 door SummerBase Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.