Jump to content

Firefox opvoeren!

Recommended Posts

Geplaatst:

In deze tutorial leer je hoe je Firefox een beetje kunt tweaken, dit wil zeggen dat je de prestaties van de browser een stuk hoger legt. Kortom, pagina's laden sneller.

Stap 1:

Open je Firefox browser en typ als url about:config in.

Stap 2:

Zoek uit het rijtje, network.http.pipelining op. En verander dit naar True. (dubbelklikken)

Stap 3:

Zoek uit het rijtje network.http.proxy.pipelining op. En verander dit naar True. (dubbelklikken)

Stap 4:

Zoek uit het rijtje network.http.pipelining.maxrequests op. En verander dit naar 30. (dubbelklikken)

Stap 5:

Nu ga je je eigen 'sleutel' aan maken. Dit kun je doen door op een willekeurige zin met de rechter muisknop te klikken en vervolgens Nieuw -> Getal, of New -> Integer.

Dubbelklik nu op je nieuwe sleutel en vul daar nglayout.initialpaint.delay in in en in het venster daarna het getal 0.

Om alles in werking te stellen zul je Firefox op nieuw op moeten starten.

Dit heb ik bereikt met een verschrikkelijke slome verbinding. Ik meen dat Internet Explorer 3 of 4 keer langer nodig had.

Geplaatst:

_O_ MrKookie! _O_

Ik heb het zonet geprobeert op mijn eigen PC. Alles gaat nu super, en supersnel! Dankje!

Geplaatst:

Wist het al.

Maar er is een ding een beetje raar, als ik bij stap 4 als waarde 8 in vul, lijkt het wel alsof hij sneller gaat.

Geplaatst:

Lijkt me sterk, want dan neemt hij maar 4 aanvragen in behandeling in plaats van 30.

30/4 = 7,5 × slomer.

Geplaatst:

Het is inderdaad heel handig, toen ik FF net had, heb ik het gelijk opgezocht, je merkt het verschil wel.

Geplaatst:
Lijkt me sterk, want dan neemt hij maar 4 aanvragen in behandeling in plaats van 30.

30/4 = 7,5 × slomer.

Het is toch echt zo, met 8 doet hij het bij mij toch echt sneller.

Geplaatst:
Het helpt bij enkele websites heb ik het idee, als ik naar Winamp.com ga, dan duurt het laden redelijk lang.

Dat kan als het een trage server is waarop de site staat. Niet alle laadtijden liggen aan jouw eigen computer maar ook aan de server waarvan je alle webpaginas download.

Geplaatst:

:klap::klap: MRkookie, my hero!!

Damn, het lijkt echt wel alsof heel het internet op de harde schijf staat, zo snel laadt hij nu. :)

Trouwens, als er onverhoopt in de toekomst problemen of iets dergelijks onstaan, kan je dan ook weer makkelijk de boel herstellen naar standaard?

Geplaatst:

Ik denk meestal bij dit soort dingen: 'Dat helpt toch nooit'.

Maar ik heb het gedaan, en het helpt echt.

Je zult het niet geloven, maar die trage Firefox is nu echt snel!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...