San_Andreas_Nigga Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 Wat hou ik toch van deze topics. Er gaat weer eens een battle van start, met deze keer N.W.A vs D12. Hieronder wat informatie over de 2 groepen: N.W.A N.W.A (Niggaz with Attitude) was een hiphop groep die gangsta rap populair maakte met het het baanbrekende album Straight Outta Compton uit 1989, berucht vanwege zijn teksten. Leden: * Dr. Dre (Andre Young) - dj, producent, rapper (1986-1991) * Eazy E (Eric Wright) - rapper (1986-1991) * Ice Cube (O'Shea Jackson) - rapper (1986-1989) * MC Ren (Lorenzo Patterson) - rapper (1986-1991) * Yella (Antoine Carraby) - dj (1986-1991) D12 D12 (Dirty Dozen) is een Amerikaanse rapformatie uit Detroit, die voornamelijk als een los verband was opgericht door rapper Proof, met wisselende rappers die zichzelf al bewezen in het underground circuit. Hoewel de groep al in de 1990 werd opgericht, kwam de bekendheid bij het grote publiek pas toen een van de leden (Eminem) zijn grote doorbraak had gehad. Het grote succes van Eminem zorgde er aan de ene kant voor dat Proof de groep vaker bij elkaar wilde brengen. Aan de andere kant leidde het ook tot geruchten dat de andere leden minder belangrijk zouden zijn in de groep. Deze onjuiste opvatting zou de basis vormen voor de single "My Band" in 2004. De leden van D12 tekenden in 1999 een contract met Eminems Shady Records en Interscope Records. Hun debuutalbum Devil's Night werd in 2001 uitgebracht. De groep bestaat niet uit 12, maar uit 6 rappers. Omdat iedere rapper een alter ego (dat een karakter op zichzelf is) heeft, zijn er toch "12" leden. In 2004 bestaat de groep uit de volgende leden: * Eminem alias Slim Shady; * Proof alias Derty Harry; * Kon Artis alias Mr. Denaun Porter; * Swift alias Swifty McVay; * Kuniva alias Rondell Beene en * Bizarre, alias Peter S. Bizarre. Voormalige leden van de groep zijn Eiy Kyu, Killa Hawk, Fuzz en Bugz (die inmiddels overleden is). D12-lid Proof is op 11 april in zijn geboorteplaats Detroit doodgeschoten nadat hij een club op de beroemde 8-Mile verliet. Proof, geboren als Deshaun Holton, werd in het hoofd geraakt en overleed aan zijn verwondingen. Bij de schietpartij werd ook een tweede, onbekende man in het hoofd geraakt. Ook hij is overleden. Meteen na de schietpartij gingen er geruchten rond dat een ander lid van D12, Bizarre, de tweede man was, maar Interscope heeft dat ontkend. Later werd bekend dat het andere slachtoffer, Keith Bender, werd neergeschoten door Proof. Wie hierna de fatale kogel op Proof heeft afgevuurd is nog niet bekend. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zelf ga ik voor N.W.A, alhoewel ik D12 ook erg goed vind. Reageren
Yohan Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 N.W.A is zeker niet slecht maar toch beetje voor mijn tijd... Ik ben al fan van D12 sinds Purple Pills.. , Logischerwijs ga ik dus voor D-12 R.I.P Korneil Pitts aka Bugz R.I.P DeShaun Holton aka Proof Reageren
RobertSA Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 Tja, toch meer D12, ik weet eigenlijk ook niet zoveel van N.W.A al zitten er wel een paar goede rappers in, D12 is gewoon iets beter, en 't is ook wel kut voor ze dat ze half kapot geschoten zijn. Reageren
Typhoon Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 Niggaz With Attitude natuurlijk, ik vindt ze echt veel beter, bijna al hun songs die ik ken zijn wel vet, vette beats e.d. Ik kies hier voor N.W.A, D12 is natuurlijk niet slecht, maar zeker niet beter dan Niggaz With Attitude. Reageren
Laurenz Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 N.W.A.!!!!! Dat is de muziek die ik als klein kind al draaide! D-12 heb ik devils night van maar ik vind dat een beetje kiddy hip hop. Eminem solo doet mij ook nie veel. Even ter zijde: geef mij maar Dr. Dre, Snoop Dogg, The Game. Mijn stem gaat naar N.W.A.! Gangsta rap was toen iets nieuws, anno 2006: d-12 e.a. leven mee van de uitmelking van commerciele hip hop, jammer. Groetjes Laurens Reageren
Yohan Geplaatst: 15 mei 2006 Rapport Geplaatst: 15 mei 2006 Ik vind D12 nie commercieel hoor... Kiddy hip hop ? Devils Night was een heel serieus album hoor... Reageren
Ice Banana Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 .W.A (Niggaz with Attitude) was een hiphop groep die gangsta rap populair maakte met het het baanbrekende album Straight Outta Compton uit 1989, berucht vanwege zijn teksten. Ligt compton niet in gta sa? en het jaartal 1989? ik stem voor N.W.A Reageren
Gta Ripper Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Sorry ik ga tochh voor D12 ik moet altijd lachen om hun liedjes. Reageren
Juju Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Ik vind ze alletwee heel erg goed, maar N.W.A is toch beter Ik hou gewoon meer van hun flow, beats, rappers. D12 is ook heel goed hoor... Reageren
Typhoon Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 Ligt compton niet in gta sa? en het jaartal 1989?ik stem voor N.W.A Compton ligt in Los Angeles ( In San Andreas Los Santos) Compton heet in SA Ganton, daar woont CJ ook. Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 22 mei 2006 Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 ik hoor eigenlijk nooit wat van N.W.A., alleen die namen komen me bekent voor D12 hoor ik meer van, en vind ik ook wel goede hiphop mijn stem gaat naar D12 Reageren
Typhoon Geplaatst: 22 mei 2006 Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 ik hoor eigenlijk nooit wat van N.W.A., alleen die namen komen me bekent voor Dat komt omdat N.W.A niet meer actief is, de meesten zijn solo gegaan en enkelen zijn dood, daarom hoor je er niet echt van. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 22 mei 2006 Rapport Geplaatst: 22 mei 2006 ik stem voor allebei, ze zijn allebei top, maar ik heb toch voor d12 gekozen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.