Jump to content

wat kan ik er aan veranderen ?

Recommended Posts

Geplaatst:

ey iedereen

ik heb ijdelijk een windows laptop gevonden die op de Ibook G4 lijkt hier is de site mat info over de laptop :

>klik<

dus al mijn eerste vraag :

hoeveel MB video card is het ?

tweede :

kan ik een video card er laten in steken 1 van 128 of 256 MB ?

kan ik het upgraden naar 2 GB ram ?

kan ik een procesor van 3GHZ er in ?

ik hoop dat julie kunnen antwoorden :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Al die dingen die jij graag wilt opgraden is natuurlijk wel mogelijk. Maar behalve dat het vervangen van de CPU er waarschijnlijk toe leidt dat het moederbord ook vervangen moet worden is het ook nog eens echt heel heel heel erg duur.

Sowieso kost een laptop al veel geld (als je kijkt wat voor prestaties je ervoor krijgt), en zijn onderdelen helemáál heel erg duur.

Daar komt bij dat je zelf niet de boel kan vervangen, dat moet je laten doen. Ook dat kost weer geld. Je krijgt zelf zonder het juiste gereedschap de laptop niet eens open. Ik kan het weten, ik heb zelf bij Getronics diverse laptops moeten repareren (moederborden vervangen, CPU's vervangen, enz.).

Je moet bij jezelf nagaan waarom je graag een laptop wilt. Begrijp goed dat je voor hetzelfde geld van een matig tot redelijk goede laptop (qua prestaties), een compleet up-to-date systeem kan kopen met uitstekende prestaties..

Bewerkt: door RonaldVC
Al die dingen die jij graag wilt opgraden is natuurlijk wel mogelijk. Maar behalve dat het vervangen van de CPU er waarschijnlijk toe leidt dat het moederbord ook vervangen moet worden is het ook nog eens echt heel heel heel erg duur.

Sowieso kost een laptop al veel geld (als je kijkt wat voor prestaties je ervoor krijgt), en zijn onderdelen helemáál heel erg duur.

Daar komt bij dat je zelf niet de boel kan vervangen, dat moet je laten doen. Ook dat kost weer geld. Je krijgt zelf zonder het juiste gereedschap de laptop niet eens open. Ik kan het weten, ik heb zelf bij Getronics diverse laptops moeten repareren (moederborden vervangen, CPU's vervangen, enz.).

Je moet bij jezelf nagaan waarom je graag een laptop wilt. Begrijp goed dat je voor hetzelfde geld van een matig tot redelijk goede laptop (qua prestaties), een compleet up-to-date systeem kan kopen met uitstekende prestaties..

dus de prosecor vervangen kost veel geld ? ok dat word dus sparen !

maar efe over die grafic cards is de laptop er niet te klein voor ?

PS :kan je effe zegen wat de procesor snelheid is in GHZ ?

Bewerkt: door hydra-hunter-cheata

Nee, je begrijpt het niet, ALLE onderdelen voor een laptop kosten veel geld. En als je een andere CPU wil hebben moet je hoogstwaarschijnlijk ook het moederbord laten vervangen, wat ook veel geld kost. En daarbij vraag ik me af of er uberhaupt wel een CPU voor een laptop op de markt is met een kloksnelheid van 3GHz.

Het vervangen van geheugen gaat (waarschijnlijk!) geen probleem worden, aangezien dat ook gewone modules zijn. Komt alleen weer bij, het is duur.

Natuurlijk past een gewone grafische kaart niet in een laptop. Meestal is de grafische kaart onboard op het moederbord verwerkt in laptops, wat dus ook weer resulteert in vervanging van het moederbord. Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt, omdat alles veel kleiner gemaakt moet worden kosten die onderdelen ook veel meer geld..

En ik weet niet precies wat de kloksnelheid van die processor is, maar omdat het een "2100 series" betreft, ga ik er vanuit dat hij een snelheid heeft van 2,1GHz.

Nogmaals, als je een computer wilt hebben waar je zware games op wil spelen raadt ik je echt een laptop af. Maar goed, het is jouw geld.. :)

EDIT: @ Hydra-Hunter-Cheata: Je moet het natuurlijk zelf weten. Het is gewoon mijn mening. ;)

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

Nee, je begrijpt het niet, ALLE onderdelen voor een laptop kosten veel geld. En als je een andere CPU wil hebben moet je hoogstwaarschijnlijk ook het moederbord laten vervangen, wat ook veel geld kost. En daarbij vraag ik me af of er uberhaupt wel een CPU voor een laptop op de markt is met een kloksnelheid van 3GHz.

Het vervangen van geheugen gaat (waarschijnlijk!) geen probleem worden, aangezien dat ook gewone modules zijn. Komt alleen weer bij, het is duur.

Natuurlijk past een gewone grafische kaart niet in een laptop. Meestal is de grafische kaart onboard op het moederbord verwerkt in laptops, wat dus ook weer resulteert in vervanging van het moederbord. Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt, omdat alles veel kleiner gemaakt moet worden kosten die onderdelen ook veel meer geld..

En ik weet niet precies wat de kloksnelheid van die processor is, maar omdat het een "2100 series" betreft, ga ik er vanuit dat hij een snelheid heeft van 2,1GHz.

Nogmaals, als je een computer wilt hebben waar je zware games op wil spelen raadt ik je echt een laptop af. Maar goed, het is jouw geld.. :)

ok dan koop ik maar een pc :muur:

Geplaatst:

kloksnelheid is 1,8 ghz, maar daar komt weer bij dat het een 64 bitter is en de grafische kaart is volgens mij 128 mb

Geplaatst:

als je een goede Laptop wil hebben,

neem dan een Alienware laptop, die heb je met 3.06Ghz en een Nividia 512MB videokaart..., meestal ook 2GB RAM

maar die zijn volgensmij wel rond de 3000 euries

Geplaatst:

neem dan een Alienware laptop, die heb je met 3.06Ghz en een Nividia 512MB videokaart..., meestal ook 2GB RAM

dan koop ik wel een andere laptop hoor en dan verzwaar ik hem

Geplaatst:

dan koop ik wel een andere laptop hoor en dan verzwaar ik hem

je "boost" niet zomaar een laptop....

ik zou een normale PC kopen...

maar het is jouw keus....

BTW: waarom wil je eigenlijk een laptop?, denk daar eens over na!

Als je reden is dat je hem makkelijk mee te nemen vind, zou je ook kunnen kijken naar z'on minpc.( Weet niet of dat de echte naam is, ik bedoel zoiets:

computer540.jpg

Info

Dan kan je wel makkelijker hem boosten.

Bewerkt: door Timotees
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...