Jon-asses Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 Yo iedereen, Ik heb een vraagje, wat moet ik doen als er een barts in mijn CD zit? M'n PC kan de CD niet meer lezen! Kan ik daar iets aan doen ? Alvast bedankt! Jon-asses Reageren
RonaldVC Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 Als de computer de beschadigde cd al niet meer kan lezen is er denk ik weinig meer te redden. Soms is het namelijk mogelijk een beschadigde cd nog te kopiëren.. Maar pas op wat je doet, want als er al een barst in de cd zit bestaat natuurlijk de kans dat hij uit elkaar knalt als de cd-romspeler hem probeerd te lezen. Zo'n cd draait zo snel en omdat er een barst in zit, en dus ook uit balans is, bestaat de kans daarop natuurlijk.. Maar ik denk dat je pech hebt, en dat de cd verloren is gegaan. Oplossing: nieuwe kopen. Reageren
Jon-asses Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 Ok bedankt Ronald voor me te helpen. Ik zal hem misschien eens proberen te kopieren, hopelijk lukt dat. Reageren
Rullez Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 er is weinig aan te doen volgens mij eiegenlijk niks maar je kan er wat spul op smeren om het voorkomen van een barst ik smeer cd&dvd cleaning liquid ik heb het bij een schoonmaak pakket gekregen en dan krijg je er een doosje bij waar je je cd tje in leg met een draai schijf en borsteltje op die borsteltje smeer je het spul je cd doe je in het doosje en draaien maar Reageren
Jon-asses Geplaatst: 17 mei 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 er is weinig aan te doen volgens mij eiegenlijk niks maar je kan er wat spul op smeren om het voorkomen van een barstik smeer cd&dvd cleaning liquid ik heb het bij een schoonmaak pakket gekregen en dan krijg je er een doosje bij waar je je cd tje in leg met een draai schijf en borsteltje op die borsteltje smeer je het spul je cd doe je in het doosje en draaien maar Maar word daarmee die barst dan gevuld ofzo? Dit lijkt mij wel wat onwaarschijnlijk want volgens mij kun je hiermee de barst in de lezer niet terug goedmaken. Misschien heb je gelijk. Bedankt zonnet. Reageren
Rullez Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 nee daarmee vul je geen barts het verkomt krassen en bartsen staat erop Reageren
Schno009 Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 als er maar geen belangrijke data op staat, want die cd ben je kwijt Reageren
Dynamic Geplaatst: 17 mei 2006 Rapport Geplaatst: 17 mei 2006 Je kan bijna altijd een nieuwe CD krijgen Bijvoorbeeld bij EAGAMES Als je je Spel met 5 euro ingesloten naar Schiphol toestuurt krijg je over een paar weken een nieuwe Als dit niet werkt zou je toch maar een nieuwe moeten kopen! Of als je het nog niet zo lang hebt met je Kassabon terug gaan!! Dynamic Reageren
Argon Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Er bestaan denk ik machines die scharen kunnen wegdoen maar als de scharen te diep zijn lukt dat natuurlijk niet meer maar is het echt een barst dat je dus dat je er los door kijkt of een krasje dat hij de CD gewoon niet meer kan lezen. Als het een CD van een game is kan je soms bij de winkel waar je hem kocht een nieuwe in plaats van je kappote krijgen als je geluk hebt en er nog garantie op hebt (alleen bij goede game winkels ). Reageren
Samurai Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 In de game mania[in merksem toch iig] haleen ze barsten en scharen weg. Reageren
bronzenknieschijf Geplaatst: 25 mei 2006 Rapport Geplaatst: 25 mei 2006 Nou dat had ik dus ook maar dan kan je dus geen ene flikker meer mee doen en opsturen en terug naar de winkel en al helpt ook niet Ik heb nu een versie die je zonder dvd kan spelen. Mzzls Reageren
Wrieh Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 nog een tip deze heb ik geleer dvan me buurjongen hij ha dme gta III gerepareerd Benodigheden: tandpasta, de cd die je wilt repareren, en een washandje. en een theedoek of handoek loop naar de kraan en maak het washandje nat, pak de cd en smeer er tandpasta op niet te veel!!, pak het natte was handje en doe je hand erin vrijf dan zachtjes met het washandje over de cd. spoel de cd weerschoon me water en droog hem daarna met een theedoek of handoek. prop de cd weer in je cd speler en hij doet het waarschijlijk weer!! dit helpt vooral bij vlekken en soms ook bij krassen. ik heb 2 cds daaar hielp dit trukje niet bij heb ze te veel gemolt en op de grond gegooid Reageren
ikt Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Raar, ik een CD erg mishandeld, (dar laagje waarop je kan schrijven weggekrast(dat schuurpapier-achtige), en er een paar krassen op gemaakt. Hij doet het nog prima Reageren
-Roy- Geplaatst: 27 mei 2006 Rapport Geplaatst: 27 mei 2006 Ja, dat is mooi maar wel gevaarlijk. Je lens kan bijv. door de krassen tegen de cd aanschieten. Dag cd-speler! Reageren
ikt Geplaatst: 28 mei 2006 Rapport Geplaatst: 28 mei 2006 Oh, dat wist ik niet, strx ff de DVD spelr checken. :$ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.