San_Andreas_Nigga Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Ik begin met de eerste Artist Battle. Het gaat tussen Proof en Eminem. Hieronder kun je wat informatie lezen over de twee heren: Proof DeShaun Holton (Detroit, 2 oktober, 1975 - Detroit, 11 april, 2006), beter bekend als Proof was een Amerikaanse rapper en mede-oprichter van de hiphopformatie D12. Behoudens Proof stond hij ook bekend onder de namen Derty Harry, P en Oil Can Harry. Proof begon zijn carrière in de CCC Club in Detroit, later trad hij op in de Detroits Hip Hop Shop. Dat was tevens de plek waar hij in contact kwam met Eminem en waar de ideeën op tafel kwamen om een groep op te richten, dat uiteindelijk D12 werd. Ook trad hij ook enige tijd op met Eminem en was een goede vriend van hem. In de film 8 Mile speelde hij de rol van "Lil' Tic", een freestyle danser die de hoofdpersoon uit de film uitdaagt met zijn battles. Buiten de hype van de film om bracht Proof een album uit met zes nummers genaamd "Electric Koolaid-Acid Testing". Proof startte een soloproject waarin wel samenwerkte met Eminem, 50 Cent, Method Man, Nate Dogg, Obie Trice en andere leden van D12. Het album dat hij uitbracht onder de naam "Searching for Jerry Garcia" werd uitgebracht op 9 augustus 2005, 10 jaar nadat Jerry Garcia, de leadzanger van de Grateful Dead om het leven kwam. Half april 2006 werd hij door middel van een schot in het hoofd gedood in de CCC Club aan de 8 Mile Road in Detroit, uitgerekend in de club waar hij zijn carrière begon. Tegelijkertijd met Proof werd ook een andere man, Kevin McLaughlin neergeschoten. Hij laat zijn vrouw Sharonda, zijn dochter Katieva Walker en zijn zonen DeShaun Rice en Elija Abel achter. [bewerk] Discografie * I Miss The Hip Hop Shop * Searching for Jerry Garcia * Grown Man Shit * Electric Coolaid Acid Testing EP * Promatic (2000) * Hand 2 Hand Official Mixtape Instruction Manual (Zijn laatste werk) Eminem Eminem (Marshall Bruce Mathers III) is geboren op 17 oktober 1972 in St. Joseph in de staat Missouri. Zijn vader vertrok 18 maanden na de geboorte van zijn zoontje uit huis en is nooit meer teruggezien. Hij had een moeilijk leven. Ze verhuisde ongeveer elke 3 maanden, dus hij zat elke keer maar ongeveer 3 maanden op dezelfde school. Uiteindelijk gingen ze wonen in Detroit Het ging eerst wel goed op school, later is hij 3 keer blijven zitten. Toen zag hij het niet meer zitten en stopte ermee. Hij wou doen waar zijn passie lag: rappen. Eminem was al vanaf jonge leeftijd geïnteresseerd in rap, en begon op te treden toen hij 14 was. Zijn eerste soloalbum, Infinite, werd kort daarna uitgebracht. Voor dit eerste echte soloalbum had hij nog 4 "albums", deze zijn de freestyle collection I & II en the underground collection I & II. Enkele van zijn huidige nummers zijn herwerkte versies van nummers op die albums. Hij kreeg pas bekendheid met zijn tweede album, The Slim Shady EP. Hij werd beroemd in het ondergrondse hiphop milieu om zijn tekenfilmachtige stijl en het feit dat hij blank is (wat niet veel voorkomt in de wereld van de gangsta rap). Nadat Dr. Dre een van zijn demo's hoorde werd hem een platencontract aangeboden, maar daarvoor maakte hij deel uit van de rapgroep D12. Zijn tweede (eerste echte mainstream) album, The Slim Shady LP, werd drie keer platina en hij kreeg met dit album wereldwijde bekendheid. Er stonden twee hits op dit album: My name is en Guilty Conscience. Het album was erg controversieel om de teksten die hij gebruikte. Hij rapte onder andere over dat hij in groep 8 in elkaar werd geslagen door een bullebak, het hoofd van de school en zijn moeder. Het nummer Guilty Conscience zorgde voor de nodige commotie door de controversiele boodschappen die het nummer bevatte. In het nummer werden personen in fictieve situaties door Eminem en Dr. Dre aangespoord om onder andere seks te hebben met een minderjarig meisje (wat kan wijzen op de tienerzwangerschap van zijn moeder), en om een vreemdgaande vrouw en haar minnaar dood te schieten (Kim, zijn vrouw, had hem bedrogen en hij had gedreigd de kerel te vermoorden met z'n revolver). In 2000 werd de Marshall Mathers LP uitgebracht. Twee nummers van dit album kregen veel aandacht in de media: The Real Slim Shady en Stan. Stan - waarop Eminem een sample van Dido's Thank You gebruikte- vertelt het verhaal van een fan die is geobsedeerd door Eminem. Het einde van het lied vertelt hoe hij zichzelf en zijn zwangere vriendin om het leven brengt omdat zijn idool niet snel genoeg reageert op zijn fanmail. Een aantal van zijn nummers maken ook grappen over jongensgroepen en andere popgroepen zoals onder andere 'N Sync, Christina Aguilera en Britney Spears. Ook in 2002 brengt Eminem een film uit: 8 Mile. het gaat over een jongen in de ghetto van de VS. hij maakt daar natuurlijk geen kans want hij is blank. het gaat over het leven dat hij daar moet opbouwen. De hoofdpersoon wordt gespeeld door Marshall aka Eminem: B-Rabbit (bunny-rabbit). De film is de semi-autobiografische. De songtrack Lose Yourself is daarna een hele goede single geworden. Hij sleept voor die film zelfs een Oscar in de wacht. Even Later Bracht hij ook de The Eminem show uit. De nummers Without me en cleaning out My Closet worden grote hits. In 2004 was zijn album Encore uitgekomen, met de singles: Just Lose It en Mosh, waarin hij de Amerikaanse bevolking opriep om te stemmen tegen Bush. De 3e single van het album was Like Toy Soldiers. Daar rapte hij dat er teveel geweld is in de rapwereld, en relativeert hij de battles die hij de laatste jaren gevoerd heeft (met o.a. Ja Rule en Benzino), hij roept op tot bezinning. De laatste single "Ass Like That" borduurt voort op de gehanteerde Mexicaanse flow van het D-12 nummer My Band, waarin diverse bekendheden op de schop worden genomen. Hoewel dit album naar maatstaven redelijk goed verkocht, morden de fans toch over het hoge commerciële popgehalte van dit album. Nu op dit moment wordt de single “When I’m Gone” van zijn greatest hits album Curtain Call geschat als de best verkochte single van 2005. Dit nummer gaat over het feit dat zijn dochter Hailie niet wil dat Eminem rapt, omdat hij te weinig tijd vrij maakt voor haar. Eminem luistert niet en rapt verder. Op het einde van het lied word Eminem wakker van een droom, hij ziet Hailie schommelen samen met haar zusje, kim is er ook bij. Hij is weer gelukkig bij hun. Op 14 Januari 2006 is Eminem voor de tweede keer getrouwt met Kim. Daarnaast plant hij een pauze in zijn carrière. Hierna wil hij (muzikaal) een andere weg in gaan, maar welke is nog niet bekend. De cd Curtains Call is waarschijnlijk zijn afscheids cd. Er staan nieuwe single's in zoals shake that en fack. De teksten van de nieuwe singles suggereren dat hij ermee stopt, maar over dat plan bestaat geen zekerheid. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- De eerste die 15 stemmen krijgt, wint de battle!
Le MrG Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Mijn stem gaat naar Eminem, ik ken die andere gozer Proof niet zo heel goed en ken dus ook niet veel liedjes van hem, daarom vote ik voor M&M
DJ-TQM Geplaatst: 18 mei 2006 Rapport Geplaatst: 18 mei 2006 Mijn stem gaat ook naar Eminem, zijn teksten en zijn stemgeluid zijn heel mooi, en proof had ik niet zo veel mee
Slimm Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Hoewel ik veel respect heb voor Proof, ga ik toch voor Eminem. Ik luister al sinds 1999 naar zijn muziek en heb al zijn albums origineel. Zijn style is uniek en lyricaal is hij gewoon geniaal. Eminem
P-Jamma Geplaatst: 19 mei 2006 Rapport Geplaatst: 19 mei 2006 Damn, dit is egt moeilijk kiezen... Ik denk vooral omdat Proof er nu niet meer is, veel mensen nu naar zijn muziek luisteren... Z'n album Searching For Jerry Garcia was gewoon prachtig... Ook moeten we rekening houden dat er zonder Proof ook geen Eminem was geweest.. Eminem daarintegen is natuurlijk ook een van de, (en misschien wel Dé beste) Rappers van het moment.. Zoals Slimm al zei, zijn zijn teksten geniaal, en zijn nummers allemaal even mooi.. Toch ga ik ook voor Eminem...
Thabit Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Eminem. Ik ken de naam Proof pas sinds dat hij is vermoord .
Juju Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 Heel moeilijk kiezen. Maar omdat ik Eminem iets beter ken dan Proof, kies ik maar voor hem. Maar ik Proof had net zo goed kunnen kiezen, maar ik weet gewoon niet zo heel veel van hem af.
Gta Ripper Geplaatst: 20 mei 2006 Rapport Geplaatst: 20 mei 2006 (bewerkt) Hoewel ik veel respect heb voor Proof, ga ik toch voor Eminem.Ik luister al sinds 1999 naar zijn muziek en heb al zijn albums origineel. Zijn style is uniek en lyricaal is hij gewoon geniaal. Eminem Ja ik ook Eminem heeft gewonne Bewerkt: 20 mei 2006 door gta ripper
Rullez Geplaatst: 21 mei 2006 Rapport Geplaatst: 21 mei 2006 ik kom weer uit op eminem die he gewoon een beter geluid
Recommended Posts